МАРКЕТИНГОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ПІДПРИЄМСТВ ПРОДУКТІВ ДИТЯЧОГО ХАРЧУВАННЯ В УКРАЇНІ
Анотація
Мета. На підставі аналізу маркетингового середовища підприємств на ринку дитячого харчування виявити основні переваги вітчизняних виробників продуктів дитячого харчування, які дозволять їм зайняти стратегічно важливі сегменти ринку.
Методика. Досліджено статистичні показники, що характеризують соціально-економічне становище України в сфері демографічних тенденцій. Проведено маркетинговий аналіз факторів зовнішнього та внутрішнього середовища підприємств на ринку дитячого харчування. За допомогою SWOT-аналізу виявлено загрози та можливості розвитку вітчизняних підприємств. Побудовано товарну картку, за допомогою якої проведено позиціювання основних виробників дитячого харчування в системі співвідношення «ціна/якість». Запропоновано принципи оптимізації асортименту дитячого харчування відповідно до факторів маркетингового середовища.
Результати. Для сталого розвитку ринку дитячого харчування в України, забезпечення конкурентоспроможності продукції вітчизняних виробників та збільшення присутності продукції вітчизняних виробників на національному ринку необхідно використовувати принципи формування оптимального асортименту відповідно до факторів зовнішнього та внутрішнього маркетингового середовища. Реалізація принципів оптимальності асортименту продуктів дитячого харчування дозволить зміцнити становище вітчизняних підприємств, забезпечить їх сталий розвиток через представленість у вільних сегментах ринку та задоволення попиту споживачів в оптимальній співвідношенні «ціна/якість».
Наукова новизна. На підставі результатів маркетингового аналізу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища підприємств виробників дитячого харчування, що відображають загальні проблеми сталого розвитку та можливості його регулювання, а також відповідно до загально національних програм охорони та захисту дитинства запропоновано принципи оптимізації асортименту продуктів дитячого харчування.
Практична значущість. Розглянуті фактори маркетингового середовища підприємств на ринку дитячого харчування дозволять виявити пріоритетні напрями розвитку галузі виробництва продуктів дитячого харчування через виявлення об’єктивних конкурентних переваг вітчизняних продуктів. Це в подальшому дозволить формувати відповідні програми розвитку, підвищити рівень конкурентоспроможності національного виробника та економіки в цілому.
Ключові слова: ринок, дитяче харчування, маркетингове середовище, асортимент, оптимізація.
Посилання
Айсин Ю.А. Вопросы формирования и развития спроса на социально-приоритетные продукты питания / Ю.А. Айсин. – М.: Экономика, 1982. – 157 с.
Aisin, Yu.A. (1982), Voprosy formirovaniia i razvitiia sprosa na sotsialno-prioritetnyie produkty pitaniia [Questions of the shaping and developments demand for social-priority products of the feeding], Ekonomika, Moscow, Russia.
Балабанова Л.В. Управление маркетинговой деятельностью в условиях формирования рыночной экономики / Л.В. Балабанова. – 2-е изд., перераб. и доп. – Донецк: ДонГУЭТ, 1995. – 27 с.
Balabanova, L.V. (1995), Upravlenie marketingovoi deiatelnostiu v usloviiakh formirovaniia rynochnoi ekonomiki [Marketing activity Management in condition of the shaping of market economies], DonGUET, Donetsk, Ukraine.
Малигіна В.Д. Особливості сучасного ринку дитячого харчування / В.Д. Малигіна, О.В. Булгакова // Актуальні проблеми розвитку економіки України: зб. наук. пр. – Донецьк: ДонДУУ, 2008. – Т. 9. Серія «Економіка», вип. 104. – С. 246-254.
Malyhina, V.D. and Bulhakova, O.V. (2008), “Particularities modern market baby feeding”, Aktualni problemy rozvytku ekonomiky Ukrainy, Vol. 9, Issue 104, pp. 246-254.
Марченко О.І. Асортимент продукції підприємства як важливий фактор зростання прибутку / О.І. Марченко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2006. – № 8 (63). – 130 с.
Marchenko, O.I. (2006), “Assortment to product of the enterprise as important increase the profit”, Formuvanna rynkovykh vidnosyn v Ukraini, no. 8 (63).
Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів): Постанова КМУ № 1548 від 25.12.1996 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: <http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1548-96-%D0%BF>.
About determination authority organ executive authorities and executive organ of the city councils on regulation of the prices (tariff): Resolution KMU no. 1548 from 25.12.1996, available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1548-96-%D0%BF.
Ряд украинских производителей детского питания подписали резолюцию об отмене регулирования цен и тарифов на продукцию детского питания [Электронный ресурс]. – Режим доступа: <http://trademaster.ua/marketing_i_prodazhi/7047>.
“Row of the ukrainian producers of the baby feeding has signed resolution about cancelling the regulation of the prices and tariff on product of the baby feeding”, available at: http://trademaster.ua/marketing_i_prodazhi/7047.
Мазепа Т.С. Цільові критерії оцінки ефективності асортиментної політики підприємств торгівлі / Т.С. Мазепа // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. пр. – Х.: ХДУХТ, 2007. – Ч. 2. – С. 219-226.
Mazepa, T.S. (2007), “Target criteria of the estimation to efficiency assortment politicians enterprise to trade”, Ekonomichni stratehii i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, part 2, pp. 219-226.
Краснокутська Н.С. Сучасні підходи до визначення сутності ефективності діяльності підприємства / Н.С. Краснокутська, Н.О. Алтухова // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. пр. – Х.: ХДУХТ, 2006. – Ч. 2. – С. 258-265.
Krasnokutska, T.S. and Altukhova, N.O. (2006), “Modern approaches to determination of essence to efficiency to activity of the enterprise”, Ekonomichni stratehii i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, part 2, pp. 258-265.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Автор надає Журналу право на використання Твору наступними способами:
1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його в науковому журналі «Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (серія «Економічні науки») мовою, що погоджена Автором і Журналом.
1.2. Переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту.
1.3. Журнал має право довести Твір до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці наукового журналу та інших інформаційних ресурсах.
2. Журнал має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в збірнику. Редколегії належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає.
3. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований та не буде опублікований в іншому виданні до публікування його Журналом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Автором з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він.
4. Автор надає згоду на передачу Журналом його особистих даних:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів.