СЕГМЕНТУВАННЯ РИНКУ СВІТЛИХ НАФТОПРОДУКТІВ
Анотація
Мета. Дослідити особливості сегментування кінцевих покупців на ринку світлих нафтопродуктів.
Методика. Проаналізовано ряд спеціалізованих публікацій на тематику сегментування ринку світлих нафтопродуктів, розглянуто основні фактори впливу на сам процес проведення досліджень. Досліджено статистичні показники формування вітчизняного ринку нафтопродуктів. Відокремлено групу вагомих факторів, які впливають на кінцевий вибір споживачів. Виділено економічну складову як один з найголовніших факторів, що має вплив на вибір пального споживачами.
Результати. Розглянуто особливості сегментування кінцевих покупців на ринку світлих нафтопродуктів, проаналізовано ряд факторів впливу на розподіл ринку за основними ознаками споживачів світлих нафтопродуктів в умовах конкуренції, визначено основні фактори вибору продукту в умовах наявності альтернативних варіантів. Виокремлено сильні та слабкі сторони при виборі рівня ціни пального, яке пропонується потенційним покупцям, проаналізовано перспективи її зміни на основі сегментування ринку. Визначено основні переваги та недоліки використання методик сегментування ринку світлих нафтопродуктів на основі використання дисперсійних та ентропійних коефіцієнтів конкордації, вказано на прихований потенціал використання певних видів аналізу під час проведення маркетингових досліджень.
Наукова новизна. Визначено основні споживчі параметри світлих нафтопродуктів, проведено градацію споживачів нафтопродуктів на роздрібному ринку України, сформовано для кожного сегменту найоптимальніше поєднання споживчих параметрів.
Практична значущість. Сформовані принципи сегментування ринку світлих нафтопродуктів дозволять проводити ефективну цінову політику на вітчизняному роздрібному ринку світлих нафтопродуктів
Ключові слова: сегментування, ранжування, ціна, пальне, покупець, світлі нафтопродукти, якість пальногоПосилання
Основні показники соціально-економічного розвитку України за січень-травень 2013 р. – К.: Державна служба статистики України, 2013.
“Leading indexes social-economic development of the Ukraine for January-May 2013”, Derzh sluzhba statustyky Ukrainy, Kyiv, Ukraine.
Грабовецький Б.Є. Теоретичні і методологічні основи економічного прогнозування: навч. посіб. [Електронний ресурс] / Б.Є. Грабовецький // Основи економічного прогнозування. – Вінниця: ВФ ТАНГ, 2000. – Режим доступу: <http://pulib.if.ua/part/9816>.
Hrabovetskyi, B.Ye. (2000), Teoretychni i metodologychni osnovy ekonomichnoho prohnazuvanya [Theoretical and methdological bases of the economic forecasting], VF TANH, Vinnytsya, available at: <http://pulib.if.ua/part/9816>.
Донець Л.І. Обґрунтування господарських рішень і оцінювання ризиків: навч. посіб. / Л.І. Донець [та ін.]. − К.: Центр навч. л-ри, 2012. − 472 с.
Donets, L.I., Shepelenko, O.V., Barantseva, S.M., Serheeva, O.V. and Veremichik, O.F. (2012), Obhruntuvannia hospodarskykh rishen i otsinuvannia ryzykiv [Motivation of the economic decisions and estimation risk], Tsentr navch. literatury, Kyiv, Ukraine.
Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / Ф. Котлер. – М.: Вильямс, 2007. – 656 с.
Kotler, F. (2007), Osnovy marketinga. Kratkiy kurs [The Bases of marketing. Short course], Vilyams, Moscow, Russia.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Автор надає Журналу право на використання Твору наступними способами:
1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його в науковому журналі «Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (серія «Економічні науки») мовою, що погоджена Автором і Журналом.
1.2. Переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту.
1.3. Журнал має право довести Твір до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці наукового журналу та інших інформаційних ресурсах.
2. Журнал має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в збірнику. Редколегії належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає.
3. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований та не буде опублікований в іншому виданні до публікування його Журналом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Автором з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він.
4. Автор надає згоду на передачу Журналом його особистих даних:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів.