Теоретичні засади організаційно-економічного механізму реалізації корпоративної соціальної відповідальності на будівельних підприємствах

Автор(и)

  • Vladyslava Troian Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0002-2142-2873

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.2(66).2018.111-118

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, організаційно-економічний механізм, стейкхолдери, будівельне підприємство, персонал, механізм формування корпоративної соціальної відповідальності, елементи механізму корпоративної соціальної відповідальності

Анотація

У статті розглянуто концептуальні аспекти механізму формування корпоративної соціальної відповідальності. Наведено теоретико-методологічні основи формування механізму корпоративної соціальної відповідальності та проаналізовано особливості та проблеми його запровадження на підприємствах будівельної галузі. Зміна факторів середовища функціонування підприємств вимагає втілення у їх діяльність нових концепцій управління. Впровадження практики корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в Україні є надзвичайно актуальним завданням сьогодні, яке спричинене розвитком концептуальних положень ведення діяльності, євроінтеграційними процесами країни; зростанням рівня прозорості українських кордонів для іноземних капіталів та виходом вітчизняного виробника на міжнародні ринки; посиленням вимог з боку споживачів до діяльності підприємств та їх впливу на суспільство та довкілля, військовими діями на території України. Це сприяло тому, що держава та суспільство знайшли єдину ринкову модель взаємовідносин із зацікавленими особами, зіставили гідну конкуренцію на світовому ринку, а також утримували сегменти внутрішнього національного ринку. Досліджено переваги, недоліки та перешкоди у сфері використання корпоративної соціальної відповідальності вітчизняними підприємствами, встановлено перспективи її розвитку. Проаналізовано взаємодію та зони відповідальності органів державного управління, бізнес-структур, профспілкових, громадських організацій та інших зацікавлених сторін. Окреслено актуальні теоретико-методологічні проблеми становлення та розвитку корпоративної соціальної відповідальності суб’єктів підприємницької діяльності в Україні.

Біографія автора

Vladyslava Troian, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова

Владислава Ігорівна ТРОЯН

аспірант кафедри економіки підприємництва, бізнес-адміністрування та регіонального розвитку

Посилання

Mamonova, V., Ozerova, K. (2010). Mechanisms of improvement of social responsibility of business in Ukraine [Mekhanizmy vdoskonalennia sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v Ukraini], Derzhava i rynok, available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2010-2/doc/3/05.pdf [in Ukrainian]

Mnikh, O. B., Dalik, V. P. (2013). Actual problems of the implementation of the concept of social responsibility of corporate structures [Aktualni problemy vprovadzhennia kontseptsii sotsialnoi vidpovidalnosti korporatyvnykh struktur], Aktualni problemy ekonomiky, No. 12, s. 168–175, available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua [in Ukrainian]

Poddubna, L. I. (2017). Competitiveness of economic systems: theory, mechanism of management regulation: monograph. Ed. by L. I. Poddubna [Konkurentospromozhnist ekonomichnykh system: teoriia, mekhanizm rehuliuvannia upravlinnia: monohrafiia; za red. L. I. Piddubnoi], Kharkiv, INZHEK, 368 s. [in Ukrainian]

Kozachenko, G. V. (2013). Organizational and economic mechanism as an enterprise management tool [Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm yak instrument upravlinnia pidpryiemstvom], Ekonomika. Menedzhment. Pidpryiemnytstvo: zbirnyk naukovykh prats Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, Vyp. 11, s. 107–109 [in Ukrainian]

Rodionov, O. V. (2009). Formation of the concept of enterprise social responsibility [Formuvannia kontseptsii sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstva], Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia, No. 6–Е, available at: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/vsuvus/2009-6E/09rovsvp.htm [in Ukrainian]

Тоmpson, А., Strickland, A. (2006). Strategic management: concepts and situations for analysis. 12th ed. Trans. from Eng. A. R. Ganieva [Strategicheskiy menedzhment: kontseptsii i situatsii dlya analiza; per. s angl. A. R. Ganieva], Viliams, Moskva, 928 s. [in Russian]

Berezina, O. Yu. Functional aspect of corporate social responsibility [Funktsionalnyi aspekt sotsialnoi vidpovidalnosti korporatsii], available at: http://intkonf.org/berezina-oyufunktsionalniy-aspekt-sotsialnoyi-vidpovidalnosti-korporatsiy [in Ukrainian]

Analytical report «Corporate social responsibility in Ukraine 2005–2010: status and prospects for development» (2010) [Analitychnyi zvit «Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist v Ukraini 2005–2010: stan ta perspektyvy rozvytku»], Tsentr «Rozvytok korporatyvnoi sotsialnoi

vidpovidalnosti», 56 s., available at: http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2014/04/ksv-2005-2010-analitychnyy-zvit.pdf [in Ukrainian]

Official website of the Ministry of economic development and trade of Ukraine [Ofitsiinyi sait Ministerstva ekonomichnoho rozvytku i torhivli Ukrainy], available at: http://www.me.gov.ua [in Ukrainian]

Official website of Center «Development of corporate social responsibility» [Ofitsiinyi sait Tsentru «Rozvytok korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti»], available at: http://www.csrukraine.org [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ