Маркетингова політика просування послуг у готельному бізнесі України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.53-61

Ключові слова:

готельний бізнес, маркетинг, послуги, політика просування, екологічний ризик, політика лояльності, інноваційні технології

Анотація

У статті досліджено світовий досвід у сфері просування готельного продукту. Проаналізовано готельну діяльність та динаміку надання готельних послуг в Україні. Узагальнено досвід національних та міжнародних готельних мереж у політиці просування, створенні нових готельних мереж та особливих готелів. Запропоновано впровадження кращого національного досвіду у політиці просування. Ця сфера економічної діяльності є перспективною для капіталовкладень, оскільки розвивається достатньо швидкими темпами, зумовлює високий рівень зайнятості у відповідних регіонах, створює матеріальну базу для розвитку туризму. Існує безліч маркетингових інструментів для підвищення конкурентоспроможності готельного бізнесу. Серед них: впровадження нових інформаційних технологій, нейромаркетингу, нових видів реклами, акційна політика, політика лояльності та інші. У сучасному світі готельна індустрія є сферою діяльності із постійно зростаючим рівнем конкуренції на ринку готельних послу, тому конкуренція є одним із стимулів для покращення роботи готелю та впровадження ним політики просування. Основними завданнями у сфері готельного бізнесу стають: створення конкурентних переваг і підвищення конкурентоспроможності, формування стабільної клієнтури через уміння знайти свого клієнта, пошук і створення нових шляхів розвитку, постійне оновлення власної політики просування з врахуванням динамічного ринку готельних послуг. В останні роки підприємства готельного господарства розвиваються в негативних умовах, зокрема, нестабільної економіко-політичної ситуації країни, що призводить до зниження туристичної та бізнес- активності, дефіциту фінансування, відсутності привабливих для будівництва готельних комплексів земельних ділянок, тривалої окупності таких проектів.

Біографії авторів

Nina Khumarova, Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України

Ніна Іполитівна ХУМАРОВА

доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу економічного регулювання природокористування

Olena Mykhailiuk, Одеський національний економічний університет

Олена Леонідівна МИХАЙЛЮК

кандидат економічних наук, доцент кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

Nechayuk, L. I., Nechyuk, N. O. (2009). Hotel and restaurant business: management [Hotelno-restorannyi biznes: menedzhment], TSUL, Kyiv, 344 p. [in Ukrainian]

Ostapenko, Ya. O. (2015). Statistical analysis of hotel industry enterprises and forecasting of its development [Statystychnyi analiz pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva ta prohnozuvannia yoho rozvytku], Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky: elektronne naukove fakhove vydannia, Vyp. 8, s. 1216–1221 [in Ukrainian]

Yuriev, A. P., Yermilova, K. V. (2004). Price and pricing policy formation at the tourist business enterprises: monograph [Formuvannia tsiny ta tsinovoi polityky na pidpryiemstvakh turystychnoho biznesu: monohrafiia], Donetskii instytut turystychnoho buznesu, Donetsk, 200 s. [in Ukrainian]

Martienko, А. І., Dyshkantiuk, О. V. (2017). The essence of hospitality as an economic category [Sutnist hostynnosti yak ekonomichnoi katehorii], Ekonomika: realii chasu, No. 2 (30), s. 72–78, available at: http://economics.opu.ua/files/archive/2017/No2/72.pdf [in Ukrainian]

Collective accommodation facilities [Kolektyvni zasoby rozmishchuvannia], Ekspres-vypusk, Apr. 25, 2014, Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy, available at: http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian]

World Tourism Organization: website [Ofitsiinyi sait Vsesvitnoi turystychnoi orhanizatsii], available at: http://www2.unwto.org/en.

Ukrainian State Agency of Tourims & Resorts: website [Ofitsiinyi sait Derzhavnoho ahentstva Ukrainy z turyzmu ta kurortiv], available at: http://www.tourism.gov.ua [in Ukrainian]

Khumarova, N. І., Dyshkantiuk, О. V. (2017). Hospitality, tourism and recreation in ensuring of impressions economy development [Hostynnist, turyzm ta rekreatsiia u zabezpechenni rozvytku ekonomiky vrazhen], Pro perspektyvy, problemy i zavdannia rozvytku turyzmu i rekreatsii v Ukraini: materialy XI Plenumu Spilky ekonomistiv Ukrainy, September, 29, 2017, Kyiv, CEU; za red. V. V. Oskolskoho, Kyiv, s. 61–73 [in Ukrainian]

Tsohla, S. Yu. (2008). Economic basics of the resort industry and prospects for development [Ekonomichni osnovy kurortnoi industrii i perspektyvy rozvytku], Uchenye zapiski TNU im. V. I. Vernadskoho, Series: Economics, T. 21 (60), No. 1, s. 286–294 [in Ukrainian]

State Statistics Service of Ukraine: website [Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy], available at: http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian]

The best hotels of Ukraine 2016 are named [Nazvany luchshie oteli Ukrainy 2016 goda], available at: http://nv.ua/style/life/travel/nazvany-luchshie-oteli-ukrainy-2016-goda-258382.html [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-30

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ