Актуальність використання інструментів соціальних мереж в освітньому процесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.117-130

Ключові слова:

освітній процес, ІТ-технології, соціальні мережі, студенти та викладачі, інформаційно- комунікативні технології, дистанційно-інтерактивне навчання

Анотація

У статті розглянуто характерні особливості соціальних мереж. Проаналізовано існуючі соціальні мережі та їх можливості (основні переваги та проблеми) з точки зору використання в освітньому процесі. Мета статті – дослідити можливість та готовність викладачів і студентів до використання соціальних мереж в освітньому процесі задля забезпечення більш ефективної спільної роботи в інтерактивному режимі. Проаналізовано можливості та готовність студентів і викладачів Одеського національного економічного університету (ОНЕУ) до залучення соціальних мереж в освітній процес. Наведено SWOT-аналіз стосовно залучення соціальних мереж в освітній процес ОНЕУ. Зазначено користь і обмеження ІТ-технологій у навчальному процесі для студента та викладача. Запропоновано інструменти застосування соціальних мереж та приклади використання в навчальному процесі певних соціальних мереж. Важливим стримуючим чинником впровадження інструментів соціальних мереж в освітній процес є неготовність цього процесу до залучення сучасних засобів навчання, адже в рамках дослідження автори дійшли висновку, що спостерігається відсутність науково обґрунтованих методичних рекомендацій, норм витрат часу та оплати праці викладача. Перераховані проблеми можуть бути вирішені шляхом створення умов для підвищення кваліфікації викладачів у галузі інформаційно-комунікативних технологій, а саме: розробкою ефективних методик застосування та оцінки використання соціальних мереж в освітньому просторі університету та здійсненням матеріального і морального заохочення викладачів, які активно використовують нові технології. Соціальні мережі не є основним засобом навчання, однак їх можливості у вирішенні освітніх завдань наразі недооцінюються професійним співтовариством.

Біографії авторів

Tatiana Zbritska, Одеський національний економічний університет

Тетяна Петрівна ЗБРИЦЬКА

кандидат економічних наук, доцент кафедри управління персоналом та економіки праці

Anastasiia Tabanova, Одеський національний економічний університет

Анастасія Іванівна ТАБАНОВА

викладач кафедри управління персоналом та економіки праці

Посилання

About the National Education Development Strategy in Ukraine until 2021: Law of Ukraine, No. 344/2013, 25.06.2013 [Pro Natsionalnu Strateрiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy, No. 344/2013, 25.06.2013], available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 [in Ukrainian]

Theory and practice of education in the modern world: Proceedings of International scientific conference (2012). Ed. by G. D. Akhmetova [Teoriya i praktyka obrazovaniya v sovremennom mire: materialy Mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii; pod red. G. D. Akhmetovoi], Renome, Sankt-Peterburg, 244 s. [in Russian]

Slobodyanik, O. V. (2016). The projects method realization by means of social networks [Realizatsiia metodu proektiv zasobamy sotsialnykh merezh], Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, Tom 56, No. 6, s. 30–39, available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/83/showToc [in Ukrainian]

Bogachkov, Yu. M., Burov, O. Yu., Dementievska, N. P. and others (2015). Ed. by O. P. Pinchuk Electronic social networks as tools of modern learning environment: glossary [Elektronni sotsialni merezhi yak instrumenty suchasnoho navchalnoho seredovyshcha: hlosarii, za red. O. P. Pinchuk], IITZN NAPN Ukrainy, 34 s. [in Ukrainian]

Shcherbakov, O. V., Shcherbyna, G. A. (2012). Social network for educational process supporting in higher educational institutions [Sotsialna merezha dlia pidtrymky navchalnoho protsesu u VNZ], Systemy obrobky informatsii, Vyp. 8 (106): Problemy i perspektyvy rozvytku IT-industrii, s. 159–162 [in Ukrainian]

Yermolaev, Yu. V. (2005). Some problems of technical education [Nekotorye problemy tekhnicheskogo obrazovaniya], Sovremennye naukoemkie tekhnologii, No. 1, s. 53‒54 [in Russian]

Kurmyshev, N. (2012). Facebook for university [Facebook dlya universiteta], Intellegent Enterprise, No. 3 (237), available at: http://www.iemag.ru/interview/detail.php?ID=25517.4 [in Russian]

Karpenko, M. P. (2013). Future of higher education [Budushchee vysshego obrazovaniya], Innovatsii v obrazovanii, No. 8, s. 5‒12 [in Russian]

Rodriguez, M. (2016). Content value [Znachenie kontenta], available at: https://informburo.kz/novosti/vkazahstane-samye-aktivnye-polzovateli-socialnyh-setey-sidyat-vkontakte.html [in Russian]

Baklanova, E. M. (2011). Effective marketing of educational services in social networks [Effektivnyy marketing obrazovatelnykh uslug v sotsialnykh setyakh], Voprosy sovremennoy nauki i praktiki, No. 3 (34), s. 111‒115, available at: http://vernadsky.tstu.ru/pdf/2011/03/15.pdf [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-30

Номер

Розділ

ДЕМОГРАФІЯ, ЕКОНОМІКА ПРАЦІ, СОЦІАЛЬНА ЕКОНОМІКА І ПОЛІТИКА