Цифрова трансформація маркетингу банківських інновацій в умовах фінансової нестабільності
DOI:
https://doi.org/10.33987/vsed.3(67).2018.209-221Ключові слова:
маркетинг у банківській сфері, інновації, хмарні технології, Big Data, автоматизаціяАнотація
У статті сформульовано напрямки використання спеціальних маркетингових інструментів для забезпечення фінансової стабільності банківського бізнесу та орієнтації інноваційної діяльності банків не тільки на їх можливості, але й на потреби ринку. Показано, що фінансова нестабільність на сучасному ринку визначає необхідність формування спеціальних маркетингових інструментів впровадження інновацій. Розроблено варіанти об’єднання компонентів цифрового і традиційного маркетингу, які варіюватимуться залежно від прийнятої бізнес-моделі і стану продуктового та цінового сегментів ринку. Досліджено етапи розвитку цифрового маркетингу банківських інновацій в Україні. Уточнена інноваційна спрямованість методів і форм організації різних видів управлінської діяльності в банківському маркетингу. Узагальнено основні компоненти цифрової екосистеми: соціальні, мобільні, аналітичні і хмарні технології. Показано, що за останні чотири роки українські банки зосередилися на тому, як привести деякі з цих компонентів і принципів в основну бізнес-обробку. Проаналізована робота маркетингу цифрових технологій в банківському секторі. Обґрунтовано доступні застосування хмарних технологій, які маркетологи мають у своєму розпорядженні для управління взаємовідносинами, відстеження інформації про потенційних клієнтів, тестування нових каналів і визначення ефективності маркетингової стратегії. Запропоновано напрями впровадження банківських інновацій в умовах фінансової нестабільності, підвищення здатності банків до ефективного використання інформаційних ресурсів, протистояння дії негативних зовнішніх та внутрішніх чинників, мінімізації ризиків, збереження максимальної прибутковості, розвитку нових банківських технологій і продуктів, збереження своїх конкурентних позицій на ринку та довірі клієнтів. Показано, що перспективою для подальшого дослідження Big Data і хмарних сервісів є розробка системних підходів у забезпеченні хмарних провайдерів зручним механізмом знеособлення даних і підвищення безпеки обслуговування.
Посилання
King, B. (2016). Bank 3.0. Why today the bank is not where you go, and that, what are you doing? Trans. from Eng. [Bank 3.0. Pochemu segodnya bank – eto ne to, kuda vy khodite, a to, chto vy delaete; per. s angl.], Olimp-Biznes, Moskva, 520 s. [in Russian]
Chaffey, B. D. Marketing Trends for 2016 – Will we be in a post-digital era? available at: http://www.smartinsights.com/managing-digital-marketing/marketing-innovation/marketing-trends-2016.
Chernenko, O. (2016). On the way to post-digital marketing in Ukraine: problems and tasks [Na shliakhu do post-tsyfrovoho marketynhu v Ukraini: problemy ta zavdannia], Marketynh v Ukraini, No. 3, s. 4–11 [in Ukrainian]
Kozmenko, S. M., Shpyg, F. I., Voloshko, I. V. (2003). Bank strategic management [Stratehichnyi menedzhment banku], Universytetska knyha, Sumy, 734 s. [in Ukrainian]
Spitsyn, I. O., Spitsyn, Ya. O. (1993). Marketing in bank [Marketing v banke], Tarknes, Ternopol; TsMMS Pispayp, Kiev, 656 s. [in Russian]
Kuznetsova, L. V. (2015). Problems of processes activation of bank innovations development in Ukraine [Problemy aktyvizatsii protsesiv rozvytku bankivskykh іnnovatsii v Ukraini], Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Seriia: Мizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, No. 4, s. 9–13 [in Ukrainian]
Bataev, A. V. (2015). Prospects for the cloud automated banking systems introduction in financial institutions [Perspektyvy vprovadzhennia khmarnykh avtomatyzovanykh bankivskykh system v finansovykh instytutakh], Аktualni problemy ekonomiky, No. 4, s. 404–413 [in Ukrainian]
Bobil, V. V., Dron, M. A. (2014). «Cloud» technologies as a factor of the bank operational risk increasing [«Khmarnі» tekhnolohii yak factor zbilshennia operatsiinoho ryzyku banku], Bankivska sprava, No. 11/12, s. 47–62 [in Ukrainian]
Zveryakov, M. І., Kovalenko, V. V., Sergeeva, O. S. (2016). Managing of banks financial stability [Upravlinnia finansovoiu stiikistiu bankiv], TsUL, Кyiv, 520 s. [in Ukrainian]
Obst, G., Hintner, O. (1993). Geld-, Bank- und Börsenwesen: Ein Handbuch, Schöfer-Poeschel-Verlag, Stuttgart, 1331 s.
Egorycheva, S. B. (2007). Organization of banks activity in foreign countries [Orhanizatsiia diialnosti bankiv u zarubizhnykh krainakh], Tsentr navchalnoi literatury, Kyiv, 208 s. [in Ukrainian]
Nikitin, A. V., Bortnikov, G. P., Fedorchenko, A. V. (2006). Marketing in bank [Marketynh u banku], KNEU, Kyiv, 432 s. [in Ukrainian]
Blaug, M. (2004). Economics methodology or how economists explain. Trans. from Eng. V. S. Avtonomova [Metodologiya ekonomicheskoy nauki, ili kak ekonomisty obyasnyayut; per. s angl. V. S. Avtonomova], NP «Zhurnal Voprosy ekonomiki», Moskva, 416 s. [in Russian]
On the prohibition of WebMoney, YandexMoney, QIWI, Wallet і Wallet one («Uniform Wallet») electronic money using: telegram of the Board of the National Bank of Ukraine, No. 57-0002/90626, 07.11.2016 [Pro zaboronu korystuvannia elektronnymy hroshyma Webmoney, Yandeks.Denhy, QIWI, Wallet i Wallet one («Yedynyi hamanets»): telehrama Pravlinnia Natsionalnoho banku Ukrainy, No. 57-0002/90626, 07.11.2016], available at: https://24tv.ua/ru/nacbank_zapretil_ispolzovat_v_ukraine_Webmoneyjandeksdengiiqiwiwalletn746515 [in Ukrainian]
Annual Report, Citi Group, available at: https://www.citigroup.com/citi/investor/quarterly/2018/annual-report.
Bank Vostok was the first to implement the function of adding cards to the Masterpass wallet from Internet Bank [Bank Vostok pervym realizoval funktsiyu dobavleniya kart v koshelek Masterpass iz Internet-Banka], available at: https://bankvostok.com.ua/press/news/446-bank-vostok-pervym-realizoval-funkciyu-dobavleniya-kart-v-koshelek-masterpass-iz-internet-banka [in Russian]
Comprehensive program of Ukrainian financial sector development till 2020 [Kompleksna prohrama rozvytku finansovoho sektoru Ukrainy do 2020 roku], available at: https://bank.gov.ua/doccatalog/document?id=18563297 [in Ukrainian]
Poddubnaya, V. (2014). Selection of advertising tools for a banking product [Vybor reklamnogo instrumentariya dlya bankovskogo produkta], Naukovyi visnyk ONEU, No. 2, s. 86–93 [in Russian]
Poddubnaya, V. G. (2016). Information economy influence on bank’s marketing opportunities development [Vliyanie informatsionnoy ekonomiki na razvitie marketingovykh vozmozhnostey banka], Materialy І Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii, 27–28 maya 2016 goda, FOP Bondarenko M. O., Odessa, 364 s. [in Russian]
Piddubna, V. G. (2017). Information economy influence on banks marketing complex development [Vplyv informatsiinoi ekonomiky na rozvytok marketynhovoho kompleksu bankiv], Aktualni problemy sotsialno-ekonomichnykh system v umovakh transformatsiinoi ekonomiky: Materialy III Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 13–14 kvitnia 2017 r., NMetAU, Dnipro, Ch. 2, s. 208–213 [in Ukrainian]
Kovalchuk, S., Lazebnik, M. (2016). Marketing communication market of Ukraine: overview and development trends [Rynok marketynhovykh komunikatsii Ukrainy: ohliad ta tendentsii rozvytku], Marketynh v Ukraini, No. 3 (96), s. 18–33 [in Ukrainian]
Big Data. The next frontier for innovation, competition, and productivity, McKinseu Global institute, available at: https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Business%20Functions/McKinsey%20Digital/Our%20Insights/Big%20data%20The%20next%20frontier%20for%20innovation/MGI_big_data_exec_summary.ashx.
Big Data Expert – Hadoop, Lloyds Banking Group, available at: https://careers.lloydsbankinggroup.com/candidate/VacancyInformation.aspx?VacancyId=156916.
As Big Data from Kyivstar helps Praveks Bank to find clients [Kak Big Data ot Kievstar pomogaet Praveks Banku nakhodit klientov], available at: https://kyivstar.ua/ru/mm/news-and-promotions/kak-big-data-ot-kievstar-pomogaet-praveks-banku-nahodit-klientov [in Russian]
Almost half of Ukrainian companies using cloud technologies [Maizhe polovyna ukrainskykh kompanii vykorystovuie khmarni tekhnolohii], RBK-Ukraina, 16.02.2017, available at: https://www.rbc.ua/ukr/news/polovina-ukrainskih-kompaniy-ispolzuet-oblachnye-1487263193.html [in Ukrainian]
SuperNovo – a reliable cloud from the cloudy servers operator No. 1 [SuperNovo – nadezhnoe oblako ot operatora oblachnykh serverov No 1], available at: https://supernovo.com.ua [in Russian]
Kirillov, I. Ukrainian market of cloud services [Ukrainskiy rynok oblachnykh servisov], available at: http://sib.com.ua/sib-3-94-2017/04-ukrainskij-rynok-oblachnyh-servisov-2016.html [in Russian]
Indicators of Ukrainian banks financial reporting [Pokaznyky finansovoi zvitnosti bankiv Ukrainy], Natsionalnyi bank Ukrainy, available at: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=34661442&cat_id=34798593 [in Ukrainian]
The payment cards market showed significant growth in 2016 [Rynok platizhnykh kartok u 2016 rotsi prodemonstruvav suttieve zrostannia], Natsionalnyi bank Ukrainy, 15.02.2017, available at: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=44001494 [in Ukrainian]
Cadwalladr, C., Graham-Harrison, E. Revealed: 50 million Facebook profiles harvested for Cambridge Analytica in major data breach, The Guardian, 2018, 17 March, available at: https://www.theguardian.com/news/2018/mar/17/cambridge-analytica-facebook-influence-us-election.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вісник соціально-економічних досліджень
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.