Особливості сучасних експертних досліджень парфумерних товарів
DOI:
https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.9-18Ключові слова:
експертні дослідження, парфумерні товари, показники якості, технічні вимоги, маркування, міжнародні стандартиАнотація
У статті висвітлено особливості експертних досліджень парфумерних товарів. Визначено основні методи досліджень відповідно до національних стандартів та міжнародних нормативних документів. Проаналізовано основні положення щодо оцінки якості, маркування та пакування парфумерних товарів з метою оновлення методики проведення їх експертизи відповідно до сучасних вимог нормативної документації. Наведена порівняльна характеристика технічних вимог міжнародних стандартів до якості парфумерних товарів та технічних вимог національних стандартів. За результатами порівняння асортименту імпортних та вітчизняних парфумерних товарів, встановлено, що основна різниця між ними полягає у вмісті парфумерної композиції та визначенні стійкості запаху парфумерії. Встановлено, що основними чинниками формування якості парфумерних товарів є вихідна сировина, кількісний і якісний склад виробу, особливості його виробництва (консистенція, характер упаковки, вид споживчої тари, місткість одиниці виробу). Проведено оцінку якості парфумерних товарів для виявлення їх відповідності сучасним нормативним документам за основними органолептичними та фізико-хімічними показниками якості, а також оцінку відповідності тари, в яку фасуються парфумерні рідини, маркування та пакування за методиками, які наведені в європейських нормативних документах. Авторами запропоновано алгоритм проведення основного етапу товарознавчої експертизи якості парфумерних товарів на відповідність сучасним вимогам міжнародних стандартів, регламентів, директив та нормативно-технічних вимог національних стандартів, що в подальших розробках може стати основою для сучасної методики експертизи парфумерних товарів.
Посилання
Lutsiv, N. V. (2013). The commodity aspects of the market research of perfumery products in Ukraine [Tovaroznavchi aspekty doslidzhennia rynku parfumernykh vyrobiv v Ukraini], Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, Lviv, No. 23.04, s. 252–261 [in Ukrainian]
Perfumery means. General technical conditions: DSTU 4710:2006 (2008) [Vyroby parfumernі rіdynnі. Zahalnі tekhnіchnі umovу: DSTU 4710:2006], Derzhspozhyvstandart Ukrainу, 14 s. [in Ukrainian]
Perfumery and cosmetic products. Rules of acceptance, sampling, methods of organoleptic tests: DSTU 5009:2008 (2008) [Vyroby parfumerno-kosmetychnі. Pravyla priimannia, vіdbyrannia prob, metody orhanoleptychnykh vyprobuvan. DSTU 5009:2008], Derzhspozhyvstandart Ukrainy, 8 s. [in Ukrainian]
Perfumery and cosmetic products. Packaging, marking, transportation and storage: DSTU 5010:2008 (2008) [Produktsiia parfumerno-kosmetychna. Pakuvannia, markuvannia, transportuvannia i zberihannia. DSTU 5010:2008], Derzhspozhyvstandart Ukrainy, 10 s. [in Ukrainian]
Guide for labeling cosmetic products in the European Union (2012) [Kerivnytstvo dlia markuvannia kosmetychnoi produktsii v Yevropeiskomu Soiuzi], “COLIPA”, available at: https://eur-lex.europa.eu/.../LexUriServ.do?uri=OJ:L [in Ukrainian]
Regulation (EC) No. 1223/2009 of the European Parliament and of the Council on cosmetic products, available at: http://www.icqc.eu/userfiles/File/Regulation%20EC%201223-2009.doc.
Council Directive on the approximation of the laws of the Member States relating to cosmetic products 76/768/EEC, available at: http://www.icqc.eu/userfiles/File/Cosmetics_Directive.pdf.
Directives Commission Directive 2010/4/EU 2010. of 8 February 2010For the purpose of adaptation to technical progress, Annex III to Council Directive 76/768/EEC concerning cosmetic products, Official Journal of the European Union, available at: http://www.icqc.eu/userfiles/File/2010_4.pdf.
Directives Commission Directive 2010/3/EU of 1 February 2010. For the purpose of adaptation to technical progress, Annexes III and VI to Council Directive 76/768/EEC concerning cosmetic products, Official Journal of the European Union, available at: http://www.icqc.eu/userfiles/File/2010_3.pdf.
Pisarenko, T. P. (2010). Features of organoleptic and physicochemical research methods application for perfumery products authenticity expertise [Osoblyvosti zastosuvannia orhanoleptychnykh i fizykokhimichnykh metodiv doslidzhen dlia ekspertyzy avtentychnosti parfumernykh tovariv], Tovaroznavstvo ta innovatsii, Donetsk, No. 2, s. 296–304 [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вісник соціально-економічних досліджень
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.