Результативність діяльності торговельних підприємств як об’єкт управління

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.111-117

Ключові слова:

результативність діяльності, торговельні підприємства, продуктивність, ефективність управління діяльністю, моделювання, роздрібна торгівля

Анотація

У статті розглянуто теоретичні основи визначення продуктивності підприємств роздрібної торгівлі як об’єкта управління. Досліджено погляди зарубіжних і вітчизняних науковців на визначення ефективності управління підприємствами. Розглянуто підхід до управління результативністю діяльності торговельних підприємств, що використовують сучасні методи прогнозування обсягів продажів, зокрема, продемонстровано методологію підходу щодо застосування багатофакторного економетричного моделювання з використанням фіктивних змінних до процесу прогнозування динаміки основних показників ефективності діяльності підприємств галузі роздрібної торгівлі. Сформовано основні економетричні закономірності залежності прогнозних величин обсягу продажів від основних факторів. Запропонована наочна візуалізація ідеї прогнозування обсягів виручки підприємств сфери роздрібної торгівлі. Обґрунтовано доцільність застосування описаної методології для цілей поліпшення результативності діяльності підприємств сфери роздрібної торгівлі. Запропоновано перелік заходів постійного характеру, спрямованих на збільшення результативності діяльності підприємств за рахунок застосування сучасних методів прогнозування основних показників дохідної частини їх бюджетів. Наведені висновки і перспективи подальших досліджень передбачають глибокий аналіз реальних показників компаній сфери роздрібної торгівлі та імплементацію запропонованого в процесі досліджень і подальшої роботи програмного забезпечення.

Біографія автора

Anna Kryzhanovska, Одеський національний економічний університет

Анна Сергіївна Крижановська

аспірант кафедри менеджменту

Посилання

Birman, G., Shmidt, S. (1997). Economic analysis of investment projects [Ekonomicheskiy analiz investitsionnikh proektov], YUNITI, Мoskva, 631 s. [in Russian]

Lukashin, Yu. P. (2003). Adaptive methods for short-term time series forecasting [Adaptivnye metody kratkosrochnogo prognozirovaniya vremennykh ryadov], Financy i statistika, Мoskva, 416 s. [in Russian]

Glazunov, V. N. (1997). Financial analysis and risk assessment of real investments [Finansovyy analiz i otsenka riska realnykh investitsiy], Finansy i statistika, Мoskva, 135 s. [in Russian]

Enterprise Economics. Ed by O. I. Volkov (1997). [Ekonomika predpriyatiy; pod red. O. I. Volkova], Infra-M, Мoskva, 415 s. [in Russian]

Tikhomirov, N. P., Dorokhina, Ye. Yu. (2002). Econometrics [Ekonometrika], Rosiyskaya ekonomicheskaya akademiya, Мoskva, 640 s. [in Russian]

Winters, P. R. (1960). Forecasting Sales by Exponentially Weighted Moving Averages, Management Science, Vol. 6, No. 3, pp. 324–342.

Holt, C. C. (1957). Forecasting trends and seasonal by exponentially weighted moving averages, O.N.R. Memorandum, No. 2, P. 47.

Peresada, А. А. (1996). Fundamentals of investment activity [Osnovy investitsionnoy deyatelnosti], Libra, Мoskva, 342 s. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-27

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ ТА БІЗНЕС-АДМІНІСТРУВАННЯ