Методичні основи використання інноваційних методів при дослідженні впливу ринкового середовища на економіку підприємства
DOI:
https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.119-127Ключові слова:
маркетинговий аудит, маркетингова діагностика, форсайт, бенчмаркінг, маркетингова політикаАнотація
У статті розглянуто умови, в яких функціонують сучасні підприємства та виділено ключові фактори успіху, до яких можна віднести здатність до своєчасного та ефективного реагування на зміни зовнішнього середовища, а також налагоджений процес впровадження заходів з адаптації стратегії підприємства до них. Визначено, що підґрунтям для ефективного корегування маркетингової стратегії компанії є правильно прийняте рішення щодо використання найбільш доцільного аналітичного інструментарію, який дозволить провести глибинне дослідження зовнішнього середовища компанії, виявити найбільш впливові макро- та мікромаркетингові фактори, визначити ступінь їх впливу, а також позиції підприємства на ринку та тенденції, що впливають на ринок. Підкреслено, що в результаті використання обраного аналітичного маркетингового інструментарію має бути сформована програма заходів, що направлена на реалізацію ринкових можливостей, мінімізацію негативного впливу змін зовнішнього середовища, а також удосконалення маркетингової політики підприємства та розвиток компанії в цілому. У результаті проведеного дослідження виявлено, що одним з найбільш ефективних сучасних маркетингових інструментаріїв є маркетинговий аудит, який дозволяє виконати вищеперераховані завдання. Запропоновано розглядати маркетинговий аудит як поєднання методичних підходів щодо застосування широкого спектру маркетингових інструментів – діагностики, «форсайту», бенчмаркінгу. Зазначено, що визначені маркетингові інструменти сукупно матимуть синергетичний ефект, який призведе до підвищення ефективності застосування маркетингового аудиту для українських підприємств. Впровадження даного інструментарію призведе до підвищення ефективності адаптації підприємства до змін у середовищі функціонування компанії завдяки постійному та глибинному вивченню впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, визначенню можливих ризиків та можливостей ринку, що можуть виникнути в прогнозованому періоді, а також сприятиме процесу формування плану стратегічних заходів із корегування маркетингової політики компанії. Таким чином, застосування інструментарію маркетингового аудиту матиме безпосередній вплив на підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств на внутрішньому та зовнішньому ринку.
Посилання
About audit activity: Law of Ukraine, No. 3125-ХII, 22.04.1993 [Pro audytorsku diialnist: Zakon Ukrainy, No. 3125-ХII, 22.04.1993], available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3125-12 [in Ukrainian]
Wilson, O. (2003). Audit of marketing. Trans. from Eng. O. Teplykh [Audit marketinga; per. s angl. O. Teplykh], Balans Club, Dnepropetrovsk, 368 s. [in Russian]
Mak-Donald, M. (2000). Strategic Marketing Planning. Trans. from Eng. M. Bugaev [Strategicheskoe planirovanie marketinga; per. s angl. M. Bugaeva], Piter, Sankt-Peterburg, 266 s. [in Russian]
Solovyev, V. A. (2010). Marketing process management: monograph. Ed. by V. A. Solovyev, A. V. Drynochkin [Upravlenie marketingovym protsessom: monografiya; pod red. V. A. Solovyevа, A. V. Drynochkinа], Vostok-Zapad, Moskva, 192 s. [in Russian]
Bagiev, G. L. (2001). Marketing. Ed. by G. L. Bagiev. 2nd ed. [Marketing; pod red. G. L. Bagieva; 2 izd.], Ekonomika, Moskva, 718 s. [in Russian]
Kotler, Ph. (2003). Marketing management. Trans. from Eng. A. Zheleznichenko, S. Zhiltsova [Marketing menedzhment; per. s angl. A. Zheleznichenko, S. Zhiltsova], Piter, Sankt-Peterburg, 464 s. [in Russian]
Loya, A. (2011). Marketing audit – an important tool to determine strengths and weaknesses of the companies, International Journal of Multidisciplinary Management Studies, No. 1 (2), pp. 92–108.
Blythe, J. (2000). Fundamentals of marketing [Osnovy marketinga], available at: http://westudents.com.ua/glavy/38868-marketingovyiy-audit.html.
Golubkov Ye. P. (2006). Fundamentals of marketing [Osnovy marketinga], Finpress, Moskva, 659 s. [in Russian]
Beliavtsev, M. I., Vorobiov, V. M., Kuznetsov, V. H. (2006). Marketing management. Ed. by M. I. Beliavtsev, V. M. Vorobiov [Marketynhovyi menedzhment; za red. M. I. Beliavtsevа, V. M. Vorobiovа], Tsentr navchalnoi literatury, Kyiv, 407 s. [in Ukrainian]
Andreevа, N. M., Zinkovska, D. V. (2015). The role of marketing in enterprise’s audit activity system: modern view at the problem [Rol marketynhu v systemi audytorskoi diialnosti pidpryiemstva: suchasnyi pohliad na problematyku], Vìsnik socìal’no-ekonomìčnih doslìdžen’, No. 56, s. 11–18 [in Ukrainian]
Shkardun, V. D. (2003). Marketing audit implementers [Ispolniteli marketingovogo audita], Marketing i marketingovye issledovaniya, No. 2, s. 50–59 [in Russian]
Andrieieva N. M., Zinkovska D. V. (2016). Diagnostics of marketing policy as a tool of crisis management of Ukrainian enterprises [Diahnostyka marketynhovoi polityky yak instrument antykryzovoho upravlinnia pidpryiemstvamy Ukrainy], Upravlinska, finansova ta marketynhova diialnist pidpryiemstv v umovakh nestiikoi ekonomiky: monohrafiia; za red. K. F. Kovalchuka [Managerial, financial and marketing activity of enterprises in the unstable economic conditions], Porohy, Dnipropetrovsk, s. 472–480 [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вісник соціально-економічних досліджень
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.