Маркетингова підтримка розвитку підприємств у транспортно-логістичному кластері

Автор(и)

  • Nadezhda Popova Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.3(58).2015.187-197

Ключові слова:

маркетингова підтримка, маркетинг взаємодії, маркетинг довіри, маркетинг стейкхолдерів, транспортно-логістичний кластер, VUCA-світ

Анотація

У статті визначено поняття «маркетингова підтримка». Запропоновано розглядати маркетингову підтримку розвитку підприємств у транспортно-логістичному кластері в поєднанні таких аспектів, як підтримка регіонів розміщення кластеру, кластерного утворення та підприємств, що входять до нього. Представлено результати дослідження підприємств транспортно-логістичної системи відносно застосування маркетингових концепцій для підтримки свого розвитку. Визначено особливості застосування маркетингу взаємодії у кластері, запропоновано алгоритм його впровадження, принципи функціонування у кластері, а також механізми взаємодії. Запропоновано розглядати концепцію маркетингу взаємодії як основи для розвитку маркетингу довіри та маркетингу стейкхолдерів, які сприятимуть стійкому розвитку підприємств в умовах VUCA-світу.

Біографія автора

Nadezhda Popova, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

Надія Василівна Попова
кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу

Посилання

Berry, L. L. (1983), Relationship Marketing. Eds. L. L. Berry, G. L. Shostack, G. D. Upah, Emerging Perspectives on Service Marketing, Chicago, pp. 25–38.

Bhattacharya, C. B., & Korschun, D. (2008), «Stakeholder marketing: Beyond the four Ps and the customer», Journal of Public Policy & Marketing, No. 27(1), pp.113–116.

Gordon, Ja. (2001), Marketing partnerships [Marketing partnerskikh otnosheniy], Piter, Sankt- Petersburg, 384 p. (rus)

Gronroos, C. (1990), Service management and Marketing: Managing the moment of truth in the service sector, Cambridge, Mass, Marketing Science Institute, 648 p.

Abratt, R., Russel, J. (1999), «Relationship marketing in private banking in South Africa», International Journal of Bank Marketing, No. 17(1), рр. 5–19.

Zagula, М., Kennedy, D. S. (2012), No B.S. Trust Based Marketing: The Ultimate Guide to Creating Trust in an Understandibly Un-trusting World, Entrepreneur Press, N. Y., 240 р.

Illiashenko, S. M. (2012), Innovation and marketing – the driving force of economic development: monograph. Ed. by S. M. Illiashenko [Innovatsii i marketynh – rushiini syly ekonomichnoho rozvytku: monohrafiia; za red. S. M. Illiashenka], Papirus, Sumy, 536 p. (ukr)

Kotler, Ph., Keller, K. L. (2012), Marketing management. 14th ed., Prentice hall, 812 p.

Kotler, Ph. (2006), 300 key marketing issues: responsible Philip Kotler. Trans. from Eng. [300 klyuchevykh voprosov marketinga: otvechaet Filip Kotler; per. s angl.], Olimp-Biznes, Moscow, 224 p. (rus)

Lavlok, K. (2005), Marketing services: personnel, technology, strategy [Marketing uslug: personal, tehnologii, strategii], Vilyams, Moscow, 982 p. (rus)

Naumov, V. N. (2010), «Marketing trust: theoretical paradigms increase the efficiency of interaction of market structures» [Marketing doveriya: teoreticheskie paradigmy povysheniya effektivnosti vzaimodeystviya rynochnykh struktur]; Arenkov, I. A. and other. Strategy of development tools commerce: monograph. Ed. by I. D. Afanasenko, L. A. Myasnikova [Strategii razvitiya instrumentov kommertsii: monografiya; pod nauch. red. I. D. Afanasenko, L. A. Myasnikova], Publisher of the St. Petersburg State University of Economics and Finance, St. Petersburg, 347 p. (rus)

Naumov, V. N. (2002), «Confidence Marketing: theory, principles, practical application» [Marketing doveriya: teoriya, printsipy, prakticheskoe primenenie], Marketing and Market Research, No. 2, рр. 98–108 (rus)

O’Shonessi, J. (2002), «Competitive marketing: strategic approach» [Konkurentnyy marketing: strategicheskiy podkhod], Piter, St. Petersburg, 864 p. (rus)

Tretyak, O. A. (2013), «Relationship marketing: the concept, creation and development» [Marketing vzaimootnosheniy: kontseptsii, formirovanie i razvitie], Russian Journal of Management, National Research University Higher School of Economics, Vol. 11, No. 1, available at: http://www.marketing.spb.ru/lib-mm/strategy/rm_theory.htm (rus)

Urban, G. (2007). «Don’t Just Relate – Advocate. A Blueprint for Profit in the Era of Customer Power» [Ne prosto otnosheniya – zashchita. Istochniki dokhodov v epokhu vlasti klienta], Balans Biznes Buks, Moscow, 274 p. (rus)

Fedotova, I. V. (2014), «Formation of the structure of the company’s relationships with partners in the network on the basis of self-organization» [Formirovanie struktury vzaimootnosheniy predpriyatiya s partnerami v seti na osnove samoorganizatsii], Economics of the transport sector, KhNADU, Kharkiv, No. 24, рр. 23–40 (rus)

Hillebrand, В., Driessen, P. H., Koll, O. (2015), «Stakeholder marketing: theoretical foundations and required capabilities», Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 43, No. 4, рр. 411–428.

Chelenkov, A. P., Sonina, T. E. (2012), «Customer-oriented approach to relationship marketing» [Klientoorientirovannyy podkhod v marketinge vzaimootnosheniy], Marketing, No. 1, рр. 115–125 (rus)

Shinkarenko, V. G., Fedotova, I. V. (2009), «Management of motor transport enterprise relationship marketing with customers»: monograph [Upravlenie marketingom vzaimootnosheniy avtotransportnogo predpriyatiya s potrebitelyami uslug: monografiya], KhNADU, Kharkov, 252 p. (rus)

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-27

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ