Перспективи розвитку в’їзного туризму в Україні з використанням інструментів digital-маркетингу
DOI:
https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(74-75).2020.205-219Ключові слова:
туристична галузь, доступний туризм, digital-маркетинг, безбар’єрний туризм, інноваційні технології, цифровізація економіки, маркетингові стратегіїАнотація
У статті розглянуто питання теорії і практики digital-маркетингу щодо розв’язання проблем туристичного бізнесу. Показано, що використання маркетингових онлайн-інструментів є необхідною умовою успішного розвитку турпідприємств. Проаналізовано сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку ринку туристичних послуг України. Виявлено, що пріоритетними є напрями розвитку як в’їзного, так і внутрішнього туризму, які є важливими чинниками підвищення якості життя в Україні, створення додаткових робочих місць, поповнення валютних запасів держави та поліпшення іміджу бренду України на міжнародній арені. Визначено, що стратегія розвитку в’їзного туризму має передбачати використання структурно-функціонального методу, що дозволяє поєднувати різноманітні компоненти туристичної індустрії та її інфраструктури. Розглянуто основні проблеми, що стримують розвиток туристичної індустрії в країні та потребують подальшого вирішення. З’ясовано, що стимулювати розвиток в’їзного туризму можна за рахунок поліпшення інформаційної та технічної інфраструктур, підвищення якості обслуговування, розроблення міжнародних туристичних маршрутів. За результатами дослідження запропоновано шляхи збільшення бази підписників, створення цінного й актуального контенту для клієнтів, персоналізації спілкування з клієнтами та автоматизації цього процесу, а також сформульовано рекомендації щодо перетворення нового клієнта в лояльного. Доведено, що для розвитку туристичної сфери в Україні є всі передумови, оскільки Україна має значний рекреаційний потенціал: вигідне географічне положення, сприятливі кліматичні умови, різноманітний рельєф, розгалужену транспортну мережу та збережені пам’ятки культурної спадщини.
Посилання
Gerchikova, E. Z., Spiridonova, E. P. (2018). Sociological aspects of recreation and tourism sphere transformation in the digital economy [Sotsiologicheskie aspekty transformatsii sfery rekreatsii i turizma v usloviyakh tsifrovoy ekonomiki], Vestnik Saratovskogo gosudarstvennogo sotsialno-ekonomicheskogo universiteta, No. 3 (72), s. 185–189 [in Russian]
Kleyman, A. A. & Babanchikova, O. A (2015). Improving the sales technology of tourist product based on the innovative technologies implementation [Sovershenstvovanie tekhnologii prodazh turistskogo produkta na osnove vnedrenia innovatsionnykh tekhnologiy], Vestnik Natsionalnoy akademii turizma, No. 3 (35), s. 20–26 [in Russian]
Negroponte, N. (1995). Being Digital, New York, Alfred A. Knopf, 272 p.
Dyadechko, L. P. (2007). Economics of tourism business [Ekonomika turystychnoho biznesu], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, 224 s. [in Ukrainian]
Biletska, L. V., Biletskyi, O. V., Savych, V. I. (2005). Economic theory: political economy, microeconomics, macroeconomics [Ekonomichna teoriya: politekonomiya, mikroekonomika, makroekonomika], Tsentr navchalnoi literatury, Kyiv, 652 s. [in Ukrainian]
Tsokhla, S. Yu. (2009). Systematization of development factors of the tourist industry [Systematyzatsiia faktoriv rozvytku turystychnoyi industrii], Vcheni zapysky TNU, Seriia: Ekonomika ta upravlinnia, Vol. 22 (61), No. 2, s. 373‒380 [in Ukrainian]
Kyfyak, V. F. (2003). Organization of tourist activity in Ukraine [Orhanizatsiia turystychnoi diialnosti v Ukraini], Knyhy-ХХІ, Chernivtsi, 300 s. [in Ukrainian]
Zhukova, M. A. (2004). Tourism industry: organization management [Industriya turizma: menedzhment organizatsii], Finansy i statistika, Moskva, 200 s. [in Russian]
Malska, M. P., Khudo, V. V. (2007). Tourism business: theory and practice [Turystychnyi biznes: teoriia ta praktyka], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, 424 s. [in Ukrainian]
Shershnyova, O. V. (2008). Regulatory and legal consolidation of species classifications of tourism in Ukraine and their compliance with international requirements [Normatyvno-pravove zakriplennia vydovykh klasyfikatsii turyzmu v Ukraini ta yikh vidpovidnist mizhnarodnym vymoham], Verkhovenstvo prava u protsesi derzhavotvorennia ta zakhystu prav liudyny v Ukraini : materialy IX Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf., Ostroh, Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», s. 390–393 [in Ukrainian]
International tourism highlights. 2019 Ed. World Tourism Organization (UNWTO). Retrieved from: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2019.pdf (access date: 05.10.2020).
Lebedeva, T. E., Shkunova, A. A. & Slautina, M. S. (2018). Promotion in the tourism market: a new solution [Prodvizhenie na rynke turizma: novoye reshenie], Innovatsionnaya ekonomika: perspektivy razvitiya i sovershenstvovaniya, No. 5 (31), s. 81–85 [in Russian]
Digitalization of tourism: who did not have time, he was late [Tsifrovizatsiya turizma: kto ne uspel, tot opozdal]. Retrieved from: https://www.tourprom.ru/articles/42 [in Russian]
Internet marketing in tourism: effectively promoting travel services in the tourism industry via the Internet [Internet-marketing v turizme: effektinoe prodvizhenie turisticheskikh uslug v industrii turizma cherez Internet]. Retrieved from: https://www.tourism-review.su/e-marketing-v-turizme-page692 [in Russian]
Simple recipes for Ukrainian tourism [Prostye retsepty dlya ukrainskogo turizma], Ukrainskaya pravda. Retrieved from: https://www.pravda.com.ua/rus/columns/2019/09/23/7227119 [in Russian]
Ushakov, D. S. (2007). Technologies of incoming tourism. 2nd ed. [Tekhnologii vyezdnogo turizma, 2-e izd.], MarT, Moskva, 384 s. [in Russian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник соціально-економічних досліджень
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.