Шляхи реалізації проектно-орієнтованої моделі співпраці закладів вищої освіти, IT-компаній та агропідприємств при впровадженні інформаційних систем

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.1(65).2018.197-206

Ключові слова:

багатостороння співпраця університетів та бізнесу, практично-орієнтоване навчання, консалтинг, ринок праці, інформаційна система Soft.Farm

Анотація

У статті представлено багатосторонню модель результативної взаємодії між університетами і бізнес-компаніями. Досліджено основні етапи та механізми формування результативної моделі багатосторонньої взаємодії між університетами і бізнес-компаніями при впровадженні у навчальний процес сучасних інформаційних систем, призначених для автоматизації виробничих процесів в аграрних підприємствах. Визначено мотиваційні, організаційні, освітні та інші складові спільних напрямків роботи закладів вищої освіти, розробників програмного забезпечення і виробничих підприємств. Експеримент проведено на прикладі використання української інформаційної системи для аграріїв Soft.Farm, заснованої на «хмарних технологіях», у декількох напрямках: як предмету вивчення у навчальному процесі при підготовці фахівців із агрономії, одночасного просування і впровадження на підприємствах із проведенням практичного навчання керівників та фахівців, а також здійснення науково-консультативної та маркетингової підтримки розробників інформаційних систем, забезпечення зворотного зв’язку в комунікаційних процесах. Підтверджено, що результативність взаємодії сторін базується на визначенні і поєднанні їх багатосторонніх спільних інтересів, які фокусуються на підготовці кваліфікованих фахівців, наданні консалтингових послуг бізнес-компаніям (моделі S2B та B2S) і навчанні кінцевих споживачів на підприємствах при впровадженні інформаційних систем. З метою поширення набутого досвіду та переходу на нові рівні взаємодії запропоновано створити окремі інноваційні підрозділи у закладах вищої освіти, які будуть займатися розробкою інноваційних проектів, у першу чергу, в сфері інформаційних технологій, за участю бізнес-компаній, виробничих підприємств та державних організацій.

Біографії авторів

Olena Kopishynska, Полтавська державна аграрна академія

Олена Петрівна КОПІШИНСЬКА

кандидат фізико-математичних наук, професор кафедри економічної кібернетики та інформаційних технологій

Yurii Utkin, Полтавська державна аграрна академія

Юрій Вікторович УТКІН

кандидат технічних наук, доцент кафедри економічної кібернетики та інформаційних технологій

Посилання

Zinchenko, V. O. (2011). The quality of higher education: scholars’ views [Yakist vyshchoi osvity: pohliady naukovtsiv], Visnyk LNU im. Tarasa Shevchenka, No. 5 (216), s. 9‒16 [in Ukrainian]

Krasovska, O. Yu. (2011). The role of education in modern global conditions [Rol osvity v suchasnykh hlobalnykh umovakh], Biuleten Mizhnarodnoho Nobelivskoho ekonomichnoho forumu, No. 1 (4), s. 182‒188 [in Ukrainian]

Antonyuk, V. P. (2015). Higher education of Ukraine in the system of labor market relations [Vyshcha osvita Ukrainy u systemi vidnosyn rynku pratsi], Ekonomichnyi visnyk Donbasu, No. 2 (40), s. 132‒137 [in Ukrainian]

Pokidina, V. Universities and business: international cooperation experience and perspectives for Ukraine [Universytety ta biznes: mizhnarodnyi dosvid spivpratsi ta perspektyvy dlia Ukrainy], available at: http://cost.ua/files/Universities%20and%20business_report.pdf [in Ukrainian]

Schwab, K. (2015). The Global Competitiveness Report 2015–2016. Geneva: World Economic Forum, 403 p., available at: http://www3.weforum.org/docs/gcr/2015-2016/Global_Competitiveness_Report_2015-2016.pdf.

% of Ukrainians are enrolled in higher education ‒ Institute of Demography [Okhoplenist ukraintsiv vyshchoiu osvitoiu stanovyt 76% ‒ Instytut demohrafii], Informatsiine ahentstvo UNIAN, available at: http://www.unian.ua/society/1023767-ohoplennya-naselennya-ukrajini-vischoyu-osvitoyu-stanovit-76-institut-demografiji.html [in Ukrainian]

King, M. D. Why higher Ed and business need to work together, available at: https://hbr.org/2015/07/why-higher-ed-and-business-need-to-work-together.

Zakharchyn, R. M. (2013). Harmonization of the relations between higher education and the labor market as a prerequisite of innovation development of society [Harmonizatsiia vidnosyn vyshchoi shkoly i rynku pratsi yak neobkhidna umova innovatsiinoho rozvytku suspilstva], Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, No. 769, s. 268‒273 [in Ukrainian]

University-industry cooperation. Model-oriented approach. Practical guide and cases (2017). Ed. by V. S. Kharchenko [Universytetsko-industrialna kooperatsiia. Modelno-oriientovanyi pidkhid. Praktychne kerivnytstvo ta pryklady; za red. V. S. Kharchenka], Ministerstvo osvity ta nauky Ukrainy, Natsionalnyi aerokosmichnyi universytet im. M. Je. Zhukovskoho «KhAI», 363 s. [in Ukrainian]

Soft.Farm ‒ is free software for organization and management of agricultural activities, available at: http://www.soft.farm/en/about.

Marenych, M. M., Kondratyuk, M. I., Kopishynska, O. P. & Utkin, Yu. V. (2017). Information technology in agronomy [Informatsiini tekhnolohii v ahronomii], Finart, Kharkiv, 352 s. [in Ukrainian]

New technologies and innovations in agribusiness [Novye tekhnologii i innovatsii v agrobiznese], available at: https://agroxy.com/blog/novye-tehnologii-i-innovacii-v-agrobizne.html [in Russian]

John Deere Company Careers, available at: https://www.deere.com/en/our-company/john-deere-careers.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-28

Номер

Розділ

МАТЕМАТИЧНІ МЕТОДИ, МОДЕЛІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЕКОНОМІЦІ