Особливості маркетингової функції субконтрактації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.148-158

Ключові слова:

виробнича кооперація, субконтрактація, маркетингові функції, комунікаційно-інформаційні технології

Анотація

Однією з перспективних форм виходу із кризових явищ в промисловості України може бути застосування субконтрактних відносин між різномасштабними підприємствами. Проведено порівняльний аналіз основних форм виробничої кооперації, визначено роль субконтрактації та необхідність її застосування в сучасних ринкових умовах. Наведено власне визначення поняття «субконтрактація», яке порівняно з попередніми тлумаченнями враховує зміни ринку в умовах цифрової економіки та базується на інформаційно-комунікаційних технологіях. Проаналізовано світовий досвід субконтрактних відносин в країнах Європи, Америки та Японії, їx сучасні класифікації та класифікаційні ознаки, які дають змогу визначити майбутній власний вектор розвитку субконтрактації для українського підприємництва. Запропоновано включення додаткової класифікаційної ознаки «використання учасниками субконтрактації інформаційних технологій» поряд з попередніми, такими як «критерій вибору виконавця замовлення», «тривалість відносин між партнерами по кооперації», «структура побудови коопераційних відносин». Представлено власне бачення методичних засад щодо визначення економічного ефекту від впровадження субконтрактації, які раніше не враховували маркетингову складову функціонування (витрати на маркетингові дослідження, пошук інформації та партнерів субконтрактних відносин, інтернет-маркетинг, маркетинговий аудит та інші послуги (страхування, консалтинг, сертифікація та ін.). Розглянуто перспективи подальших розробок, які полягають у використанні маркетингово-аналітичної функції субконтрактації, діяльністю зі створення та просування послуг з метою підвищення економічного ефекту застосування субконтрактації, яка є новим вектором розвитку цієї форми виробничої кооперації.

Біографії авторів

Irina Lytovchenko, Одеський національний економічний університет

Ірина Львівна Литовченко

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу

Yana Avdiienko, Одеський національний економічний університет

Яна Анатоліївна Авдієнко

викладач кафедри маркетингу

Посилання

Dryakhlov, E. (2011). Subcontracting is a choice of a new Europe [Subkontraktatsiya – vybor novoy Evropy], Oborudovanie, No. 5, s. 13–18 [in Russian]

Khlebnikov, L. (2007). Outsourcing as a tool for reducing costs and optimizing a business system [Autsorsing kak instrument snizheniya zatrat i optimizatsii biznes-sistemy], Upravlenie kompaniey, No. 19, s. 25–29 [in Russian]

Dobronravov, A. N. (2003). Subcontracting and outsourcing [Subkontraktatsiya i autsorsing], Finansovyy menedzhment, No. 3, s. 24–27 [in Russian]

Petrishcheva, I. V. (2011). Features of the development of industrial cooperation forms of various entrepreneurial structures [Osobennosti razvitiya form proizvodstvennoy kooperatsii razlichnykh predprinimatelskikh struktur], Narodnoe khozyaystvo. Voprosy innovatsionnogo razvitiya, No. 1, s. 30–39 [in Russian]

Khristoforova, L. V. (2010). Subcontracting as an economic category and as a special element of a «new economy» [Subkontrakting kak ekonomicheskaya kategoriya i kak osobyy element «novoy ekonomiki»], Problemy sovremennoy ekonomiki, No. 3, s. 15–24 [in Russian]

Antonyuk, D. A. (2015). Outsourcing and subcontracting as a mechanisms of entrepreneurship institutional infrastructure in the conditions of megaregional integration of Ukraine [Autsorsynh ta subkontraktynh yak mekhanіzmy іnstytutsіonalnoi іnfrastruktury pіdpryiemnytstva v umovakh meharehіonalnoi іntehratsіi Ukrainy], Vіsnyk Priazovskoho derzhavnoho tekhnіchnoho unіversytetu, PDTU, Mariupol, Vyp. 30, s. 53–60 [in Ukrainian]

Babіy, M. A. (2007). Outsourcing as a new concept for doing business [Autsorsinh yak nova kontseptsіya vedennia bіznesu], Zovnіshnia torhіvlia: pravo ta ekonomіka, No. 6, s. 53–57 [in Ukrainian]

Kichuk, O. S. (2011). Modern forms of integration of industrial enterprises [Suchasnі formy іntehratsіi promyslovykh pіdpryiemstv], Vìsnik socìal’no-ekonomìčnih doslìdžen’, No. 42 (2), s. 212–216 [in Ukrainian]

Reshetnіkova, І. L. (2018). Subcontracting relations in the supply chain of an industrial enterprise [Subkontraktnі vіdnosyny v lantsiuhu postavok promyslovoho pіdpryiemstva], Ekonomіchniy vіsnyk Zaporіzkoi derzhavnoi іnzhenernoi akademіi, Vyp. 3 (15), s. 84–92 [in Ukrainian]

Shlafman, N. L. (2008). Internet technology providing the mechanism of subcontracting in industry [Іnternet-tekhnolohіi zabezpechennia mekhanіzmu subkontraktatsіi u promyslovostі], Naukoviy vіsnyk Poltavskoho unіversytetu spozhivchoi kooperatsіi Ukrainy. Serіia «Ekonomіchnі nauky», No. 1, s. 86–88 [in Ukrainian]

Petrischeva, I. V. (2011). Industrial cooperation in the context of the interaction of small and large enterprises: the nature and forms [Promyishlennaya kooperatsiya v kontekste vzaimodeystviya malykh i krupnykh predpriyatiy: sushchnost i formy], Almanakh sovremennoy nauki i obrazovaniya, Gramota, Tambov, No. 1 (44), s. 168–170 [in Russian]

Lytovchenko, I. L., Khmelyarova, Ya. A. (2015). Investigation of the concept of «subcontracting» as a modern form of production cooperation [Doslіdzhennia poniattia «subkontraktatsіia» yak suchasnoi formy vyrobnychoi kooperatsіi], Naukovyi vіsnyk Khersonskoho derzhavnoho unіversytetu, No. 11, s. 75–79, available at: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_11/102.pdf [in Ukrainian]

Khristoforova, L. V. (2012). Subcontracting in the management system of industrial enterprise development: methodological foundations and organizational structure [Subkontrakting v sisteme upravleniya razvitiem promyshlennogo predpriyatiya: metodicheskie osnovy i organizatsionnaya struktura], Izd-vo SPbGUEF, Sankt-Peterburg, 118 s. [in Russian]

Gryshyna, N. V. (2015). Problems and prospects of interaction of small and large enterprises in industry: regional aspect [Problemy ta perspektyvy vzaiemodіi malykh і velykykh pіdpryiemstv u promyslovostі: rehіonalnyi aspekt], Zbіrnik naukovykh prats Natsіonalnoho unіversitetu korablebuduvannia іm. admіrala Makarova, Mykolaiv, Vyp. 1, s. 75–80 [in Ukrainian]

Orlova, V. (2012). Foreign experience in the development stimulating of small and medium businesses [Zarubіzhnyi dosvіd stimuliuvannia rozvytku maloho ta serednioho bіznesu], Vіsnik ekonomіchnoi nauky Ukrainy, No. 2 (22), s. 113–117 [in Ukrainian]

Khristoforova, L. V., Krasovskaya E. A. (2015). Modern practice of subcontraction development: domestic and foreign experience [Sovremennaya praktika razvitiya subkontraktsii: otechestvennyy i zarubezhnyy opyt], Intellekt. Innovatsii. Investitsii, No. 1, s. 108–113 [in Russian]

Avdiienko, Ya. A., Zіnkovska, D. V. (2018). Implementation of analytical and marketing component in subcontracting relations system [Іmplementatsіia v systemu subkontraktnykh vіdnosyn analіtychno-marketynhovoi skladovoi], Bіznes-navіgator, No. 2-1 (45), s. 100–106, available at: http://business-navigator.ks.ua/journals/2018/45_1_2018/22.pdf [in Ukrainian]

Telegina, O. V. (2014). Subcontracting as a mechanism for cooperation between small and large businesses [Subkontraktatsiya kak mekhanizm kooperatsii malogo i krupnogo biznesa], available at: https://m.elib.gstu.by/bitstream/handle/220612/13830/Телегина.Субконтр.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Russian]

Berkutova, T. A., Dorofeev, V. D. (2012). Co-evolution of marketing content and business performance interpretation in the economic development process [Koevolyutsiya soderzhaniya marketinga i interpretatsiya effektivnosti biznesa v protsesse razvitiya ekonomiki], Izvestiya vysshikh uchebnykh zavedeniy. Povolzgskiy region, No. 1 (21), s. 204–208 [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-27

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ