ВИКОРИСТАННЯ МИСТЕЦЬКИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІЙ ПІДТРИМЦІ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2617-2038.2024.11.312094Ключові слова:
мистецькі технології, психологічна підтримка, діти, підлітки, соціальні потреби, арт-терапіяАнотація
Метою статті є дослідження ефективності використання мистецьких технологій у психологічній підтримці дітей та підлітків з різними соціальними потребами, визначення ключових факторів, що впливають на ефективність цих технологій, та розробка рекомендацій для фахівців-практиків щодо їх оптимального застосування. Розкрито потенціал мистецьких технологій для покращення емоційного стану, соціальної адаптації та загального психічного здоров’я дітей та підлітків. Проаналізовано психологічні механізми, що лежать в основі ефективності мистецьких технологій; вони дозволяють краще адаптувати мистецькі технології для вирішення конкретних психологічних потреб дітей та підлітків. Терапевтичний ефект мистецтва відбувається через певну діяльність (ігротерапія, анімалотерапія, арттерапія, музикотерапія, танцтерапія тощо). Вказано на залежність ефективного використання мистецьких технологій у психологічній підтримці дітей та підлітків від низки ключових факторів, що необхідно враховувати при розробці та впровадженні арт-програм (індивідуальний підхід, кваліфікація фахівця, співпраця з дорослими). Констатовано, що мистецтво не лише розвиває творчість та естетичний смак, а й може слугувати засобом вираження емоцій, сприяти самовираженню, адаптації до стресових ситуацій та вирішенню психологічних проблем. Надані рекомендації для досягнення найкращих арт-терапевтичних результатів.