МУЗЕЙНА КОМУНІКАЦІЯ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2021.244718

Анотація

Мета роботидослідити процес якісного трансформування музейної комунікації на сучасно­му етапі, що відбувається під впливом чинників цифровізації інформаційно-комунікативних зв’язків, передачі й трансляції інформації. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, системно-функціонального та культурологічного методів щодо виявлення особливостей технічного та технологічного впливу на зміну способів музейної репрезентації в сучасних умовах та практич­ної реалізації новітніх форм музейної роботи, опосередкованих новими технологічними комунікаціями. Наукова новизна роботи полягає у розширенні та узагальненні відомостей щодо актуалізації музеями комунікативних стратегій, що розробляються у зв’язку із поступовим запровадженням у музеях циф­рових технологій та засобів і каналів комунікації, що покликані урізноманітнювати форми музейної діяльності. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що у формуванні сучас­ного музейного простору вагому роль відіграють інформаційні та комп’ютерні технології, що здатні надавати нової репрезентативності музейному предмету та вибудовувати багатосторонні комуніка­тивні зв’язки з відвідувачами. Музейна комунікація все більшою мірою опосередковується цифровими технологіями та засобами зв’язку, що безпосередньо впливають як на спосіб музейної репрезентації, так і на способи комунікації з відвідувачами, позиціювання музеїв в інформаційному просторі. В су­часних умовах значне місце посідає саме візуальність музейної комунікації, що обумовлює як пред­ставленість музейного зібрання у цифровому форматі, так і особливий канал зв’язку, що формує поле музейної семантики у віртуальному інформаційному просторі. Безсумнівною є роль цифрових техноло­гій у процесах музеалізації, що сприяє вибору оптимальних способів адаптації необхідних об’єктів для музейного представлення.

Ключові слова: музейна комунікація, музеї, експозиція, інформаційний простір, візуальна комуні­кація, віртуальний музейний простір, музеалізація.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Номер

Розділ

Статті