Феномен інформаційного впливу у науковому середовищі: теорії, дефініції

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2022.257331

Анотація

Мета роботи. У статті розглядаються підходи до вивчення інформаційного впливу. Досліджуються основні концепції та розуміння інформаційного впливу. Визначаються ознаки, складові та особливості інформаційного впливу в сучасному світі. Аналізуються різні точки зору щодо вивчення феномену інформаційного впливу провідних українських та світових вчених, розглядаються дефініції та аспекти вивчення феномену у різних наукових галузях. Виділення позитивного та негативного підходу до вивчення інформаційного впливу. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного аналізу, історико-логічного методу та синтезу. Наукова новизна роботи полягає в аналізі ґрунтовних публікацій з теми інформаційного впливу, а також висвітленні основних наукових точок зору стосовно цього феномену та різних аспектів вивчення феномену інформаційного впливу, у виокремленні дефініцій феномену серед низки наукових спеціальностей, у демонстрації спектру вивчення інформаційного впливу та актуальності цього вивчення, а також у виділенні позитивного та негативного підходів до вивчення феномену інформаційного впливу. Висновки. Інформаційний вплив з часом змінювався, і відповідно змінювалася його концепція. Втім, тривалий час ця тема є однією з найпоширеніших в сучасному світі. Нами висвітлені основні точки зору стосовно теорій та дефініцій інформаційного впливу у науковому середовищі, проаналізовані наукові публікації з цієї тематики, загалом виділено та проаналізовано спектр наукових точок зору стосовно інформаційного впливу. Інформаційний вплив – актуальне та багатогранне явище, яке розглядається вченими різних галузей науки у позитивному та негативному ключі. Вчені виокремлюють різні аспекти феномену, але слід зазначити, що інформаційний вплив як явище потребує більш ґрунтовного вивчення та систематизації як з боку українського, так й з боку світового наукового товариства.

Ключові слова: інформаційний вплив, інформація, медіа, соціальні мережі, інформаційна війна.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-23

Номер

Розділ

Статті