Бенчмаркінг дистанційних послуг бібліотек університетів України

Автор(и)

  • Антоній Ржеуський

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2023.276759

Анотація

Метою статті є порівняння дистанційних послуг книгозбірень, що є лідерами серед бібліотек педагогічних, спеціальних, технічних та класичних закладів вищої освіти, і визначити установу з найбільшим переліком дистанційних сервісів. Методологію дослідження склали метод аналізу, синтезу, порівняння, оглядово-аналітичний, узагальнення і бенчмаркінгу. Наукова новизна полягає у визначенні бібліотек-лідерів університетів України, що надають найширший перелік дистанційних послуг під час карантинних обмежень та воєнного стану. Висновки. У статті проведено порівняльний аналіз вебсайтів бібліотек, що були визначені як лідери із надання дистанційного сервісу під час карантинних обмежень та воєнного стану. Вказано множину дистанційних послуг бібліотек. Як результат, дослідження показало, що на паритетних засадах лідерами із надання дистанційного сервісу є науково-технічна бібліотека імені Г. І. Денисенка КПІ імені Ігоря Сікорського та бібліотека Сумського державного університету. Бібліотека Сумського державного університету здійснює онлайн-реєстрацію користувачів, надає послугу тематичного підбору літератури до навчальних та наукових робіт, онлайн-послуги щодо присвоєння класифікаційних індексів, електронну доставку документів. Співробітники бібліотеки проводять у дистанційному режимі консультації і тренінги із широкого кола питань. Книгозбірня надає віддалений доступ до баз даних Scopus, Web of Science, SciVal, Springer Nature, MedOne Education. Користувачі можуть поставити запитання в режимі реального часу, скориставшись онлайн-консультацією. Науково-технічна бібліотека імені Г. І. Денисенка КПІ імені Ігоря Сікорського надає можливість скористатись послугою електронної доставки документів, онлайн визначенням індексу УДК, віртуальною довідковою службою, віддаленим доступом до матеріалів, наявних тільки в локальній мережі університету. Пропоновано онлайн-заходи, активно надають індивідуальні онлайн-консультації, бібліотечні фахівці виконують добірку інформаційних джерел за темою. Користувачі можуть комунікувати з бібліотечними працівниками науково-технічної бібліотеки імені Г. І. Денисенка за допомогою онлайн-чату, розміщеного на вебсайті бібліотеки.

Ключові слова: дистанційні послуги, сервіс, бібліотека, вебсайт, бенчмаркінг, воєнний стан, карантин, користувач бібліотеки, дистанційне обслуговування, університети України.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-07

Номер

Розділ

Статті