Сучасний стан та розвиток міжнародного туризму

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33730/2310-4678.2.2020.208766

Ключові слова:

туристична рекреаційна діяльність, внутрішній туризм, охорона навколишнього природного середовища, витрати

Анотація

У статті проведено детальний аналіз міжнародних туристичних прибуттів до країн Європи, а також динаміку чисельності міжнародних туристичних прибуттів до країн Європи з метою рекреації та відпочинку. Проаналізовано, щовнутрішній туризм важливіший, ніж в’їзний для багатьох країн і як внутрішні витрати на туризм включають «внутрішню» частину витрат на виїзні поїздки, витрати, на внутрішній туризм становили 65%, внутрішні витрати на туризм у ЄС — 28, а решта — 35% стосується в’їзного туризму. Витрати вітчизняного туризму країн ЄС, де в загальному сума витрат на туризм на рівні ЄС оцінюється у 299 млн євро, на Німеччину, Велику Британію та Францію припадало 57% загальної кількості.Визначено,що сучасні тенденції до збільшення туристичної індустрії будуть і надалі зберігатися. Враховуючи стабільне збільшення за основними показниками, тобто це кількість міжнародних туристичних прибуттів і надходжень від міжнародної туристичної діяльності впродовж останніх декількох років.Доведено, що міжнародний туризм є складовою, яка здатна забезпечувати збалансоване ставлення до розвитку економіки, привабливості регіону, а також збереження охорони навколишнього природного середовища, збільшення кількості робочих місць, дасть можливість біднішим країнам достроково подолати наслідки криз, зміцнити економіку країни.

Біографії авторів

О. І. Дребот, Інститут агроекології і природокористування НААН

доктор економічних наук, професор, член-кореспондент НААН

К. О. Бабікова, Інститут агроекології і природокористування НААН

кандидат сільськогосподарських наук

Посилання

Snihur, K.V. (2019). Dynamika chysel’nosti mizhnarodnykh turystychnykh prybuttiv do krayin Yevropy. [Dynamics of the number of international tourist arrivals to European countries]. Efektyvna ekonomika. № 8. URL: www.economy.nayka.com.ua [in Ukrainian].

Gudz, M. (2012). Mekhanizm formuvannya ta realizatsiyi ekolohoekonomichnykh stratehiy rozvytku turyzmu. Naukovy visnyk CHDIEU. 3 (15): 16–21 [in Ukrainian].

Hryanylo, A.V., Matsur, N.I. (2013). Mizhnarodnyy turyzm: problemy ta perspektyvy rozvytku v Ukrayini. [International tourism: problems and prospects of development in Ukraine.] Finansovy prostir. 4 (12): 144–148 [in Ukrainian].

Onysko, M.B. International tourism: world trends and Ukrainian realitiesMizhnarodnyy turyzm: svitovi tendentsiyi ta ukrayins’ki realiyi. URL: http://sd.net.ua/2012/05/24/turizm-ukraine-mir.html [in Ukrainian].

Hordiyenko, I.S., Shayda, O.Ye. (2011). Mizhnarodnyy turyzm ta yoho rozvytok v Ukrayini. [International tourism and its development in Ukraine]. Naukovy visnyk NLTU Ukrayiny. 21. 6: 141–144 [in Ukrainian].

Lozova, O.A. Analiz suchasnykh tendentsiy rozvytku mizhnarodnoho turyzmu [Analysis of current trends in international tourism]. URL: http://khntusg.com.ua/files/sbornik/vestnik_125/29.pdf [in Ukrainian].

Blakh, N.V, Kryvenko, V.H. (2012). Ekonomichnyy rozvytok mizhnarodnoho turyzmu ta mistse Ukrayiny v yoho strukturi. [Economic development of international tourism and Ukraine’s place in its structure]. Zbirnyk naukovykh prats Natsional’noho universytetu derzhavnoyi podatkovoyi sluzhby Ukrayiny. 2: 25–32 [in Ukrainian].

Tleuberdynova, A.T. (2011). Otsenka konkurentosposobnosty turystycheskykh usluh. [Assessment of the competitiveness of tourist services] Marketynh. 6: 69–76 [in Russian].

Nezdoymynov, S.H. (2013). Rehyonalnye problemy razvytyya mezhdunarodnoho turyzma. Perspektyvy nauky y obrazovanyya. 4: 313–321 [in Russian].

Turespaña. The Institute of Tourism of Spain. URL: http://www.tourspain.es/eses/Paginas/index.aspx [in Spanish].

ENIT. Agenzia Nazionale del Turismo Italia. National Tourist Agency of Italy. URL: http://www.enit.it/it/ [in Italian].

l’Agence de développement touristique de la France. The tourist development agency of France. URL: http://atout france.fr/ [in French].

Dyadechko, L.P. (2009). Ekonomika turystychnoho biznesu. [Economics of tourism business]. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury, 224 p. [in Ukrainian].

Kononov, I.F., Borodachov, V.P., Topol’s’kov, D.M. (ed.) (2010). Hlobalizatsiya. Rehionalizatsiya. Rehional’na polityka [Globalization. Regionalization. Regional policy]. Khrestomatiya z suchasnoyi zarubizhnoyi sotsiolohiyi rehioniv. Lugansk: Znannya, 384 p. [in Ukrainian].

Zahalna kharakterystyka blyzkoskhidnoho rehionu mizhnarodnoho turyzmu. [General characteristics of the Middle East region of international tourism]. URL: http://refsmarket.com.ua/viewfree.php?diplomID=8683&pageid=1 [in Ukrainian].

Dynymika turystychnykh potokiv. Statystychna sluzhba Yevropeys’koho soyuzu. [Dynamics of tourist flows. The statistical office of the European Union]. URL: https://ec.europa.eu/eurostat [in Ukrainian].

Osypenko, K.V. (2014). Otsinka mizhnarodnoyi konkurentospromozhnosti turystychnykh rehioniv svitu. [Assessment of the international competitiveness of tourist regions of the world]. Ekonomika. No. 8. 188–199. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vmdu_ek_2014_8_27 [in Ukrainian].

Solovyov, D.I. (2010). Analiz tendentsiy rozvytku turystychnoyi sfery Ukrayiny ta naukovo-metodychni napryamy vdoskonalennya yiyi derzhavnoho rehulyuvannya [Analysis of trends in the development of the tourism sector of Ukraine and scientific and methodological areas for improving its state regulation] Visnyk Berdyanskoho universytetu menedzhmentu i biznesu. No. 1(9): 70–73 [in Ukrainian].

The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. URL: https://www.weforum.org/reports/thetravel-tourismcompetitiveness-report-2019 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-27

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА