Оцінка існуючих підходів екологічного маркетингу щодо органічного виробництва в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.33730/2310-4678.1.2023.278536Ключові слова:
економіка природокористування, екологічний маркетинг, органічне сільське господарство, продовольча безпека, збалансований розвиток, раціональне природокористуванняАнотація
У статті розглядається питання функціонування екологічного маркетингу як цілісної системи з досягнення належного рівня продовольчої безпеки та формування глобальної екологічно орієнтованої культури споживання. Акцент спрямований на малі та середні форми суб’єктів господарювання в контексті соціальної відповідальності бізнесу перед суспільством. Наголошено на неефективності й неспроможності з боку агрохолдингів забезпечити належний рівень соціальної відповідальності з позиції задоволення екологічних потреб. Здійснено огляд загальних показників ринкової кон’юнктури ринку органічної продукції в Україні. Проведений аналіз міжнародної і внутрішньої нормативно-правової бази екологічного та органічного законодавства й на основі аналізу визначені сучасні правові проблеми та окреслені шляхи їх вирішення з урахуванням євроінтеграційного чинника. Окрема увага приділена питанню можливостей України щодо фактичного виконання положень Європейської зеленої угоди. Наголошено на неможливості на сучасному етапі забезпечити необхідну норму вирощування органічних продуктів харчування, у тому числі через законодавчі та процедурні проблеми внутрішнього органічного сектору. Крім того, розглянуто вплив повномасштабної збройної агресії з боку росії на сучасний стан експортно-імпортних операцій на ринку органічної продукції та визначено шляхи подолання цієї проблеми.
Посилання
Andriшchuk, V. (2013). Ekonomika pidpryiemstv ahropromyslovoho kompleksu: pidruchnyk [Economics of enterprises of the agro-industrial complex: textbook]. Kyiv, KNEU [in Ukrainian].
Dudar, T., Dudar, V. (2009). Formuvannia rynku konkurentospromozhnoi ahroprodovolchoi produktsii: teoriia, metodyka, perspektyvy: monohrafiia [Market formation of competitive agro-food products: theory, methodology, prospects: monograph]. Ternopil: Ekonomichna dumka [in Ukrainian].
Vichevych, A.M., Vaidanych, T.V., Didovych, I.I., Didovych, A.P. (2002). Ekolohichnyi marketynh: navch. posibnyk [Environmental marketing: textbook]. Lviv: UkrDLTU [in Ukrainian].
Zinovchuk, N.V., Rashchenko, A.V. (2015). Ekolohichnyi marketynh: navch. posibn. [Environmental marketing: tutorial]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Lazarenko, V.I. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Zbalansovane pryrodokorystuvannia — Balanced nature management, 2, 59–65 [in Ukrainian].
Lazarenko, V.I., Botsula, O.I., Hulinchuk, R.M. (2021). Rol povedinkovoi ekonomiky v zabezpechenni staloho popytu na ekolohichno bezpechnu produktsiiu [The role of behavioral economics in ensuring sustainable demand for environmentally safe products]. Oblik i finansy — Accounting and Finance, 4, 109–115 [in Ukrainian].
Sadchenko, O.V., Kharichkov, S.K. (2007). Marketynh ekolohichno spriamovanoi innovatsiinoi diialnosti. Problemy upravlinnia innovatsiinym pidpryiemnytstvom ekolohichnoho spriamuvannia [Marketing of environmentally friendly innovation. Problems of management of innovative entrepreneurship of ecological direction]. Sumy: Universytetska knyha [in Ukrainian].
Ottman, J. (2011). The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers [in English].
Polonsky, M. (1994). An introduction to Green Marketing. Electronic Green Journal, vol. 1 (2). URL: http://egj.lib.uidaho.edu/ egj02 [in English].
Official website of the State Statistics Service of Ukraine. URL: https://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].
Global Organic Food market analysis. URL: http://www.articlesbase.com [in English].
Organicinfo.ua. URL: https://organicinfo.ua [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).