Оцінка існуючих підходів екологічного маркетингу щодо органічного виробництва в умовах воєнного стану

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33730/2310-4678.1.2023.278536

Ключові слова:

економіка природокористування, екологічний маркетинг, органічне сільське господарство, продовольча безпека, збалансований розвиток, раціональне природокористування

Анотація

У статті розглядається питання функціонування екологічного маркетингу як цілісної системи з досягнення належного рівня продовольчої безпеки та формування глобальної екологічно орієнтованої культури споживання. Акцент спрямований на малі та середні форми суб’єктів господарювання в контексті соціальної відповідальності бізнесу перед суспільством. Наголошено на неефективності й неспроможності з боку агрохолдингів забезпечити належний рівень соціальної відповідальності з позиції задоволення екологічних потреб. Здійснено огляд загальних показників ринкової кон’юнктури ринку органічної продукції в Україні. Проведений аналіз міжнародної і внутрішньої нормативно-правової бази екологічного та органічного законодавства й на основі аналізу визначені сучасні правові проблеми та окреслені шляхи їх вирішення з урахуванням євроінтеграційного чинника. Окрема увага приділена питанню можливостей України щодо фактичного виконання положень Європейської зеленої угоди. Наголошено на неможливості на сучасному етапі забезпечити необхідну норму вирощування органічних продуктів харчування, у тому числі через законодавчі та процедурні проблеми внутрішнього органічного сектору. Крім того, розглянуто вплив повномасштабної збройної агресії з боку росії на сучасний стан експортно-імпортних операцій на ринку органічної продукції та визначено шляхи подолання цієї проблеми.

Біографія автора

В.І. Лазаренко, Інститут агроекології і природокористування НААН

доктор філософії

Посилання

Andriшchuk, V. (2013). Ekonomika pidpryiemstv ahropromyslovoho kompleksu: pidruchnyk [Economics of enterprises of the agro-industrial complex: textbook]. Kyiv, KNEU [in Ukrainian].

Dudar, T., Dudar, V. (2009). Formuvannia rynku konkurentospromozhnoi ahroprodovolchoi produktsii: teoriia, metodyka, perspektyvy: monohrafiia [Market formation of competitive agro-food products: theory, methodology, prospects: monograph]. Ternopil: Ekonomichna dumka [in Ukrainian].

Vichevych, A.M., Vaidanych, T.V., Didovych, I.I., Didovych, A.P. (2002). Ekolohichnyi marketynh: navch. posibnyk [Environmental marketing: textbook]. Lviv: UkrDLTU [in Ukrainian].

Zinovchuk, N.V., Rashchenko, A.V. (2015). Ekolohichnyi marketynh: navch. posibn. [Environmental marketing: tutorial]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Lazarenko, V.I. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Zbalansovane pryrodokorystuvannia — Balanced nature management, 2, 59–65 [in Ukrainian].

Lazarenko, V.I., Botsula, O.I., Hulinchuk, R.M. (2021). Rol povedinkovoi ekonomiky v zabezpechenni staloho popytu na ekolohichno bezpechnu produktsiiu [The role of behavioral economics in ensuring sustainable demand for environmentally safe products]. Oblik i finansy — Accounting and Finance, 4, 109–115 [in Ukrainian].

Sadchenko, O.V., Kharichkov, S.K. (2007). Marketynh ekolohichno spriamovanoi innovatsiinoi diialnosti. Problemy upravlinnia innovatsiinym pidpryiemnytstvom ekolohichnoho spriamuvannia [Marketing of environmentally friendly innovation. Problems of management of innovative entrepreneurship of ecological direction]. Sumy: Universytetska knyha [in Ukrainian].

Ottman, J. (2011). The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers [in English].

Polonsky, M. (1994). An introduction to Green Marketing. Electronic Green Journal, vol. 1 (2). URL: http://egj.lib.uidaho.edu/ egj02 [in English].

Official website of the State Statistics Service of Ukraine. URL: https://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Global Organic Food market analysis. URL: http://www.articlesbase.com [in English].

Organicinfo.ua. URL: https://organicinfo.ua [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-14

Номер

Розділ

Статті