ТРАНСФОРМАЦІЯ ЯК ЗАСІБ ПЕРЕВТІЛЕННЯ АРТИСТА В СУЧАСНОМУ ЕСТРАДНОМУ НОМЕРІ

Автор(и)

  • Andrii Kasianenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148258

Ключові слова:

Трансформація, перевтілення, пародія, естрада, "мімічна" маска, артист, психотехніка, неповторна індивідуальність, видовищне дійство

Анотація

Мета роботи – охарактеризувати сутність методу трансформації в сучасному українському естрадному мистецтві та проаналізувати феномен мистецтва трансформації як засобу перевтілення артиста у пародійному номері. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, мистецтвознавчого, порівняльного та системного методів дослідження трансформації в сучасному естрадному мистецтві. Наукова новизна дослідження виявляється в тому, що це є першою спробою системного аналізу методу трансформації на основі багатолітнього творчого досвіду автора як режисера і артиста пародійних шоу в сучасному українському естрадному мистецтві. Висновки. Аналіз наукових джерел, присвячених дослідженню різних аспектів феномену трансформації в сучасній естраді, дають змогу системно проаналізувати метод трансформації та глибше розкрити його специфічні особливості. На прикладі професійної творчої діяльності автора визначено, що мистецтво трансформації у пародії залежить від неповторної індивідуальності артиста, його таланту зовнішнього та внутрішнього перевтілення. Розкрито й обґрунтовано роль "мімічної" маски як невід’ємного компонента трансформації в сучасному пародійному номері. Доведено, що художній результат досягається завдяки унікальній психотехніці артиста, його музичним здібностям, темпераменту, емоційності, індивідуальним рисам характеру.

Біографія автора

Andrii Kasianenko

викладач кафедри режисури естради та масових свят Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Богданов И. А. Драматургия єстрадного представления: учебник. СПб.: СПбГАТИ, 2009. 424 с.

Донченко Н.П. Режисура та акторська майстерність: навч. посібник. Київ, 2006. 260 с.

Коскін В. Андрій Касьяненко: "Я очищую публіку від сміття поганих емоцій". Демократична Україна. –Київ, 2007. № 109 (23651). С. 10 – 11.

Крипчук М. В. Сценічний етюд як форма створення сучасного естрадного номеру. Мистецтвознавчі

записки: зб. наук. праць. Київ: Міленіум, 2015. Вип. 28. С. 222 – 229.

Медведєва А. О. Маска у сценічному мистецтві артиста театру та естради: дис. … канд. мистецтвознавства: 26.00.01. Київ, 2012. 228 c.

Мельник М. М. Театралізований тематичний концерт як синтетичний жанр сценічних мистецтв: дис. ... канд. мистецтвознавства: 26.00.01. Київ, 2009. 183 с.

Райкин А. И. Мой главный союзник – добро. Советская культура. 1964. 4 янв. С. 3.

Розовский М. Изобретение театра Москва: АСТ, 2010. 656 с. (Актёрская книга).

Станиславский К. С. Собр. соч.: в 8 т. Москва: Искусство, 1958. Т. 3. 502 с.

Bogdanov, I. A. & Vinogradskiy, I. A. (2009). Dramaturgy of Variety Performance: Manual book. Saint Petersburg: SPSATA [in Russian].

Donchenko, N. P. (2006). Art of Direction and Mastery of the Actor : Study Guide. Kyiv [in Ukrainian].

Koskin, V. (2007). Andrii Kasianenko: "I clean the public from the trash of negative emotions". Demo-kratychna Ukrayina, 109 (23651), 10-11 [in Ukrainian].

Krypchuk, M. (2015). Scenic Sketch as a Form of Creating Contemporary Variety Turn. Mystectvoznavchi zapysky, 28, 225 [in Ukrainian].

Medvedyeva, A. O. (2012). Mask in Scenic Art of an Actor of Theatre and Variety Show. Candidate thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Melnyk, M. M. (2009). Adopted for Stage Thematic Concert as Synthetic Genre of Scenic Arts. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Raikin, A. I. (1964). My Main Ally – Goodness. Sovetskaya Kultura, 4 January, page 3 [in Russian].

Rozovskiy, M. (2010). Invention of Theatre. Moscow: AST [in Russian].

Stanislavskiy, K. S. (1958). The Collection of Works in 8 Volumes. Volume 3. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

##submission.downloads##