ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ БАКАЛАВРІВ – АРХІТЕКТОРІВ

Автор(и)

  • Yuriy Larionov

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180799

Ключові слова:

творче мислення, індивідуально-психологічна особливість, образотворча підготовка, бакалавр, архітектор, творчі здібності, навчально-творча діяльність

Анотація

Мета роботи – охарактеризувати основні методи і принципи формування творчого мислення бака- лаврів у процесі вивченні образотворчих дисциплін на факультеті архітектури Національної академії образо- творчого мистецтва і архітектури (НАОМА), зорієнтовані на розвиток навчально-професійної діяльності майбутніх архітекторів. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, порівняльного та си- стемного методів дослідження формування творчого мислення бакалаврів-архітекторів засобами образотворчої підготовки. Для досягнення визначеної мети і розв‘язання поставлених завдань використано аналіз науково- методичних джерел, нормативних документів, узагальнення науково-педагогічного досвіду з питань про- фесійної підготовки майбутніх архітекторів. Наукова новизна дослідження виявляється в тому, що воно є першою спробою системного аналізу дослідження розвитку творчого мислення майбутніх архітекторів в про- цесі вивчення образотворчих дисциплін, в основу якого покладено особистісно зорієнтований підхід, а саме: використання методів і прийомів педагогічного впливу відповідно до творчих можливостей студентів з метою забезпечення їхнього особистісного розвитку, уточнено поняття творчого мислення студентів як динамічного неперервного процесу видозміни індивідуальних властивостей і якостей разом із фаховими образотворчими здібностями, який відбувається під час активної навчально-творчої діяльності. Висновки. На підставі аналізу науково-методичних робіт з проблеми дослідження розкрито потенціал професійних дисциплін в розвитку творчого мислення бакалаврів-архітекторів, який полягає в тому, що продуктивна навчально-творча діяльність вимагає активізації відповідних психологічних процесів, в свою чергу, стимулює розвиток творчих здібностей особистості, необхідних для цієї діяльності. Встановлено, що творче мислення є індивідуально-психологічною особливістю, пов'язаної з обдарованістю, креативністю, творчим потенціалом і іншими творчими якостями осо- бистості.

Біографія автора

Yuriy Larionov

професор кафедри рисунка Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури

Посилання

Кайдановська О.О. Академічний рисунок у системі професійної підготовки архітекторів // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мисте- цької освіти : Збірник наукових праць. Вип. 6 (11). Київ : НПУ, 2008. С. 19-25.

Ли Н. Рисунок: Основы учебного академического рисунка. Москва : Ексмо, 2008. 480 с.

Максимов О.Г. Рисунок в профессии архитектора: [учебное пособие по направлению "Архитекту- ра"], изд.2, испр. URSS, 2011. 416 с.

Рисунок для архитекторов / Магали Дельгадо Янес, Эрнест Редондо Домингез ; Перевод с испанско- го Ю. В. Севостьяновой ; Научный консультант О. Б. Антоненко. Москва : Арт-Родник, 2005. 191 с.

Кокорина Е. В. Архитектурный рисунок как форма проектного моделирования в основе профессио- нальных коммуникаций // Научный вестник Воронежского государственного архитектурно-строительного уни- верситета. Строительство и архитектура. 2011. ғ 2. С. 133-142.

Камінська О. Особливості змісту навчальних дисциплін у формуванні професійно ціннісних орієн- тацій майбутніх архітекторів // Педагогіка і психологія професійної освіти. 2011. ғ 4. С. 79-86.

Михайліна Ю. О. Психолого-педагогічні особливості організації процесу формування готовності майбутніх архітекторів до проектно-технічної діяльності // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2013. ғ 5 (71). С. 146-151.

Пономарев Я. А. К теории психологического механизма творчества // Психология творчества об- щая, дифференцированная, прикладная. 1990. ғ 2. С. 13-37.

Рибалка В. В. Психологія розвитку творчої особистості : навч. посіб. Київ : ІЗМН, 1996. 236 с.

Kaidanovska, O.O. (2008). Academic drawing in the system of professional training of architects. Naukovyy chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Kyiv : NPU, 6 (11), 19-25 [in Ukrainian].

Lee, N. (2008). Drawing: Fundamentals of Educational Academic Drawing. Moscow : Exmo [in Russian].

Maksimov, O.G. (2011). Drawing in the profession of architect. URSS, 416 [in Russian].

Domingez, E. R., Yanes, M. D. (2005). Drawing for Architects. Moscow : Art-Rodnik [in Russian].

Kokorina, E. V. (2011). Architectural drawing as a form of design modeling at the basis of professional communications. Nauchnyy vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitelnogo universiteta. Stroitelstvo i arkhitektura, 2, 133-142 [in Russian].

Kaminska, O. (2011). Features of the content of educational disciplines in the formation of professional value orientations of future architects. Pedahohika i psykholohiya profesiynoyi osvity, 4, 79-86 [in Ukrainian].

Mykhailina, Iu. O. (2013). Psychological and pedagogical peculiarities of organization of the process of forming the readiness of future architects for design and engineering activities. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka, 5 (71), 146-151 [in Ukrainian].

Ponomarev, Ya. A. (1990). On the theory of the psychological mechanism of creativity. Psikhologiya tvorchestva obshchaya, differentsirovannaya, prikladnaya, 2, 13-37 [in Russian].

Rybalka, V. V. (1996). Psychology of the development of a creative person: teach. manual. Kyiv : IZMN [in Ukrainian].

Опубліковано

2018-10-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство