ДЕФІНІЦІЯ "ВИКОНАВСЬКА ТЕХНІКА ВАЛТОРНІСТА" В ІСТОРИЧНІЙ РЕТРОСПЕКТИВІ

Автор(и)

  • Yevhen Churikov

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.181113

Ключові слова:

валторна, виконавство, техніка, інструментальне виконавство, виконавська техніка валторніста

Анотація

Мета роботи полягає в розкритті багатогранного значення дефініції "виконавська техніка валторніста" в історичній ретроспективі. Методологія дослідження пов‘язаа з використанням методів екстраполяції, теоре- тичного аналізу та синтезу. Ґрунтується на концепціях репрезентантів валторнових шкіл (Л. Бєлєнов, Б. Буя- новський, А. Вдов, Л. Полєх, І. Семеряга, А. Усов, І. Якустіді). Наукова новизна одержаних результатів полягає в науковому обґрунтуванні теоретичних положень щодо виконавських особливостей валторни, розвит- ку виконавської техніки валторніста, що включає можливість аналізу різних валторнових шкіл та виконавців, які володіють великим потенціалом для розвитку валторнового мистецтва. Висновки. На основі ретроспектив- ного аналізу науково-методичних, архівних першоджерел з‘ясовано, що досліджуваний феномен є складним утворенням, в якому система відповідних умінь і навичок забезпечує успішність художньої інтерпретації му- зичних творів, а також стає джерелом ефективної виконавської діяльності. Розкрито дефініцію "виконавська техніка валторніста", виходячи з педагогічного досвіду музикантів-інструменталістів. Проблему розглянуто в ракурсі історичного поступу.

Біографія автора

Yevhen Churikov

аспірант Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, соліст Загребського філармонійного оркестру 

Посилання

Беленов Л.Д. Валторна: монография. Москва: Российская академия музыки имени Гнесиных, 2004.

с.

Диков Б.А. Методика обучения игре на кларнете. Москва: Музыка, 1983. 192 с.

Жайворонок Н.Б. Музичне виконавство як феномен музичної культури: дис. канд. мистецтвознавства: 17.00.01 /Київский нац. ун-т культури і мистецтв. Київ, 2006. 191 с.

Иванов В. Словарь музиканта-духовика. Москва: Музыка, 2007.128с.

Музыкальная энциклопедия: у 6 т. Т.4 Рог охотничий / гл. ред. Ю. В. Келдыш. Москва: Советский композитор, 1978. 673 с.

Усов А.И. Вопросы теории и практики игры на валторне: учебн. пособ. Москва, 1957. 131 с.

Цыпин Г.М. Исполнитель и техника: учебн. пособ. Москва: Академия, 1999. 192с.

Якустіді І.В. Методика навчання гри на валторні. Київ: Музична Україна, 1977. 78 с.

Belenov L.D. (2004). Valtorna: monografija. Moskva: Rossijskaja akademija muzyki imeni Gnesinyh [ in Russian].

Dikov B. (1983). Metodika obuchenija igre na klarne. Moskva: Muzyka [ in Russian].

Zhajvoronok N.B. (2006). Muzy`chne vy`konavstvo yak fenomen muzy`chnoyi kul`tury`: dy`s kand.

my`stecztvoznavstva: 17.00.01 /Ky`yivsky`j nacz. un-t kul`tury` i my`stecztv. Ky`yiv [ in Ukrainian].

Ivanov V. ( 2007). Slovar' muzikanta-duhovika. Moskva: Muzyka[ in Russian].

Muzykal'naja jenciklopedija (1978). T.4 Rog ohotnichij. gl. red. Ju. V. Keldysh. Moskva: Sovetskij kompozitor [ in Russian].

Usov A.I. (1957). Voprosy teorii i praktiki igry na valtorne: uchebn. posob. Moskva [ in Russian].

Cypin G.M. ( 1999). Ispolnitel' i tehnika: uchebn. posob. Moskva: Akademija [ in Russian].

Jakustіdі І.V. (1977). Metodika navchannja gri na valtornі. Kiїv: Muzichna Ukraїna[ in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-02

Номер

Розділ

Статті