Творчі виміри митців дніпровського андеґраунду Володимира Бублика та Анатолія Сологуба

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2021.249255

Анотація

Мета статті: проаналізувати творчий пласт маловідомих у вітчизняному мистецтвознавстві представників дніпровського андеґраунду Володимира Бублика (1950–2007) та Анатолія Сологуба (1953–2014). Серед методів наукового дослідження застосовано мистецтвознавчий аналіз, проведений на основі комплексної систематизації, порівняння та узагальнення. Наукова новизна зосереджена у введенні в науковий обіг значної частини творчої спадщини В. Бублика та А. Сологуба у контексті неофіційного мистецтва дніпровського регіону 1980–2000-х рр. Висновки. Аналіз творчого доробку Володимира Бублика та Анатолія Сологуба виявляє низку важливих аспектів для характеристики дніпровського «мистецтва спротиву». Останнє формувалось в умовах «закритого» міста, неможливості офіційного експонування через відсторонене ставлення до панівної ідеології у тогочасному мистецькому процесі. Ці чинники для багатьох мистців нерідко ставали причиною виникнення екзистенційної катастрофи кожної творчої особистості. Із сучасниками-побратимами Володимиром Лободою (1943), Сергієм Алієвим-Ковикою (1956), Олександром Нем’ятим (1954) означених авторів єднав обраний формат радикальності, що лежав у істинно андеґраундній площині. Однак методи творчої комунікації кожної персоналії різнилися в залежності від набутого життєвого досвіду, наявного масиву знань та особистісного темпераменту. Живописні твори В. Бублика поєднують у собі експресію образів у колористичному ладі, що тяжіє до естетики фовістів. Таку стилістичну модель малярства автора можна окреслити категорією інтуїтивного експресіонізму. Твори А. Сологуба за тематикою тісно пов’язані з народною традицією. Внутрішня напруга його композицій та нестримна динаміка прагнуть візуальної комунікації із глядачем.

Ключові слова: дніпровський андеґраунд, пленер, живопис, графіка, скульптура, народне малярство, мистецьке товариство «Степ».

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-27

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація