ХОРОВЕ ПИСЬМО В СИСТЕМІ КАТЕГОРІЙ МУЗИКОЛОГІЇ ХХІ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.32461/149906Ключові слова:
хорове письмо, музикологія, композиторська творчість, виконавство, хорознавство, хорове мислення, композиторське мисленняАнотація
Мета роботи – обґрунтувати значення хорового письма в системі категорій музикології ХХІ століття. Методологія. Методологія роботи полягає у використанні історичного, термінологічного, системного, інтерпретологічного методів, що дозволяє висвітлити значення хорового письма як найважливішого чинника в системі категорій музикології ХХІ століття. Зазначені методи роботи сприяють розгляду хорового письма як системного об’єкту, який є основою композиторської творчості, виконавства і хорознавства. Наукова новизна роботи полягає в обґрунтуванні функціонування хорового письма в системі категорій музикології: в композиторській творчості хорове письмо постає як фіксація принципів хорового мислення автора; у виконавському процесі – відтворення хорового письма; в хорознавстві хорове письмо спрямоване на методологічні основи його виконавського прочитання диригентом. Висновки. У системі категорій музикології ХХI століття хорове письмо розкривається поетапно як об’єктивний критерій хорового мислення: композиторська творчість – виконавство – хорознавство. Система категорій музикології ХХІ століття слугує якістю установки (апарату) хорового письма, постаючи як процес творчості, виконання і сприйняття. Тому, хорове письмо слід розглядати як об’єктивну умову міжособистісного спілкування суб’єктів музичної творчості: композитор – виконавець – слухач.
Посилання
Арановский М.Г. Музыкальный текст. Структура и свойства. Москва: Композитор, 1998. 343 с.
Асафьев Б.В. О хоровом искусстве. Ленинград: Музыка, 1980. 213 с.
Бєлік-Золотарьова Н.А. Оперно-хорова творчість як категорія сучасного вітчизняного хорознавства. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Харків, 2010. Вип. 3. С. 11-17.
Драч І.С. Художня індивідуальність композитора: аспекти вияву. Навч. посіб. Харків: Тимченко, 2010. 106 с.
Казачков С.А. Дирижер хора – артист и педагог. Казань: Казан. гос. консерватория, 1998. 308 с.
Копытман М.Р. Хоровое письмо. Москва: Советский композитор, 1971. 200 с.
Кузнецов Ю.М. Практическое хороведение. Москва: «Спутник +», 2009. 362 с.
Лащенко А.П. Хоровая культура: аспекты изучения и развития. Киев: Музична Україна, 1989. 136 с.
Медушевский В.В. Интонационная форма музыки: Исследования. Москва: Композитор, 1993. 262 с.
Муха А.И. Процесс композиторского творчества. Киев: Музична Україна, 1979. 272 с.
Назайкинский Е.В. Логика музыкальной композиции. Москва: Музыка, 1982. 319 с.
Соколов А.С. Введение в музыкальную композицию ХХ века: учеб. пособие по курсу «Анализ музыкальных призведений» для студ. высш. учеб. заведений. Москва: Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2004. 231 с.
Ушкарев А.Ф. Основы хорового письма. Москва: Музыка, 1986. Изд. 2. 231 с
Шмит Ф.И. Искусство. Основные проблемы теории и истории. Ленинград: Academia, 1925. 185 с.
Aranovskyi, M.G. (1998). Musical text. Structure and properties. Мoscow: Kompozitor [in Russian].
Asafiev, B.V. (1980). On the choral art. Leningrad: Muzyka [in Russian].
Bielik-Zolotarova, N.A. (2010). Opera and choral creativity as a category of contemporary national choral studies. Traditions and innovations in higher architectural and artistic education, 3, 11-17. Kharkiv [in Ukrainian].
Drach, I.S. (2010). Artistic individuality of the composer: aspects of manifestation. Kharkiv: Timchenko [in Ukrainian].
Kazachkov, S.A. (1998). Conductor of the choir is an artist and teacher. Kazan: Kazanskaja hosudarstvennaja konservatoria [in Russian].
Kopytman, M.R. (1971). Choral writing. Мoscov: Sovietskii kompozitor [in Russian].
Kuznetsov, Yu.M. (2009). Practical choral studies. Мoscov: «Sputnik +» [in Russian].
Lashchenko, A.P. (1989). Choral culture: aspects of study and development. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Medushevskyi, V.V. (1993). Intonation form of music: Research. Moscow: Kompozitor [in Russian].
Mukha, A.I. (1979). The process of composer creativity. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Nazaikynskyi, Ye.V. (1982). Logic of musical composition. Мoscow: Muzyka [in Russian].
Sokolov, A.S. (2004). Introduction to the musical composition of the 20th century: Textbook for the course «Analysis of musical creations» for students of higher educational establishments. Мoscov: Humanitarnyi izdatelskii center VLADOS [in Russian].
Ushkarev, A.F. (1986). Fundamentals of choral writing. Мoskov: Muzyka [in Russian].
Shmit, F.I. (1925). Arts. The main problems of theory and history. Leningrad: Akademia [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olena Zaverukha
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.