ХОРОВЕ ПИСЬМО В СИСТЕМІ КАТЕГОРІЙ МУЗИКОЛОГІЇ ХХІ СТ.

Автор(и)

  • Olena Zaverukha

DOI:

https://doi.org/10.32461/149906

Ключові слова:

хорове письмо, музикологія, композиторська творчість, виконавство, хорознавство, хорове мислення, композиторське мислення

Анотація

Мета роботи – обґрунтувати значення хорового письма в системі категорій музикології ХХІ століття. Методологія. Методологія роботи полягає у використанні історичного, термінологічного, системного, інтерпретологічного методів, що дозволяє висвітлити значення хорового письма як найважливішого чинника в системі категорій музикології ХХІ століття. Зазначені методи роботи сприяють розгляду хорового письма як системного об’єкту, який є основою композиторської творчості, виконавства і хорознавства. Наукова новизна роботи полягає в обґрунтуванні функціонування хорового письма в системі категорій музикології: в композиторській творчості хорове письмо постає як фіксація принципів хорового мислення автора; у виконавському процесі – відтворення хорового письма; в хорознавстві хорове письмо спрямоване на методологічні основи його виконавського прочитання диригентом. Висновки. У системі категорій музикології ХХI століття хорове письмо розкривається поетапно як об’єктивний критерій хорового мислення: композиторська творчість – виконавство – хорознавство. Система категорій музикології ХХІ століття слугує якістю установки (апарату) хорового письма, постаючи як процес творчості, виконання і сприйняття. Тому, хорове письмо слід розглядати як об’єктивну умову міжособистісного спілкування суб’єктів музичної творчості: композитор – виконавець – слухач.

Біографія автора

Olena Zaverukha

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Арановский М.Г. Музыкальный текст. Структура и свойства. Москва: Композитор, 1998. 343 с.

Асафьев Б.В. О хоровом искусстве. Ленинград: Музыка, 1980. 213 с.

Бєлік-Золотарьова Н.А. Оперно-хорова творчість як категорія сучасного вітчизняного хорознавства. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Харків, 2010. Вип. 3. С. 11-17.

Драч І.С. Художня індивідуальність композитора: аспекти вияву. Навч. посіб. Харків: Тимченко, 2010. 106 с.

Казачков С.А. Дирижер хора – артист и педагог. Казань: Казан. гос. консерватория, 1998. 308 с.

Копытман М.Р. Хоровое письмо. Москва: Советский композитор, 1971. 200 с.

Кузнецов Ю.М. Практическое хороведение. Москва: «Спутник +», 2009. 362 с.

Лащенко А.П. Хоровая культура: аспекты изучения и развития. Киев: Музична Україна, 1989. 136 с.

Медушевский В.В. Интонационная форма музыки: Исследования. Москва: Композитор, 1993. 262 с.

Муха А.И. Процесс композиторского творчества. Киев: Музична Україна, 1979. 272 с.

Назайкинский Е.В. Логика музыкальной композиции. Москва: Музыка, 1982. 319 с.

Соколов А.С. Введение в музыкальную композицию ХХ века: учеб. пособие по курсу «Анализ музыкальных призведений» для студ. высш. учеб. заведений. Москва: Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2004. 231 с.

Ушкарев А.Ф. Основы хорового письма. Москва: Музыка, 1986. Изд. 2. 231 с

Шмит Ф.И. Искусство. Основные проблемы теории и истории. Ленинград: Academia, 1925. 185 с.

Aranovskyi, M.G. (1998). Musical text. Structure and properties. Мoscow: Kompozitor [in Russian].

Asafiev, B.V. (1980). On the choral art. Leningrad: Muzyka [in Russian].

Bielik-Zolotarova, N.A. (2010). Opera and choral creativity as a category of contemporary national choral studies. Traditions and innovations in higher architectural and artistic education, 3, 11-17. Kharkiv [in Ukrainian].

Drach, I.S. (2010). Artistic individuality of the composer: aspects of manifestation. Kharkiv: Timchenko [in Ukrainian].

Kazachkov, S.A. (1998). Conductor of the choir is an artist and teacher. Kazan: Kazanskaja hosudarstvennaja konservatoria [in Russian].

Kopytman, M.R. (1971). Choral writing. Мoscov: Sovietskii kompozitor [in Russian].

Kuznetsov, Yu.M. (2009). Practical choral studies. Мoscov: «Sputnik +» [in Russian].

Lashchenko, A.P. (1989). Choral culture: aspects of study and development. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Medushevskyi, V.V. (1993). Intonation form of music: Research. Moscow: Kompozitor [in Russian].

Mukha, A.I. (1979). The process of composer creativity. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Nazaikynskyi, Ye.V. (1982). Logic of musical composition. Мoscow: Muzyka [in Russian].

Sokolov, A.S. (2004). Introduction to the musical composition of the 20th century: Textbook for the course «Analysis of musical creations» for students of higher educational establishments. Мoscov: Humanitarnyi izdatelskii center VLADOS [in Russian].

Ushkarev, A.F. (1986). Fundamentals of choral writing. Мoskov: Muzyka [in Russian].

Shmit, F.I. (1925). Arts. The main problems of theory and history. Leningrad: Akademia [in Russian].

##submission.downloads##