КОМПОЗИТОР ВАЛЕРІЙ АНТОНЮК: РИСИ СТИЛЮ

Автор(и)

  • Ольга Гриценко

DOI:

https://doi.org/10.32461/181630

Ключові слова:

композитор Валерій Антонюк, ліричний герой, митець, музичне програмування, симфонізм, стиль, творчість.

Анотація

Мета: вивчення рис стилю сучасного київського композитора ValeriyAntonyuk у світлі його професійних здобутків, як митця ХХІ ст. Методологія: застосовано культурологічний підхід, системний аналіз та методи порівняльної стильової характеристики й слухової експертизи. Наукова новизна. Виявлено особливості стилю композитора В. Антонюка у світлі його пріоритетів в культурологічній, філософській, естетичній, онтологічній, психологічній та соціальній площинах через призму вивчення його професійних здобутків, як українського митця ХХІ ст. Висновки. Аналіз творчих здобутків сучасного українського композитора В. Антонюка засвідчує його спрямування до створення різножанрових музичних полотен. Визначено, що він послуговується надбаннями різних стильових доктрин, у його творчому методі можна знайти риси різних музичних напрямків, але всі вони – інструмент задля досягнення певної художньої цілі. В. Антонюк – митець, який відчуває себе невід’ємною, іманентною частиною буття в сенсі розвитку культурного процесу. Маючи світогляд людини ХХІ ст. з міцним, якісним підґрунтям музичної освіти, що містить у собі володіння широким спектром гуманітарних знань, він володіє й суто технічними інформаційними блоками сучасних засобів музичного програмування та сам озвучує свої нові симфонії й інструментальні твори. Він вдало експериментує та створює різножанрову музику, застосовуючи можливості практично всіх відомих композиторських технік. Дослідження творчого багажу В. Антонюка, – відомого українського митця, який, продовжуючи традиції української класичної музики, знаходиться в самому епіцентрі культурного простору ХХІ ст., – є перспективою для подальших музикознавчих і культурологічних студій та сприятиме поєднанню  окремих рис і деталей дослідницького процесу в цілісне полотно творчого портрета  композитора в контексті його часу. 

Посилання

Афоніна О. С. Цитування як художній прийом «подвійного кодування» у музичному мистецтві постмодернізму. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. Вип. ХХХVІ. Київ, 2016. 303 с. С. 161–172.

Бондаренко А. І. Електронна музика в європейському культурному просторі: аналіз концепцій. Мистецтвознавство України. Вип. 12. Київ, 2012. С. 113–118.

Герасимова-Персидская Н. А. Музыка. Время. Пространство / ред. Ирина Тукова. Київ : ДУХ і ЛІТЕРА, 2012. 408 с.

Загайкевич А. Л. Українська електронна музика: практика дослідження. Музика в інформаційному суспільстві: зб. наукових статей / упор. І. Б. Пясковський. Київ, 2008. С. 39–62.

Кияновська Л. О. Мирослав Скорик : людина і митець. Львів : Незалежний культурологічний журнал “Ї”, 2008. 591 с.

Коханик И. Н. Динамика смыслообразования в музыкальном стиле. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2006. Вип. 60. С. 25−32.

Пясковський І. Б. Оновлення романтичних і постромантичних традицій в ладогармонічному мисленні Б. Лятошинського. Українське музикознавство. Київ, 1991. Вип. 26. С. 74–93.

Ракунова І. М. Нові композиторські технології (на приакладі творчості Алли Загайкевич) : aвтореф. ... канд. мист.: 17.00.03. Київ, 2008. 16 с.

Сюта Б. О. Інтертекстуальність як засіб організації форми музичного твору в українській музиці постмодернізму. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : Українська та світова музична культура: сучасний погляд. Київ, 2005. Вип. 36, кн. 1. С. 20–32.

Шестеренко І. В. «Найголовніше – власний стиль» (ексклюзивне інтерв’ю з Валерієм Антонюком). Музика: електрон. верс. журн. № 3. Київ, 2015. URL: http://music.cultua.media/2816-valerij-antonyuk-najholovnishe-dlya-mene-stvoryty-vlasnyj-styl/ (дата звернення: 22.12.2018).

Шип С. В. Про «техніцизм» в авангардистській музиці. Музика. Київ, 1979. № 3. С. 7–9.

Шульгин Д. Признание Эдисона Денисова: по материалам бесед. Москва : Композитор, 1998. 438 с. URL : http://dishulgin.narod.ru. (дата звернення: 25.02.2018).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-29

Номер

Розділ

Музикознавство