КОМПОЗИТОР ВАЛЕРІЙ АНТОНЮК: РИСИ СТИЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181630Keywords:
композитор Валерій Антонюк, ліричний герой, митець, музичне програмування, симфонізм, стиль, творчість.Abstract
Мета: вивчення рис стилю сучасного київського композитора ValeriyAntonyuk у світлі його професійних здобутків, як митця ХХІ ст. Методологія: застосовано культурологічний підхід, системний аналіз та методи порівняльної стильової характеристики й слухової експертизи. Наукова новизна. Виявлено особливості стилю композитора В. Антонюка у світлі його пріоритетів в культурологічній, філософській, естетичній, онтологічній, психологічній та соціальній площинах через призму вивчення його професійних здобутків, як українського митця ХХІ ст. Висновки. Аналіз творчих здобутків сучасного українського композитора В. Антонюка засвідчує його спрямування до створення різножанрових музичних полотен. Визначено, що він послуговується надбаннями різних стильових доктрин, у його творчому методі можна знайти риси різних музичних напрямків, але всі вони – інструмент задля досягнення певної художньої цілі. В. Антонюк – митець, який відчуває себе невід’ємною, іманентною частиною буття в сенсі розвитку культурного процесу. Маючи світогляд людини ХХІ ст. з міцним, якісним підґрунтям музичної освіти, що містить у собі володіння широким спектром гуманітарних знань, він володіє й суто технічними інформаційними блоками сучасних засобів музичного програмування та сам озвучує свої нові симфонії й інструментальні твори. Він вдало експериментує та створює різножанрову музику, застосовуючи можливості практично всіх відомих композиторських технік. Дослідження творчого багажу В. Антонюка, – відомого українського митця, який, продовжуючи традиції української класичної музики, знаходиться в самому епіцентрі культурного простору ХХІ ст., – є перспективою для подальших музикознавчих і культурологічних студій та сприятиме поєднанню окремих рис і деталей дослідницького процесу в цілісне полотно творчого портрета композитора в контексті його часу.
References
Афоніна О. С. Цитування як художній прийом «подвійного кодування» у музичному мистецтві постмодернізму. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. Вип. ХХХVІ. Київ, 2016. 303 с. С. 161–172.
Бондаренко А. І. Електронна музика в європейському культурному просторі: аналіз концепцій. Мистецтвознавство України. Вип. 12. Київ, 2012. С. 113–118.
Герасимова-Персидская Н. А. Музыка. Время. Пространство / ред. Ирина Тукова. Київ : ДУХ і ЛІТЕРА, 2012. 408 с.
Загайкевич А. Л. Українська електронна музика: практика дослідження. Музика в інформаційному суспільстві: зб. наукових статей / упор. І. Б. Пясковський. Київ, 2008. С. 39–62.
Кияновська Л. О. Мирослав Скорик : людина і митець. Львів : Незалежний культурологічний журнал “Ї”, 2008. 591 с.
Коханик И. Н. Динамика смыслообразования в музыкальном стиле. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2006. Вип. 60. С. 25−32.
Пясковський І. Б. Оновлення романтичних і постромантичних традицій в ладогармонічному мисленні Б. Лятошинського. Українське музикознавство. Київ, 1991. Вип. 26. С. 74–93.
Ракунова І. М. Нові композиторські технології (на приакладі творчості Алли Загайкевич) : aвтореф. ... канд. мист.: 17.00.03. Київ, 2008. 16 с.
Сюта Б. О. Інтертекстуальність як засіб організації форми музичного твору в українській музиці постмодернізму. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : Українська та світова музична культура: сучасний погляд. Київ, 2005. Вип. 36, кн. 1. С. 20–32.
Шестеренко І. В. «Найголовніше – власний стиль» (ексклюзивне інтерв’ю з Валерієм Антонюком). Музика: електрон. верс. журн. № 3. Київ, 2015. URL: http://music.cultua.media/2816-valerij-antonyuk-najholovnishe-dlya-mene-stvoryty-vlasnyj-styl/ (дата звернення: 22.12.2018).
Шип С. В. Про «техніцизм» в авангардистській музиці. Музика. Київ, 1979. № 3. С. 7–9.
Шульгин Д. Признание Эдисона Денисова: по материалам бесед. Москва : Композитор, 1998. 438 с. URL : http://dishulgin.narod.ru. (дата звернення: 25.02.2018).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ольга Гриценко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).