ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ АВТОРІВ В РОЗВИТОК ДИТЯЧО- ЮНАЦЬКОЇ МУЗИКИ В ХХ СТОЛІТТІ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ФОРТЕПІАННОГО КОНЦЕРТУ В. КОСЕНКА)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191169

Анотація

Мета роботи. Виявити стильові засади Фортепіанного концерту В. Косенка за їх
вписаністю у парадигму української музичної культури ХХ століття та втіленням у
національній молодіжній складовій. Методологія. В основі дослідження – інтонаційний
підхід, в якому виділені стильово-компаративний, герменевтичний, культурологічний
методи і користування якими дозволяє оцінити авторську індивідуальність Косенка як
породження національного культурного мислення минулого століття. Наукова новизна.
Вперше в аналізі Фортепіанний концерт В. Косенка представлений в співвіднесеності до
творів, народжених молодіжною експансією («нової молоді» епохи Шістки) 1920-х років,
жорсткий атрадиціоналізм якої народжує в національному мисленні поворот від оперності
і вокально-хорової класики української музики до демонстративного інструменталізму, але у
єдності зі зверненістю до стильового синтезу романтичної традиції і символістських виявів
модерну. Висновок. Жанр фортепіанного концерту, тим більш у його юнацькому заломленні
у творчості В.Косенка, заявляє новий етап розвитку української музичної культури ХХ
сторіччя у спрямуванні її в інструментальне русло, традиціоналістський нахил якого
знаходимо у Косенка у вигляді демонстрації прикмет лістіанської концертності, але
водночас з тенденціями подолання лістівської ж оркестральної театралізації зі зверненням
до ранньобарочної облігатності, яку знаходимо також у юнацьких Концертах Ф. Шопена;
музика останнього займала велике місце як в орієнтирах творчості В. Косенка особисто,
так і в царині фортепіанних пошуків українських і російських (В. Барвінський, Л. Ревуцький,
О. Скрябін, С. Рахманінов) митців ХХ ст.у цілому.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-09

Номер

Розділ

Музикознавство