СЦЕНІЧНА БАЛЬНА ХОРЕОГРАФІЯ: ДЕФІНІЦІЯ ПОНЯТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221745Ключові слова:
танець, хореографія, бальний танець, сценічний танець, сценічна бальна хореографія.Анотація
Мета статті – виявити сутність сценічної бальної хореографії на основі аналізу наявних у сучасному науковому вимірі дефініцій. Методологія дослідження. Застосовано термінологічний метод (для уточнення та доповнення змісту й обсягу понять «танець», «хореографія», «бальний танець», «сценічна бальна хореографія», а також встановлення їх взаємозв’язку), метод порівняльного аналізу (для трактування тотожних танцювальних понять в наукових працях вітчизняних та зарубіжних авторів); методи системного аналізу (для визначення особливостей сценічної бальної хореографії в контексті сучасного соціокультурного простору завдяки орієнтуванню на принципи цілісності та взаємодії); метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. Проаналізовано, уточнено та доповнено дефініцію сценічної бальної хореографії в контексті розвитку сучасного соціокультурного простору та академічної думки; здійснено аналіз понять «танець», «хореографія», «бальний танець», «сценічний танець»; окреслено характерні риси сценічного бального танцю та розглянуто його лексику та композиційну будову. Висновки. Відповідно тенденціям сучасного соціокультурного виміру, зміст традиційного поняття сценічного танцю розширюється, поглиблюється та доповнюється елементами постмодерністичних хореографічних і мистецьких практик. Дослідження виявило, що сценічний бальний танець – це самостійна форма хореографічного мистецтва, що характеризується унікальною тілесною мовою, професійним виконанням, визначеністю та закінченістю форми, особливим типом композиції у часі та просторі, специфічними виражальними засобами, вибір яких зумовлений жанром постановки; вирізняється особливою багатогранністю завдяки специфічному поєднанню засобів пластичної, музичної та художньо-естетичної виразності, а також спортивно-фізичного та етичного розвитку.Посилання
Aristotle (1957). On the art of poetry. Moscow: State publishing house lit. рр. 39–140. Available at : http://philolog.petrsu.ru/filolog/lit/arispoes.pdf [in Russian].
Grigorovich, Yu. (ed.). (1981). Ballroom dance. Ballet: Encyclopedia. Moscow: Sov. Encyclopedia [in Russian].
Vakulenko, O. M. (2009). Stage ball dance as an independent direction of the development of ball choreography. Bulletin of the State Academy of Management Personnel of Culture and Arts, no. 3, pp. 94-97 [in Ukraine].
Vanslov, V. V. (1981). Choreography. Ballet: Encyclopedia. Moscow: Sov. Encyclopedia [in Russian].
Varkovitsky, V. A. (1981). Dance. Ballet: Encyclopedia. Moscow: Sov. Encyclopedia [in Russian].
Dubnik, I. O. (1984). Specificity of artistic imagery in choreographic art: Abstract of the Ph.D. thesis. Moscow [in Russian].
Kasyanova, O. (2012). Musical and plastic modifications of the choreographic art of today. Kyiv Musicology: Cultural Studies and Art Studies, Issue 42, pp. 112–123 [in Ukraine].
Kaul, N. (2004). How to learn to dance. Sports ballroom dancing. Rostov-on-Don: Phoenix [in Russian].
Kondratenko, Yu. A. (2009). Language of stage dance: species specificity and morphology. Saransk: Publishing House of Mordov. University [in Russian].
Kostecki, S. V. (2017). Modern approaches to the definition of "stage ball dance". Artistic notes, no. 31, pp. 325-331. DOI: https://doi.org/10.32461/150158 [in Ukraine].
Pavlyuk, T. S. (2008). Patterns and mechanisms of the evolution of ballroom dance as a type of choreography. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art Studies. Architecture, no. 12, pp. 98-109 [in Ukraine].
Melanin, A. A. (2010). Methods of analysis of dance movement. Abstract of the Ph.D. thesis. Moscow: Russian Academy of Theater Arts – GITIS [in Russian].
Uralskaya, V. I. (1981). The nature of dance. Moscow [in Russian].
Mackrell, J. R. (2016). Dance. Encyclopædia Britannica. Available at : https://www.britannica.com /art/dance [in English].
Noeth, S. (2014). Dramaturgy in Contemporary Dance and Choreography. Romanska M. (ed.) The Routledge Companion to Dramaturgy. Routledge, 2014. pp. 414–419 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Andrіy Krys
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.