DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.40596

Peculiarity of management model of healthcare competence formation of future primary education teachers

Олег Анатольевич Ландо

Abstract


The article deals with the formation of healthcare competence of future primary education teachers. The model of health-management competence formation of future teachers in primary education is presented as a pedagogical system, which includes series of interconnected components. The description of the model components and their characteristics is given. Organization of activities on the basis of this model will allow to achieve the desired result: an efficient control of healthcare competence formation of future primary education teachers at higher educational institutions of I-II accreditation levels


Keywords


healthcare competence of future primary school teachers; management model of healthcare competence formation; components of the model

References


Bodrov, V. A. (2005). Practical thinking (specifics and problems of development). Moscow: IP RAN, 410.

Genike, E. A. (2008). Professional competence of a teacher. Biblioteka zhurnala "Direktor shkoly", 5, 176.

Davydova, L. N. (2005). Pedagogical diagnostics as the component of management the quality of education: dissertation. Astrahan, 342.

Drach, I. I. (2013). The administration of professional competence formation of master’s degree applicants of the pedagogics of high school: theoretical and methodological bases. Kyiv: “Dorako-Druk”, 456.

Zviaginskiy, V. I. (2008). The research activity of a teacher. Moscow: Academia, 176.

Maslov, V. I. (2013). Methodology of modelling of pedagogical systems. The materials of interregional scientific-practical conference. The Resource approach in managing the educational establishments. Zhytomyr, 10.

Mitina, L. M. (1996). Psychological diagnostics of communicative abilities of a teacher. Kemerovo.

Kyrulo, V. S. (1999). Modelling of criteria for assessment the devlopment of edication in the region, Pedagogy and Psychology, 2, 35–39.

Svatalova, T. (2011). The tools for assessment of the professional competence of teachers. Preschool education, 1, 95.

Shatrova, E. A. (2010). Modelling of healthcare competence of a teacher. Scientific conference-seminar of young scientists with the results of the researches in the field of psychology, pedagogics and sociology. Scientific-innovative centre, Krasnoyarsk, 116.


GOST Style Citations


1. Бодров, В. А. Практическое мышление (специфика и проблемы развития) [Текст] / В. А. Бодров. – М.: ИП РАН, 2005 – 410 с.

2. Генике, Е. А. Профессиональная компетентность педагога [Текст] / Е. А. Генике // Библиотека журнала "Директор школы". – 2008 – № 5. – С. 176.

3. Давыдова, Л. Н. Педагогическое диагностирование как компонент управления качеством образования [Текст]: дис. … д-ра пед. наук / Л. Н. Давыдова. – Астрахань, 2005. – 342 с.

4. Драч, І. І. Управління формуванням професійної компетентності магістрантів педагогіки вищої школи [Текст]: монографія / І. І. Драч. – К.: «Дорадо-Друк», 2013. – 456 с.

5. Звягинский, В. И. Исследовательская деятельность педагога [Текст]: уч. пос. / В. И. Звягинский. – М. : Издат. центр «Академия», 2008. – 176 с.

6. Маслов, В. І. Методологія моделювання педагогічних систем. Матеріали Міжрегіональної науково-практичної конференції. Ресурсний підхід і управлінні навчальними закладами [Текст] / В. І. Маслов. – Житомир: вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – C. 10–13.

7. Митина, Л. М. Психологическая диагностика коммуникативных способностей учителя [Текст] / Л. М. Митина. – Кемерово, 1996.

8. Курило, В. С. Моделювання системи критеріїв оцінки розвитку освіти в регіоні [Текст] / В. С. Курило // Педагогіка і психологія. – 1999. – № 2. – С. 35–39.

9. Сваталова, Т. Инструментарий оценивания профессиональной компетентности педагогов [Текст] / Т. Сваталова // Дошкольное воспитание – 2011. – № 1. – С. 95.

10. Шатрова, Е. А. Моделирование здоровьесберегающей компетентности педагога. В 3 ч. Ч. 3 [Текст]: Межвуз. науч. конф.-семинар / Е. А. Шатрова; под общ. ред. Я. А. Максимова // Конференция-семинар молодых ученых по результатам исследований в области психологии, педагогики и социологии. – Научно-инновационный центр. Красноярск, 2010. – С. 111–116.







Copyright (c) 2015 Олег Анатольевич Ландо

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)