DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.43101

Team management as a condition for the implementation of competency management training of future specialists

Ірина Іванівна Драч

Abstract


The article described the specific features that define the independent status of the competence-based management training of future specialists in the management of educational activities. The use of principles of team in the implementation of a new management paradigm is justified. The advantages of using a matrix organizational structure are characterized


Keywords


training; competence-based management; principles of pedagogical management; complementary team

References


Bondar, V. (1986). Povishenie efektivnosti podgotovki direktora shkoli k upravleniy procesom obucheniya, 343.

Galus, О. (2008). Pedagogichne upravlenie adaptacieiu maibutnih uchiteliv u systemi stupenevoi osvitu, 407.

Elnikova, G. (2005). Naukovi osnovu rozvitky upravlinnya zagalnoiy seredniyu osvitoiy v regioni, 446.

Кremen, V., Pazynich, S. M., Ponomar'ov, O. S. (2007). Filosofiya upravlinnya. Kiev: Znannja Ukrai'ny 360.

Маslov, V. (2007). Naukovi osnovu ta funkcii procesu upravlinnya zagalnoosvitnimu navchalnumu zacladamu, 150.

Оlyunuk, V. (2003). Naukovi osnovu upravlinnya pidvushennyam kvalifikacii pedagogichnuch pracivnukiv proftexosvitu, 594.

Chernushova, E. (2013). Teoriya I practuka formuvannya kadrovogo potencialu navchalnuh zacladiv pisluaduplomnoi pedagogichnoi osvitu, 417.

Drach, I. (2013). Teoretuchni i metoducni zasadu upravlinnya formuvannya profesiynoi kompetentnosti magistrantiv pelagogiku vushoi shkolu, 485.

Drach, I. (2012). Methodology for managing a professional competence formation of future teachers in higher education, 138–140.

Frolov, S. Sociologiya organizaciy. Available at: http: society.polbu.ru/frolov_esociology/ch21_ii.html


GOST Style Citations


1. Бондарь, В. И. Повышение эффективности подготовки директора школы к управлению процессом обучения [Текст]: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.01 / В. И. Бондарь. – К., 1986. – 343 с.

2. Галус, О. М. Педагогічне управління адаптацією майбутніх учителів у системі ступеневої освіти [Текст]: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.06 / О. М. Галус. – К., 2008. – 407 с.

3. Єльникова, Г .В. Наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні [Текст]: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Г. В. Єльникова. – Луганськ, 2005. – 446 с.

4. Кремень, В. Г. Філософія управління [Текст]: підручик / В. Г. Кремень, С. М. Пазиніч, О. С. Пономарьов. – К.: Знання України, 2007. – 360 с.

5. Маслов, В. І. Наукові основи та функції процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами [Текст]: навч. посіб. / В. І. Маслов. – Тернопіль: Астон, 2007. – 150 с.

6. Олійник, В. В. Наукові основи управління підвищення кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти [Текст]: монографія / В. В. Олійник. – К. : Міленіум, 2003. – 594 с.

7. Чернишова, Є. Р. Теорія і практика формування кадрового потенціалу навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти [Текст]: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Є. Р. Чернишова. – К., 2013. – 417 с.

8. Драч, І. І. Теоретичні і методичні засади управління формуванням професійної компетентності магістрантів педагогіки вищої школи [Текст]: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.06 / І. І. Драч. – К., 2008. – 485 с.

9. Drach, I. Methodology for managing a professional competence formation of future teachers in higher education [Text] / I. Drach // Europian Applied Sciences, Stuttgart, Germany. – 2012. – Vol. 1. – P. 138–140.

10. Фролов, С. С. Социология организаций [Електронний ресурс] / С. С. Фролов. – Режим доступу : http: society.polbu.ru/frolov_esociology/ch21_ii.html







Copyright (c) 2015 Ірина Іванівна Драч

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)