DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.58765

Method for effective usage of Google Analytics tools

Ирина Николаевна Егорова, Олеся Николаевна Кадушкевич

Abstract


Modern Google Analytics tools have been investigated against effective attraction channels for users and bottlenecks detection. Conducted investigation allowed to suggest modern method for effective usage of Google Analytics tools. The method is based on main traffic indicators analysis, as well as deep analysis of goals and their consecutive tweaking. Method allows to increase website conversion and might be useful for SEO and Web analytics specialists


Keywords


method; conversion; website; search optimization; web analytics; goal; source; traffic

References


Ashmanov, I., Ivanov, A. (2008). Optimization and promotion of websites in search systems. Sankt-Peterburg, 400.

Koshik, A. (2011). Web Analytics 2.0 in practice. Subtleties and best methods. Moscow: LTD «I. D. Williams», 528.

Hunt, B. (2012). Conversion of the site. Turn visitors into buyers. Moscow: Piter, 288.

Eisenberg, B. (2011). Add to a cart. The key principles of increasing the conversion of the site. Moscow, 209.

Clifton, B. (2014). Google Analytics for professionals. Moscow: Williams, 608.

Hassler, M. (2010). Web Analytics. Moscow: Eksmo, 432.

Kholmogorov, B. (2001). Internet Marketing. Short course. Sankt-Peterburg 136.

Kotler, F. A., Keller, K. J. (2007). Marketing. Menedzhment. Sankt-Peterburg: Piter, 816.

Zisser, U. (2007). Marketing on-line: how to turn the site of the company into an effective instrument of sales. Minsk: Grebtsov's publishing house, 304.

Yakovlev, A. (2007). Promotion and advance of sites: bases, secrets, tricks. Sankt-Peterburg: BHV-Petersburg, 336.


GOST Style Citations


1. Ашманов, И. Оптимизация и продвижение сайтов в поисковых системах [Текст] / И. Ашманов, А. Иванов. – СПб.: Питер, 2008. – 400 с.

2. Кошик, А. Веб-аналитика 2.0 на практике. Тонкости и лучшие методики [Текст] / А. Кошик. – М.: ООО «И. Д. Вильямс», 2011. – 528 с.

3. Хант, Б. Конверсия сайта. Превращаем посетителей в покупателей [Текст] / Б. Хант. – М.: Питер, 2012. – 288 с.

4. Айзенберг, Б. Добавьте в корзину. Ключевые принципы повышения конверсии веб-сайта [Текст] / Б. Айзенберг. – М., 2011. – 209 с.

5. Клифтон, Б. Google Analytics для профессионалов [Текст] / Б. Клифтон. – М.: Вильямс, 2014. – 608 с.

6. Хасслер, М. Web Analytics [Текст] / М. Хасслер. – М.: Эксмо, 2010. – 432 с.

7. Холмогоров, В. Интернет-маркетинг. Краткий курс [Текст] / В. Холмогоров. – СПб.: Питер, 2001. – 136 с.

8. Котлер, Ф. А. Маркетинг. Менеджмент [Текст] / Ф. А. Котлер, К. Ю. Келлер. – СПб.: Питер, 2007. – 816 c.

9. Зиссер, Ю. А. Маркетинг on-line: как превратить сайт компании в эффективный инструмент продаж [Текст] / Ю. А. Зиссер. – Минск: Изд-во Гребцова, 2007. – 304 с.

10. Яковлев, А. А. Раскрутка и продвижение сайтов: основы, секреты, трюки [Текст] / А. А. Яковлев. – СПб.: БХВ-Петербург, 2007. – 336 с.







Copyright (c) 2016 Олеся Николаевна Кадушкевич, Ирина Николаевна Егорова

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)