Current state of the U. S. marketing cooperatives specialized in grain distribution

Authors

  • Тетяна Володимирівна Самойленко Poltava State Agrarian Academy 36003, Poltava, st. Scovorody, 1/3, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2012.4877

Keywords:

cooperative, direction, marketing, grain market, turnover, number of cooperatives.

Abstract

The article discusses current state of the cooperatives of that type of specialization, basic polices of their structural adjustment are established.

Author Biography

Тетяна Володимирівна Самойленко, Poltava State Agrarian Academy 36003, Poltava, st. Scovorody, 1/3

Applicant

Department "Organization of Manufacturing and Meeting"

References

  1. Черевко Г. Система агробізнесу США. Кооперація в системі агробізнесу [Текст] / Г. Черевко, Ф. Горбонос // Економіка України. — 1996. — № 7. — С. 74—82.
  2. Лебедева О. Державне регулювання сільського господарства у США [Текст] / О. Лебедева // АПК: економіка управління. — 1996. — № 7. — С. 73—76.
  3. Зіновчук В. В. Кооперативна ідея в сільському господарстві України і США [Текст] / В. В. Зіновчук. — К. : Логос. — 1996. — 224 с.
  4. Cooperative Statistics, 2010. U.S. Departament of Agriculture. Service Report 71. — November 2011. — 57 p.

Published

2012-03-05

How to Cite

Самойленко, Т. В. (2012). Current state of the U. S. marketing cooperatives specialized in grain distribution. Technology Audit and Production Reserves, 1(1(3), 48–51. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2012.4877