Слабка конкурентоспроможність російської і української науки. Заходи до її підвищення
Ключові слова:
конкурентоспроможність науки, активність публікації, цитованість, відкритий доступ, глобальні університетські рейтинги, Scopus, Web of Science, Publish or Perish, Publish Best or Do not PerishАнотація
Показана слабка конкурентоспроможність російської та української науки, що пов'язано зі слабкою публікаціонною активністю і цитованістю статей вчених цих країн. Запропоновано п'ять відносно мало витратних заходів з підвищення цієї конкурентоспроможності . Вони пов'язані з більш активним залученням університетів і наукових організацій до міжнародного руху відкритого доступу, стимулюванням публікаційної активності вчених, просуванням вітчизняних журналів в бази даних Scopus і Web of Science широким впровадженням навчальних заходів та активізацією міжнародних академічних комунікацій. Наведено критику існуючої під гаслом Publish or Perish публікаційної гонки з заміною цього гасла на гасло Publish Best or Do not Perish.
Посилання
Демченко A. Украинская наука:черная дыра в потоках информации/A. Демченко//Зеркало недели.–К.,2005.–№7(545).–С.15.
Московкин В. М. Академическая конкурентоспособность классических университетов // Universitates: наука и просвещение. – 2004. – №4. – С.12-20.
Московкин В. М. Конкурентоспособность научных исследований и меры по ее повышению // Научно-техническая информация. Сер. 1. Организация и методика информационной работы./ В. М. Московкин. – 2007. - №11. – С.1-5.
Московкин В. М. Возможности использования поисковой машины Google Scholar для оценки публикационной активности университетов/ В. М. Московкин. // Научно-техническая информация. Сер. 1. Организация и методика информационной работы. – 2009. - №7. – С.12-16.
Московкин В. М. Методология оценки и структурного анализа университетской публикационной активности с помощью поисковой машины Google Scholar на примере Приграничного белорусско-российско-украинского университетского консорциума / В.М.Московкин. // Университетское управление: практика и анализ. – 2009. – №2. – С.45-52.
Московкин В. Слабая «видимость» российской и украинской науки. Какой выход? / В. М. Московкин. // Россия: тенденции и перспективы развития. Ежегодник. Вып. 8. / РАН. ИНИОН. Отд. науч. сотрудничества и международных связей; Отв. ред. Ю.С.Пивоваров. – М., 2013. – С. 523-525.
Borchart A. M. Research and education in resource – constrained countries (background report). / A. M. Borchart. – Heidelberg: European. Molecular Biology Organization, 2003. – 178 p.
Moskovkin V. M. Open access to scientific knowledge and feudalism knowledge: Is there a connection? / V. M. Moskovkin // Webology. – 2011. – Vol.8, N1.– Art. 83.
New paradigm for scientific publication and peer review // Research eu. Results Supplement.– 2010. – N 27 (September). – P.34 – 35.
Osarch F. Collaboration in Iranian Scientific publication / F. Osarch, C.S. Wilson // Libri. – 2002. – Vol.52. – P.88-98
Qiu J. Publish or Perish in China / J. Qiu // Nature. – 2010. – Vol.463. – P.142-143.
Shao J. The Outflow of Academic Papers from China: Why Is It Happened and Can It Be Stemmed? / J. Shao, H. Shen // Learned Pub-lishing. – 2011. – Vol.24, №2. – P.95-97.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).