Етапна організація навчання інтегрованих умінь читання та письма учнів профільної школи на прикладі есе
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2024.2.03Ключові слова:
інтегровані вміння читання та письма, старша профільна школа, двохетапна організація, цикл читання – письмаАнотація
У статті розглянуто підходи до організації діяльності з навчання інтегрованих умінь читання та письма у старшій профільній школі та запропоновано способи її організації. Мета навчання полягала в удосконаленні вмінь написання порівняльно-зіставного есе на основі визначених джерел. Концептуальна основа дослідження ґрунтується на інтегрованому підході до навчання читання і письма. Згідно з цим підходом, процеси читання і письма взаємопов'язані, оскільки обидва види діяльності використовують схожі когнітивні механізми й типи знань. До них належать: метакогнітивні знання про стратегії читання та письма, що враховують комунікативні цілі, знання в конкретній предметній сфері та текстова обізнаність, а також процедурні знання, що забезпечують синхронізацію написання тексту з опрацюванням інформації під час читання.
Методологічною основою експериментального навчання стала двохетапна організація формування інтегрованих умінь учнів у циклах читання – письма, яка реалізовувалася в навчальному процесі в Іршанському ліцеї Житомирської області. Учасниками дослідження стали учні 11-го класу (n = 10). Навчання охоплювало виконання підсистеми завдань, що передбачало активне залучення учнів до аналізу текстів, виявлення ключових ідей, їх порівняння та протиставлення, а також інтеграцію цих ідей у порівняльно-зіставному есе. Ефективність запропонованої організації навчання визначалась за допомогою дексриптивної статистики та обрахування парного t-тесту результатів перед- та післяекспериментального навчання з метою визначення значущості змін у показниках у результаті навчання.
Отримані результати підтвердили гіпотезу про позитивний вплив навчання інтегрованих умінь читання та письма на розвиток умінь учнів створювати порівняльно-зіставне есе на основі визначених джерел. Водночас висновки дослідження свідчать про необхідність подальшого вдосконалення підходів до навчання інтегрованих умінь читання та письма.
Посилання
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning teaching and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman.
Calfee, R. C., & Miller, R.G. (2005). Breaking Ground: Constructing authentic reading-writing assessments for middle and secondary school students. In R. Indrisano, & J. Paratore (Eds.), Learning to Write, Writing to Learn: Theory and research in practice (pp. 203-219). IRA.
Celik, B. (2019). Developing writing skills through reading. International Journal of Social Sciences and Educational Studies, 6(1), 206–214. https://doi.org/10.23918/ijsses.v6i1p206
Chan, S. H. Ch. (2013). Establishing the validity of reading-into-writing test tasks for the UK academic context. [Doctoral dissertation]. The University of Bedfordshire. https://uobrep.openrepository.com/handle /10547/312629
Council of Europe. (2020). Common European framework of reference for languages (CEFR): Learning, teaching, assessment – Companion volume. Council of Europe. www.coe.int/lang-cefr
Dooley, J., & Evans, V. (2017). Prime time. Upper-intermediate student's book (2nd impr). Express publishing.
Gebril, A., & Plakans, L. (2016). Source-based tasks in academic writing assessment: Lexical diversity, textual borrowing and proficiency. Journal of English for Academic Purposes, 24, 78-88. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2016.10.001
Jackson, C. K, & Bruegmann, E. (2009). Teaching students and teaching each other: The importance of peer learning for teachers. American Economic Journal: Applied Economics, 1(4), 85-108. http://dx.doi.org/10.1257/app.1.4.85
Hammann, L. A., & Stevens, R. J. (2003). Instructional approaches to improving students' writing of compare-contrast essays: An experimental study. Journal of Literacy Research, 35(2), 731–756. https://doi.org/10.1207/s15548430jlr3502_3
Hirvela, А., & Du, Q. (2013). "Why am I paraphrasing?": Undergraduate ESL writers' engagement with source-based academic writing and reading. Journal of English for Academic Purposes, 12(2), 87–98. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2012.11.005
Hughes, A., & Parker, A. (2020). Visual tools for critical thinking. Oxford University Press.
Kavytska, T., Drobotun, V. & Drahinda, O. (2021). Navchannya pysma v ekstrenykh umovakh: doslidzhennya navchalnoho potentsialu onlaynplatform [Online writing instruction in emergency setting: exploring the instructional capacity of digital support]. Ars Linguodidacticae, 8, 4-12 (In Ukrainian). https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.8.01
Kavytska, T., Shovkovyi, V., & Osidak, V. (2021). Source-based writing in secondary school: Challenges and accomplishments. In C. N. Giannikas (Ed.), Teaching practices and equitable learning in children's language education (pp. 63-83). IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-6487-5.ch004
Kvasova, O., & Liamzina, N. (2018). Formuvannya intehrovanykh umin chytannya y pysma u protsesi vykonannya studentamy veb-kvestu [Building students' reading-into-writing skills in webquest]. Ars Linguodidacticae, 2, 38–44 (in Ukrainian). https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.05.
List, A., & Alexander, P. A. (2017). Cognitive affective engagement model of multiple source use. Educational Psychology, 52, 1-18. http://dx.doi.org/10.1080/00461520.2017.1329014
Marden, M. P., & Herrington, J. (2020). Collaborative foreign language learning practices and design principles for supporting effective collaboration in a blended learning environment. Educational Media International, 57(4), 299–315. https://doi.org/10.1080/09523987.2020.1848511
McDonough, J., & McDonough, S. (1997). Research methods for English language teachers (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315832548
Miller, R. G., & Calfee, R. C. (2004). Making thinking visible: A method to encourage science writing in upper elementary grades. Science and Children, 42(3), 20-25.
Ministery for Education and Science. (2017). Inozemni movy (riven standartu, profilnyy riven). Prohrama dlya 10-11-kh klasiv zahalnonavchalnykh zakladiv [Foreign languages (standard level, profile level). Programmes for 10-11th grades of general secondary education]. (in Ukrainian).
Plakans, L. (2008). Comparing composing processes in writing-only and reading-to-write test tasks. Assessing Writing, 13(2), 111-129. https://doi.org/10.1016/j.asw.2008.07.001
Plakans, L. (2009). The role of reading strategies in L2 writing tasks. Journal of English for Academic Purposes, 8(4), 252-266. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2009.05.001
Polonska, T. (2014). Profilne navchannya inozemnoyi movy uchniv starshoyi shkoly. Metodychni rekomendatsiyi [Teaching foreign languages to senior secondary school students. Teacher guidelines]. Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
Raphael, T. E., & Kirschner, B. W. (1985). The effects of instruction in compare/contrast text structure on sixth-grade students' reading comprehension and writing products. Research series, 161, 1-39. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED264537.pdf
Sazhko, L. (2011). Profilne navchannya inozemnykh mov u starshiy shkoli. [Professionally oriented teaching foreign languages at senior school]. Inozemni movy, 2, 5-9 (in Ukrainian).
Spivey, N. N. (2001). Discourse synthesis: Process and product. In Discourse synthesis: Studies in historical and contemporary social epistemology (pp. 379-396). Praeger.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вікторія Осідак, Ясинецька Владислава

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.