ІДЕНТИФІКАЦІЯ З УСПІШНИМИ ПРЕДСТАВНИКАМИ СХОЖОГО ДОСВІДУ ЯК ЧИННИК ІНТЕГРАЦІЇ В СУСПІЛЬСТВО МОЛОДІ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Ольга Клопота Запорізький багатопрофільний ліцей №99, Україна

Ключові слова:

молоді люди з особливими освітніми потребами, адаптація, інтеграція, позитивний імідж, самореалізація і соціальна успішність

Анотація

У статті розглядається роль ідентифікації в процесі інтеграції молодих людей з особливими освітніми потребами у суспільство. Представлене дослідження складається із двох частин. По перше – визначення особливостей взаємин старших класів загальноосвітніх шкіл для осіб з особливими освітніми потребами. По-друге – експертна оцінка соціально-психологічної адаптації осіб з особливими освітніми потребами у молодіжному середовищі.

Доведено: якщо стереотипне сприйняття оточуючими як «неповноцінних» посилює негативне сприйняття молодою людиною світу і себе в ньому, то взаємодія й ідентифікація з успішними представниками схожого досвіду має позитивний вплив на перспективи інтеграції в суспільство молодих людей з особливими освітніми потребами. Таку ідентифікацію можна розглядати як засіб розвитку позитивної Я-концепції, розширення можливостей соціального взаємодії і самореалізації, підвищення впевненості в собі, самореалізації та соціальної успішності цих молодих людей.

 

Біографія автора

Ольга Клопота, Запорізький багатопрофільний ліцей №99

кандидат педагогічних наук, соціальний педагог

Посилання

Таланчук П. Про втілення в життя ідеї рівності // Актуальні проблеми навчання і виховання людей з особливими потребами [тези доповідей]: в 2-х ч., ч. І. – Київ: Університет «Україна», 2010. – С. 3-6.

Саламанская декларация. Рамки действий по образованию лиц с особыми потребностями, принятые Всемирной конференцией по образованию лиц с особыми потребностями: доступ и качество. – Саламанка. Испания, 7-10 июня 1994г., Київ 2000. – с. 21.

Bloemers W., Hajkova V. Towards Inclusion in Europe // Frank & Timme Verlag für wissenschaftliche Literatur. – Berlin, 2006. – S. 301.

Hunt N. Exceptional Children and Youth / An Introduction to Special Education, Houghton Mifflin Company. – New York, 2005. – Р. 516.

Выготский Л. Основы дефектологии [полное cобр. соч.: в 6-ти т.], т. 5, Педагогика. – Москва, 1983. – C. 308.

Majewski T. Tyflopsyhologia rozwojowa: Psyhologia dzieci nievidomych i słabovidacych, Redakcja Wydavnictw Tyflologichnih PZN, Warszawa, 2002. – 350 s.

Анциферова Л. Личность в трудных жизненных условиях: переосмысливание, преобразование ситуации и психологическая защита // Психологический журнал. –1994. – Т. 15. – №1. – С. 18.

В. Гудонис. Основы и перспективы социальной адаптации лиц с нарушенным зрением. – Воронеж: НПО «МОДЭК», 1998. – C. 27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-26