ІДЕНТИФІКАЦІЯ З УСПІШНИМИ ПРЕДСТАВНИКАМИ СХОЖОГО ДОСВІДУ ЯК ЧИННИК ІНТЕГРАЦІЇ В СУСПІЛЬСТВО МОЛОДІ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Ключові слова:
молоді люди з особливими освітніми потребами, адаптація, інтеграція, позитивний імідж, самореалізація і соціальна успішністьАнотація
У статті розглядається роль ідентифікації в процесі інтеграції молодих людей з особливими освітніми потребами у суспільство. Представлене дослідження складається із двох частин. По перше – визначення особливостей взаємин старших класів загальноосвітніх шкіл для осіб з особливими освітніми потребами. По-друге – експертна оцінка соціально-психологічної адаптації осіб з особливими освітніми потребами у молодіжному середовищі.
Доведено: якщо стереотипне сприйняття оточуючими як «неповноцінних» посилює негативне сприйняття молодою людиною світу і себе в ньому, то взаємодія й ідентифікація з успішними представниками схожого досвіду має позитивний вплив на перспективи інтеграції в суспільство молодих людей з особливими освітніми потребами. Таку ідентифікацію можна розглядати як засіб розвитку позитивної Я-концепції, розширення можливостей соціального взаємодії і самореалізації, підвищення впевненості в собі, самореалізації та соціальної успішності цих молодих людей.
Посилання
Таланчук П. Про втілення в життя ідеї рівності // Актуальні проблеми навчання і виховання людей з особливими потребами [тези доповідей]: в 2-х ч., ч. І. – Київ: Університет «Україна», 2010. – С. 3-6.
Саламанская декларация. Рамки действий по образованию лиц с особыми потребностями, принятые Всемирной конференцией по образованию лиц с особыми потребностями: доступ и качество. – Саламанка. Испания, 7-10 июня 1994г., Київ 2000. – с. 21.
Bloemers W., Hajkova V. Towards Inclusion in Europe // Frank & Timme Verlag für wissenschaftliche Literatur. – Berlin, 2006. – S. 301.
Hunt N. Exceptional Children and Youth / An Introduction to Special Education, Houghton Mifflin Company. – New York, 2005. – Р. 516.
Выготский Л. Основы дефектологии [полное cобр. соч.: в 6-ти т.], т. 5, Педагогика. – Москва, 1983. – C. 308.
Majewski T. Tyflopsyhologia rozwojowa: Psyhologia dzieci nievidomych i słabovidacych, Redakcja Wydavnictw Tyflologichnih PZN, Warszawa, 2002. – 350 s.
Анциферова Л. Личность в трудных жизненных условиях: переосмысливание, преобразование ситуации и психологическая защита // Психологический журнал. –1994. – Т. 15. – №1. – С. 18.
В. Гудонис. Основы и перспективы социальной адаптации лиц с нарушенным зрением. – Воронеж: НПО «МОДЭК», 1998. – C. 27.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Ольга Клопота
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).