ТЕХНОЛОГІЯ КОМАНДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В КОНТЕКСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З АУТИЗМОМ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Тетяна Скрипник Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Україна

Ключові слова:

особливі потреби, аутизм, ресурси середовища, команда супроводу

Анотація

У статті головну увагу зосереджено на практичному аспекті процесу психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі. Названо ресурси середовища (предметно-просторові, організаційно-смислові, соціально-психологічні) і ресурси дітей з аутизмом, розкриття яких сприяє впровадженню якісного освітнього процесу для них. Найважливішою умовою ефективного навчання дитини з аутизмом визначено узгоджену роботу міждисциплінарної групи супроводу, яка впроваджує індивідуальну програму розвитку і відстежує успішність досягнення поставлених актуальних цілей.

 

Біографія автора

Тетяна Скрипник, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

доктор психологічних наук, завідувач лабораторії навчання і розвитку дітей з аутизмом,

Посилання

Зміст корекційно-розвиткових занять для дітей з аутизмом в спеціальних загальноосвітніх закладах / Реалізація оновленого змісту освіти дітей з особливими потребами: початкова ланка: навч.-метод. посіб. / [Скрыпник Т.В., Куценко Т. О., Риндер І. Д., Недозим І. В.]. – Київ, 2014. – С. 278–304.

Колупаєва А.А. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: [навч.-метод. посіб.] / Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. — К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 192 с.

Скрипник Т. В. Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра: [навч.-метод. посіб.] / Т. В. Скрипник. – К.: «Гнозіс», 2013. – 60 с.

Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в ос вітньому просторі: [навч.-наочн. посіб.] / Уклад. Т. Скрипник. — Харків: Факт, 2015. – 40 с.

Яценюк Л.. Реалізація командного підходу до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання / Л. Яценюк // Нова педагогічна думка : наук.-метод. журн. – 2012, № 4. – С. 210-212.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-31