THE TEAM INTERACTION’S TECHNOLOGY IN THE CONTEXT OF PSYCHO-PEDAGOGICAL SUPPORT FOR CHILDREN WITH AUTISM IN LEARNING ENVIRONMENTS
Keywords:
special needs, autism, the environmental resources, IEP TeamAbstract
The article is dedicated to the practical aspects of psycho-pedagogical support of autistic children in educational settings. We determined the environmental resources and resources of children with autism (basic structures: a tone, a sense of trust, sensory integration). Implementation of these resources allows organizing a quality education for autistic children. The most important component of efficient support of child on the spectrum is well-coordinated work of multidisciplinary team which implements Individual Developmental Program and evaluates the success in achievement of short-term objectives.
References
Зміст корекційно-розвиткових занять для дітей з аутизмом в спеціальних загальноосвітніх закладах / Реалізація оновленого змісту освіти дітей з особливими потребами: початкова ланка: навч.-метод. посіб. / [Скрыпник Т.В., Куценко Т. О., Риндер І. Д., Недозим І. В.]. – Київ, 2014. – С. 278–304.
Колупаєва А.А. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: [навч.-метод. посіб.] / Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. — К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 192 с.
Скрипник Т. В. Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра: [навч.-метод. посіб.] / Т. В. Скрипник. – К.: «Гнозіс», 2013. – 60 с.
Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в ос вітньому просторі: [навч.-наочн. посіб.] / Уклад. Т. Скрипник. — Харків: Факт, 2015. – 40 с.
Яценюк Л.. Реалізація командного підходу до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання / Л. Яценюк // Нова педагогічна думка : наук.-метод. журн. – 2012, № 4. – С. 210-212.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Тетяна Скрипник
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).