ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

Ключові слова:

інклюзивний простір, незрячі, слабкозорі, психологічний супровід, інтеграція.

Анотація

У статті розглядаються особливості та принципи психокорекційної роботи з особами, які мають глибокі порушення зору. Аналізується модель психологічного супроводу, який містить у собі наступні складові: психодіагностика, психологічна профілактика, просвітницька діяльність, індивідуальна й групова психологічна корекція. Підкреслюється, що комплексний психологічний супровід має охоплювати усіх учасників інклюзивного простору. При проведенні психологічної роботи з незрячими та слабкозорими людьми у процесі їх інтеграції в соціум слід враховувати необхідність адаптації стимульного психодіагностичного матеріалу, пріоритетність використання тренінгових вправ, корекційних індивідуальних і групових методів.

 

 

Біографія автора

Є.А. Клопота, Запорізький національний університет

доктор психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності, Заслужений працівник освіти України

Посилання

Зарубина И. Н. Коррекционно-педагогическая поддержка студентов с нарушениями зрения, обучающихся в высших учебных заведениях : дис. канд. пед. наук: 13.00.03 / Зарубина Ирина Николаевна. – М., 2006. – 214 с.

Кобильченко В.В. Соціально-психологічні основи розвитку та корекції особис¬тості підлітка в нормі і при патології зору: Монографія. - К.: Освіта України, 2010.-550 с.

Колупаева А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія.- К.: «Самміт-Книга», 2009. - 272 с. - (Серія «Інклюзивна освіта»).

Коновалова М. Д. Развитие социально-перцептивной компетентности подростков с нарушением зрения: дис. канд. псих. наук: 19.00.10 / Коновалова Марина Дмитриевна. – М., 2005. – 207 с.

Никулина Г.В. Формирование коммуникативной культуры лиц с нарушениями зрения: Теоретико-экспериментальное исследование. - СПб. : КАРО, 2006. - 400 с.

Никулина И.Н. Развитие самооценки школьников с нарушениями зрения [учебно-методическое пособие] / Никулина И. Н. – СПб.: Каро 2008. – 192 с.

Солнцева Л.И. Адаптация диагностических методик при изучении детей с нарушениями зрения // Дефектология. – 1998. - № 4. С.9-14.

Яковлева А. А. Ценностно-смысловые установки как фактор социальной интеграции инвалидов по зрению: дис. ... кандидата психологических наук : 19.00.04 / Яковлева Анна Андреевна – Санкт-Петербург, 2009. – 176 с.

Nancq Hunt. Exceptional children and youth / Nancq Hunt, Kathleen Marshall. – Boston, New-York : Hougton Mifflin Company, 2005. – p. 535.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-07-18