ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОСТОРУ
Ключові слова:
інклюзивний простір, незрячі, слабкозорі, психологічний супровід, інтеграція.Анотація
У статті розглядаються особливості та принципи психокорекційної роботи з особами, які мають глибокі порушення зору. Аналізується модель психологічного супроводу, який містить у собі наступні складові: психодіагностика, психологічна профілактика, просвітницька діяльність, індивідуальна й групова психологічна корекція. Підкреслюється, що комплексний психологічний супровід має охоплювати усіх учасників інклюзивного простору. При проведенні психологічної роботи з незрячими та слабкозорими людьми у процесі їх інтеграції в соціум слід враховувати необхідність адаптації стимульного психодіагностичного матеріалу, пріоритетність використання тренінгових вправ, корекційних індивідуальних і групових методів.
Посилання
Зарубина И. Н. Коррекционно-педагогическая поддержка студентов с нарушениями зрения, обучающихся в высших учебных заведениях : дис. канд. пед. наук: 13.00.03 / Зарубина Ирина Николаевна. – М., 2006. – 214 с.
Кобильченко В.В. Соціально-психологічні основи розвитку та корекції особис¬тості підлітка в нормі і при патології зору: Монографія. - К.: Освіта України, 2010.-550 с.
Колупаева А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія.- К.: «Самміт-Книга», 2009. - 272 с. - (Серія «Інклюзивна освіта»).
Коновалова М. Д. Развитие социально-перцептивной компетентности подростков с нарушением зрения: дис. канд. псих. наук: 19.00.10 / Коновалова Марина Дмитриевна. – М., 2005. – 207 с.
Никулина Г.В. Формирование коммуникативной культуры лиц с нарушениями зрения: Теоретико-экспериментальное исследование. - СПб. : КАРО, 2006. - 400 с.
Никулина И.Н. Развитие самооценки школьников с нарушениями зрения [учебно-методическое пособие] / Никулина И. Н. – СПб.: Каро 2008. – 192 с.
Солнцева Л.И. Адаптация диагностических методик при изучении детей с нарушениями зрения // Дефектология. – 1998. - № 4. С.9-14.
Яковлева А. А. Ценностно-смысловые установки как фактор социальной интеграции инвалидов по зрению: дис. ... кандидата психологических наук : 19.00.04 / Яковлева Анна Андреевна – Санкт-Петербург, 2009. – 176 с.
Nancq Hunt. Exceptional children and youth / Nancq Hunt, Kathleen Marshall. – Boston, New-York : Hougton Mifflin Company, 2005. – p. 535.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Є.А. Клопота
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).