ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО СТАВЛЕННЯ ДО НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ З РІЗНИМИ СТИЛЯМИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ
Ключові слова:
ставлення, навчально-професійна діяльність студента, емоційне ставлення до навчання у виші, емоційна установка, стилі прийняття рішень.Анотація
У статті відбиті результати дослідження емоційного ставлення студентів до навчально-професійної діяльності у виші. Емоційне ставлення розглядається як система інтегральних і парціальних емоційних установок до навчання. Перевірялося припущення про взаємозв'язок цих установок з різними стилями прийняття рішень у ситуації невизначеності.
Посилання
Батурин Н.А. Психология успеха и неудачи: Учебное пособие / Н.А. Батурин. – Челябинск: Изд. ЮУрГУ, 1999. – 100 с.
Дусавицкий А.К. Развитие личности в учебной деятельности / А.К. Дусавицкий. – М.: Дом педагогики, 1996. – 208 с.
Ишков А.Д. Учебная деятельность студента: психологические факторы успешности: монография / А.Д. Ишков. – М.: Издательство АСВ, 2004. – 224 с.
Козуб Я.В. Эмоциональное отношение к учению у студентов с разными видами мотивационной регуляции деятельности / Я.В. Козуб, М.А. Кузнецов // Науковий Вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки. – 2015. – Вип. 6. – С. 86-93.
Корнилова Т.В. Психология риска и принятия решений: Учебное пособие для вузов / Т.В. Корнилова. – М.: Аспект Пресс, 2003. – 286 с.
Корнилова Т.В. Мельбурнский опросник принятия решений: русскоязычная адаптация / Т.В. Корнилова // Психологические исследования. – 2013. – Т. 6. – №31. – С. 4. Пароль доступа: http://psystudy.ru
Кузнецов М.А. Эмоциональная память / М.А. Кузнецов. – Х.: Крок, 2005. – 568 с.
Кузнецов М.А. Специфика эмоциональных переживаний в условиях предэкзаменационного стресса у студентов, стремящихся к успеху и ориентированных на избегание неудачи / М.А. Кузнецов, А.В. Егорова // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Зб. наукових праць. № 26 (50). Част. І. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. – С. 280-286.
Кузнецов М.А. Виды студенческих страхов и особенности их динамики / М.А. Кузнецов, В.С. Шаповалова // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія. Випуск 49. – Х.: ХНПУ, 2014. – С. 58-68.
Кузнєцов М.А. Психічні стани студентів у процесі навчально-пізнавальної діяльності / М.А. Кузнєцов, К.І. Фоменко, О.І. Кузнецов. – Х.: ХНПУ, 2015. – 338 с.
Осин Е.Н. Измерение позитивных и негативных эмоций: разработка русскоязычного аналога методики PANAS / Е.Н. Осин // Психология. Журнал Высшей школы экономики. – 2012. – Т. 9. – №4. – С. 91-110.
Прохоров А.О. Психические состояния и их проявления в учебном процессе / А.О. Прохоров. – Казань: Изд-во Казанск. ун-та, 1991. – 167 с.
Чебикін О.Я. Теорія і методика емоційної регуляції навчальної діяльності / О.Я. Чебикін. – Одеса: Астро-Принт, 1999. – 157 с.
Шрадер В. Отношение к учению слабоуспевающих учеников и условия, влияющие на изменение этого отношения / В. Шрадер // Психические особенности слабоуспевающих школьников / Под ред. И. Ломпшера.; пер. с нем. – М.: Педагогика, 1984. – С. 11-77.
Bouckenooghe D. Cognitive motivation correlate of coping style in decisional conflict / D. Bouckenooghe, K. Vanderheyden, S. Mestdagh, S. van Laethem / The Journal of Psychology. – 2007. – №141(6). – P. 605-625.
Di Fabio A. Decisional procrastination correlates: Personality traits, self-esteem or perception of cognitive failure? / A. Di Fabio // International Journal for Educational and Vocational Guidance. – 2006. – №6(2). – P. 109-122.
Di Fabio A. Emotional intelligence and decisional conflict styles: Some empirical evidence among Italian high school students / A. Di Fabio, D. Blustein // Journal of Career Assessment. – 2010. – №18(1). – P. 71-81.
Di Schiena R. Why are Depressive Individuals Indecisive? Different Modes of Rumination Account for Indecision in Non-clinical Depression / R. Di Schiena, O. Luminet, B. Chang, P. Philippot // Cognitive Therapy Research. – 2013. – №37(4). – P. 713-724.
Janis I.L. Decision Making: A Psychological Analysis of Conflict, Choice, and Commitment / I.L. Janis, L. Mann. – New York: Free Press, 1977. – 488 pp.
Gorodetzky H. Differences in self-reported decision-making styles in stimulant-dependent and opiate-dependent individuals / H. Gorodetzky, B.J. Sahakian, T.W. Rbbins, K.D. Ersche // Psychiatry Research. – 2011. – №186 (2–3). – P. 437-440.
Mann L. The Melbourne Decision Making Questionnaire: An Instrument of Measuring Patterns for Coping with Decisional Conflict / L. Mann, P. Burnett, M. Radford, S. Ford // Journal of Behavioral Decision Making. – 1997. – 10(1). – P. 1-19.
Phillips J.G. Decisional styles and risk of problem drinking or gambling / J.G. Phillips, R.P. Ogeil // Personality and Individual Differences. – 2011. – №51(4). – Р. 521-526.
Sari E. The Relations Between Decision Making in Social Relationships and Decision Making Styles / E. Sari // World Applied Sciences Journal. – 2008. – №3(3). – P. 369-381.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 М.А. Кузнецов, Я.В. Козуб
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).