FEATURES OF THE ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS OF ECONOMIC SPECIALTIES IN CONDITIONS OF EDUCATION TRANSFORMATION (BY THE EXAMPLE OF TEACHING THE COURSE «SOCIOLOGY»)
Keywords:
massive open online course (МООС), tasks for unsupervised work in sociology, educational and methodological developmentsAbstract
Reformatting the national education system requires the active search for new educational technologies in training future professionals, oriented towards the development of self-sufficiency and cognitive activity. The article analyzes the use of certain forms of independent work of students by the example of teaching the course "Sociology" for students of economic specialties, namely the use of educational and methodological developments and massive open online course in educational process of teaching. There were analyzed the positive aspects, and shortcomings, and limitations in their use.
References
Богдан О. Соціологія та соціальні дослідження: що, як, навіщо»!: масовий відкритий онлайн-курс / Олена Богдан, Ірина Бекешкіна (електронний ресурс) - Режим доступу https://prometheus.org.ua/about-us/
Богдан О. Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених / Олена Богдан; консультант-рецензент Володимир Паніотто. – К.: Дух і Літера, 2015. – 380 с.
Кузьменко Г.М. Масові відкриті онлайн-курси у контексті євроінтеграції вищої освіти України / Кузьменко Г.М., Хорольський О.В. (електронний ресурс) // Соціально-економічні трансформації в епоху глобалізації: матеріали 6 Всеукраїнської науково-практичної конференції (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка). – 2015. – С.167-171. – Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/4348
Онучак Л.В. Педагогічні умови організації самостійної позааудиторної роботи студентів економічних спеціальностей: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Онучак. – К., 2002. - 21 с.
Орел Л.О. Педагогічні умови організації самостійної роботи студентів у контексті реформування вищої освіти України / Орел Л.О.// Нові технології навчання. – 2013. – N 76. – С. 265-270.
Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання / Пометун О.І. – К. АПН, 2007. – 144 с.
Слободиська О.А. Самостійна робота студентів у контексті особистісно-орієнтованого навчання (на матеріалі вивчення соціології) / Слободиська О.А. // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. – Вип. 34. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 430-434.
Соціокультурні та психологічні аспекти адаптації особистості в сучасному соціумі: монографія / Н. Є. Завацька, О. О. Левченко, Н. В. Провоторова, О. О. Гамага, та інші. МОНМС України, Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. – Луганськ, 2012. – 310 с.
Якубовська О.М. Самостійна робота у контексті особистісно-орієнтованого навчання/ Якубовська О.М.// Організація самостійної роботи слухачів в умовах інформаційного суспільства: матеріали науково-методичної конференції. – Одеса: ОРІДУ УАДУ, 2002. – С.211-215.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Оксана Арнольдівна Слободиська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).