PSYCHOLOGICAL PECULIARITIES OF PROFESSIONAL PROBLEM STUDYING FOR THE FOREIGN LANGUAGE CAPABILITIES DEVELOPMENT OF THE FUTURE SPECIALISTS OF TECHNICAL SPECIALTIES
Keywords:
professional direction, problem situation, problem studying, foreign language capabilities of future specialists of technical specialties.Abstract
The article deals with revealing of the psychological and linguistic peculiarities of problem studying for the foreign language capabilities development of future specialists of technical specialties, basic types of the problem situations and methods of their use. The author suggests the classification of the problem tasks with professional directions. The use of such tasks will help to develop professional foreign language capabilities of future specialists of technical specialties.
References
Волобуєва О.Ф. Психологічні засади розвитку професійних іншомовних здібностей майбутнього військового професіонала / Монографія. – Хмельницький: вид-во НА ДПСУ, 2007. – 395 с.
Карпушина М.Г. Проблемні ситуації у формуванні професіоналізму майбутнього фахівця // Формування професіоналізму майбутнього фахівця в контексті вимог Болонського процесу: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (23 травня 2008 р.). – Одеса, 2008. – С.148.
Максименко С.Д. Загальна психологія. – К.: «Центр навчальної літератури», 2007. – 272 с.
Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. – М.: Педагогика, 1972. – 232c.
Махмутов М.И. Организация проблемного обучения. – М.: Педагогика, 1977. – 228с.
Молотай Л.А. Місце і роль проблемних завдань в процесі практичного оволодіння іноземною мовою // Збірник наукових праць (За результатами Всеукраїнської науково-практичної конференції «Підготовка соціального працівника: надбання, проблеми, перспективи»). – Хмельницький, 2003. – С. 83-84.
Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М.: Просвещение, 1985. – 208с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 С.В. Цимбал
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).