MEANS OF IMPLEMENTATION OF VOCATIONAL GUIDANCE WORK AT THE VARIOUS AGE STAGES OF PROFESSIONAL SELF-DEFINITION OF YOUTH

Authors

  • О.Г. Пономаренко National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine (Kyiv), Ukraine

Keywords:

vocational guidance, profession, pedagogical conditions, structure, secondary school, pupil, person.

Abstract

The purpose of article to: review achievements in the process of training the qualified specialists in the educational system of vocational guidance indifferent educational establishments. Questions concerning with using of effective means of vocational guidance work in educational institutions and further professional training of future specialists are considered.

Author Biography

О.Г. Пономаренко, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine (Kyiv)

PhD in Pedagogy, Associate Professor,
Department of English for Technical and Agrobiological Specialties

References

Амеліна С. М. Особливості дуальної системи вищої професійної освіти у навчальних закладах Німеччини / С. М. Амеліна // Проблеми трудової і професійної підготовки : зб. наук. праць. – 2010. – Вип. 15. – С. 107-112.

Балацька Н. І. Організація професійно орієнтаційної роботи в сучасних середніх школах Великої Британії / Н. І. Балацька // Теоретичні питання культури, освіти та виховання : зб. наук. праць. – 2002. – № 19. – С. 110-113.

Вачевський М. В. Підготовка молоді до вибору професії в сучасних умовах Молодь і ринок / М. В. Вачевський // Молодь і ринок. – 2002. – № 1. – С. 72-75.

Вульфсон Б. Л. Западноевропейское образовательное пространство ХХI века. Прогностические модели / Б. Л. Вульфсон // Педагогика. – 1994. – № 2. – С. 110.

Зінченко В. П. Теорія і практика розбудови системи професійної орієнтації в сучасних умовах / В. П. Зінченко, М. С. Янцур // Оновлення змісту і методів психології освіти та професійної орієнтації. – 1998. – Вип. 4. – С. 4-15.

Published

2017-11-20