RETROSPECTIVE VIEW ON ECONOMIC EDUCATION IN THE GREAT BRITAIN
Keywords:
economic education, retrospective analysis, economy, industrial revolution, business education, modernization.Abstract
The article deals with the formation and development of British economic education, in particular the preconditions and stages of the development of economic education in Great Britain, namely: initial, scientifically-oriented, practically-oriented, globalization, the key concept “economic education” is considered, made a retrospective analysis of the economic education of Great Britain, sets the main priorities of British higher education.
References
Акканина Н. В. Основные концепции сельскохозяйственного консультирования : учеб. пособ. / Н. В. Акканина. – Москва : ЦОК ИКС АПК, 2004. – 84 с.
Акканина Н. В. Оценка потребностей сельскохозяйственных товаропроизводителей в информационно-консультационных услугах / Н. В. Акканина // Экономика сельскохозяйственных и перерабатывающих предприятий. – 2007. – № 8. – С. 39-41.
Бутинець Ю. Ф. Економічна сутність капіталу: історичний вимір / Ю. Ф. Бутинець // Житомирський державний технологічний університет. Економічні науки. – 2010. – № 1 (51). – С. 38–41.
Демченко О. Економічні передумови розвитку освіти в історичній ретроспективі [Електронний ресурс] / О. Демченко // Вісн. Чернігів. нац. пед. ун-ту ім. Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів : ЧНПУ, 2011. – № 84. – С. 3-4. – Режим доступу: http://chnpu.edu.ua/ lib/_envoy/_pages/archive/2011/84/Demchen.pdf.
Економічна освіта [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Економічна_освіта#.
Кейнс Дж. М. Общая теория занятости процента и денег / Дж. М. Кейнс. – Москва : Гелиос АРВ, 2002. – 352 с.
Корсак К. В. Великобританія: система освіти і підготовки наукових кадрів / К. В. Корсак // Науковий світ. – 1999. – № 4. – С. 8-11.
Пономаренко О. Г. Історичні аспекти становлення й організації профорієнтаційної роботи в Україні та Великій Британії / О. Пономаренко // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. – Київ, 2013. – № 34. – С. 104-109.
Сингаївська А. М. Розвиток вищої економічної освіти: тенденції, періодизація, пріоритети / А. М. Сингаївська // Вісн. Нац. техн. ун-ту України “КПІ”. Філософія. Психологія. Педагогіка. – Київ, 2010. – Вип. 3. – С. 185–190.
Система вищої освіти у Великої Британії та принципи і шляхи її інтеграції до Болонського процесу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://docus.me/d/144737/? page=3#text. – Назва з екрана.
Система вищої освіти у Великої Британії та принципи і шляхи її інтеграції до Болонського процесу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://docus.me/d/144737/? page=3#text. – Назва з екрана.
Шмирова О. В. Педагогічні умови використання аудіовізуальних засобів навчання іноземної мови у професійній підготовці менеджерів-аграріїв : автореф. дис… канд. пед. наук : 13.00.04 / Шмирова Ольга Володимирівна ; Ін-т вищої освіти АПН України. – Київ, 2004. – 22 с.
Becker W. E. Economic Education / Becker W.E. // International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, Elsevier Science Ltd, 2001. – P. 4078-4084.
Schultz T. Resources for Higher Education: an Economists View / T. Schultz // The Journal of Political Economy. – 1968. – Vol. 76. – 327 p.
The final report of the council for excellence in management and leadership (CEML). Response by the Chartered Management Institute. – 2002. – 8 p.
Tomlinson J. The Conservatives and Industrial Efficiency, 1951-1964 / J. Tomlinson, N. Tiratsoo. – London : Routledge, 1998. – 203 p.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 А.В. Найдьонова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).