ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ У СЕРЕДНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ ТА МОЖЛИВОСТІ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ БРИТАНСЬКОГО ДОСВІДУ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ У СИСТЕМУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
Keywords:
профорієнтаційна робота, професія, педагогічні умови, структура, середній заклад освіти, студент, особистість.Abstract
Розглядаються питання необхідності профорієнтаційної роботи у середніх навчальних закладах освіти та професійної підготовки майбутніх фахівців. Система підготовки кваліфікованих спеціалістів є головним завданням професійно-практичної освіти.
References
Балацька Н.І. Організація професійно орієнтаційної роботи в сучасних середніх школах Великої Британії // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: Збірник наукових праць / Балацька Н.І.– К.: КНЛУ, 2002. - № 19. – С.110-113.
Балацька Н.І. Професійна орієнтація в різних типах шкіл Великої Британії // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах:Збірник наукових праць / Балацька Н.І. –К.: НАУ,2003.– Вип.5.–С.25 – 33.
Балацька Н.І. Роль керівника з вибору професій у навчальному процесі сучасних середніх шкіл Великої Британії // Теоретичні питання культури, та виховання: Збірник наукових праць / Балацька Н.І. – К.: КНЛУ, 2002. – № 21. – С.146 –150.
Балацька Н.І. Становлення, історична періодизація та методологічні засади професійної орієнтації англійських шкіл // Наука і сучасність: Збірник наукових праць / Балацька Н.І. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2003. – Т. XLI. – С. 27 –
Study plus [Electronic resource]. – Mode of access: http://en.hs-furtwangen.de/faculty/mechanical-and-medical-engineering/study-plus-programme.html. – Назва з екрану.
Information and guidance on the Equality Act 2010, including age discrimination and public sector Equality Duty [Electronic resource]. – Mode of access: www.referat.ru https://www.gov.uk/equality-act-2010-guidance.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 О.Г. Пономаренко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).