SPECIFICITY OF ASSESSMENT IN TEACHING ENGLISH TO PRESCHOOLERS

Authors

  • Надія Ващук Zaporszhzhia Pedagogical College, Ukraine

Keywords:

assessment, pre-school education, the English language, knowledge, abilities, skills

Abstract

The article is devoted to the specificity of assessment of the foreign language performance of preschoolers. The basic functions, principles underlying the preschool assessment system are defined. The role of game methods in the early teaching of foreign languages is outlined. Also given are the examples of diagnostic methods of the English language skills.

Author Biography

Надія Ващук, Zaporszhzhia Pedagogical College

teacher

References

Базова програма розвитку дитини «Я у світі» / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко. – 3-тє вид., випр.– К.: Світич, 2009. – 430 с.

Іноземні мови: коли і як вивчати [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.osvita

План дій щодо поліпшення якості вивчення іноземних мов у дошкільних навчальних закладах та у початковій школі загальноосвітніх навчальних закладів на 2009-2012 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ostriv.in.ua

Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5-ти т. – Т.3. / В.О. Сухомлинський. – К. :Рад. школа. – 1977. – 639 с.

Шкваріна Т.М. Англійська мова для дітей дошкільного віку (програма, методичні рекомендації): навч. посібник для вчителів ран. навчання англ. мови, студентів вищ. пед. навч. закладів / Т.М. Шкваріна. – К.: Шкіл. світ, 2008. – 112 с.

Published

2015-05-22