SPECIFICITY OF ASSESSMENT IN TEACHING ENGLISH TO PRESCHOOLERS
Keywords:
assessment, pre-school education, the English language, knowledge, abilities, skillsAbstract
The article is devoted to the specificity of assessment of the foreign language performance of preschoolers. The basic functions, principles underlying the preschool assessment system are defined. The role of game methods in the early teaching of foreign languages is outlined. Also given are the examples of diagnostic methods of the English language skills.
References
Базова програма розвитку дитини «Я у світі» / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко. – 3-тє вид., випр.– К.: Світич, 2009. – 430 с.
Іноземні мови: коли і як вивчати [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.osvita
План дій щодо поліпшення якості вивчення іноземних мов у дошкільних навчальних закладах та у початковій школі загальноосвітніх навчальних закладів на 2009-2012 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ostriv.in.ua
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5-ти т. – Т.3. / В.О. Сухомлинський. – К. :Рад. школа. – 1977. – 639 с.
Шкваріна Т.М. Англійська мова для дітей дошкільного віку (програма, методичні рекомендації): навч. посібник для вчителів ран. навчання англ. мови, студентів вищ. пед. навч. закладів / Т.М. Шкваріна. – К.: Шкіл. світ, 2008. – 112 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Надія Ващук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).