DEVELOPMENT OF CRITICAL THINKING OF STUDENTS AT LEARNING FOREIGN LANGUAGES

Authors

  • Світлана Мусійчук National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine

Keywords:

critical thinking, technology, active learning, brainstorming, learning a foreign language

Abstract

In the article the features and the development of critical thinking of students in the study of foreign languages, are using technology in the classroom in a foreign language of some methods of forming critical thinking of students, including "brain storm" and discussion. Proved the feasibility of using these techniques and strategies to enhance learning of foreign languages and the formation of critical thinking of students in the process of working with other language materials for foreign language lessons.

Author Biography

Світлана Мусійчук, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv

PhD in Pedagogy,  Associate Professor of the Department of Foreign Languages and Translation

References

Голобородько О.А. Особистісно-орієнтовані технології навчання іноземних мов // Тези доповідей міжнародного форуму “Мовна освіта: шлях до євроінтеграції”. – К., 2005. – С. 61.

Гузеев В.В. О скрытом контексте в технологии развития критического мышления // Педагогические технологии. – 2006. – №2. – С. 152-154.

Кларин М.В. Инновационные модели обучения в зарубежных поисках. – М.: Арена, 1994. – 246 с.

Кушнір В. Особливості критичного мислення педагога // Рідна школа. – 2001. – № 4. – С. 58-60.

Петрушин В.И. Психология менеджмента. – М.: Ин-т практической психологии, 1996. – 365 с.

Рогова С.В. Методика навчання англійської мови у початковій школі: Навчальний посібник. – К.: Ленвіт, 2005. – С. 56.

Published

2015-12-04