STUDENTS’ PERCEPTION OF A LECTURER’S IMAGE
Keywords:
students, components of lecturer’s image.Abstract
The article presents the results of the students’ survey about the complex image of the modern lecturer of a higher educational establishment and its importance in the students’ perception of the holistic image of a lecturer. The author proves that accomplishments, justice, tactfulness and sense of humour are seemed to be the most significant for senior students. The students are considered to be intolerant to injustice. Thus, the process of students’ growing correlates with attaching greater importance to those qualities of the lecturer that relating to their professional competence as a source of information as well as moralities.
References
Гапон Н. Викладач очима студентів / Надія Гапон, Максиміліан Дубняк // Вісник Львівського національного університету: серія педагогіка. - 2009. - Вип. 25.- Ч. 1. - С. 106-113.
Грейліх О. Психологія формування іміджу викладача вищого начального закладу / О. Грейліх // Гуманітарній вісник. – 2007. – № 19. – С. 14-21.
Кайданова Л.Г. Професійна компетентність та імідж сучасного викладача / Л.Г. Кайданова // Гуманітарній вісник. – 2009. – № 17. – С. 24-29.
Калюжный А.А. Педагогическая имиджелогия: учебное пособие для студентов вузов / А.А. Калюжный. – Алматы: Гылым, 2004. – 200 с.
Кононенко А. О. Самопрезентация и имидж как коммуникативные аспекты поведения / А.О. Кононенко // Науковий вісник Південно-українського національного університету, 2012. – Вип. № 3-4. – С. 152-157.
Кулакова Т.Б. Имидж педагога как социокультурный феномен: автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. психол. наук / Т.Б. Кулакова. – М., 2007. – 201 с.
Панасюк А.Ю. Формирование имиджа: стратегия, психотехники, психотехнологии / А.Ю. Панасюк. – М.: Омега-Л, 2007. – 266 с.
Швець Д.Є. Соціологічне опитування як механізм моніторингу задоволеності студентів станом навчально-виховного процесу / Швець Д.Є., О.О. Турба // Гуманітарний вісник ЗДІА. – 2011. № 47. – С.237-247.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 O.А. Слободиська, З.С. Савчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).