WAYS TO IMPROVE READING CULTURE OF STUDENTS IN THE HUMANITARIAN PROCESS OF HIGHER SCHOOLS
Keywords:
reader's culture, students group, educational process, methodological support, educational work, forms of organization of educational work.Abstract
The article deals with the problems of reading culture decline as a crucial factor in the spiritual development of an individual. It the paper, the main approaches to the issue in modern psychology and pedagogy are generalized. The author examines the peculiarities of improving students’ reading culture in the learning process and proposes the main methods and techniques for the development of reading competence of students. The author writes about the objectives and content of educational work in their spare time. The article highlights the importance of various forms of organization of reading activity of students in the academic group.
References
Андрущенко В.П. Національна доктрина розвитку системи освіти України в ХХI ст. / В. П. Андрущенко // Науковий вісник Миколаївського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. – Миколаїв, 2003. – Вип. 5. – С. 26–29.
Бабічев О. І. Мистецтво та становлення особистості студента (естетичний аспект) : Метод. посібник / О. І. Бабічев, В. М. Швирка. – Луганськ : Альма-матер, 2005. – 124 с.
Ісаєва О.О. Теорія і технологія розвитку читацької діяльності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури: Автореферат дисертації доктора пед. наук: 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова. – К., 2004. – 41 с.
Медведева С.Ю. К проблеме восприятия художественного текста / С.Ю. Медведева // Речевое общение: проблемы и перспективы: сб. науч.-анал. обзоров. – М.: Наука, 1983. – С.160 - 186.
Онуфрієнко Г.С. Науковий стиль української мови: Навчальний посібник з алґоритмічними приписами. – 2-ге вид. перероб. та доп.– К.: Центр учбової літератури, 2009. – 392 с.
Рубакін Н.А. Библиологическая психология: Монографія / Рубакін Н.А. – М.: Академический Проект; Трикста, 2006. – 800 с.
Чепелєва Н.В. Технології читання: Монографія / Н.В. Чепелєва. – К.: Главник, 2004. – 96 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 В.В. Лаппо
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under an Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).