PSYCHOLOGICAL FOLLOW-UP OF PERSONALITY INTEGRATION INTO EDUCATIONAL ЕNVIRONMENT

Authors

  • О.П. Коханова Institute of Human Sciences, Borys Grinchenko Kyiv University, Ukraine

Keywords:

psychological follow-up, integration, educational environment, level of aspiration, first-year students.

Abstract

The article deals with the problem of theoretical study of the concept of psychological follow-up and the issue of integration of first-year students into educational environment in the conditions of current trends of education development; the importance of diagnostics of students’ personality qualities as one of the terms of effective psychological follow-up of first-year students is defined; the results of psychological diagnostics of student’s level of aspiration  as a constituent of I-conception and psychological determinant  of purposeful activity of a personality are presented. 

 

Author Biography

О.П. Коханова, Institute of Human Sciences, Borys Grinchenko Kyiv University

PhD in Psychology, associate professor,
Department of General, Age and Pedagogical Psychology

References

Бучевська Л. М. Психологічний супровід навчально-виховного процесу / Л. М. Бучевська // Таврійський вісник освіти. – 2015. – № 1 (49) – С. 239-243.

Лебідь Н. К. Рівень домагань як психологічна детермінанта формування цілеспрямованої активності особистості / Н. К. Лебідь // Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. – 2014. – № 21. – С. 102-106.

Осухова Н. Г. Психологическое сопровождение семьи и личности в кризисной ситуации / Н. Г. Осухова // Школьный психолог. – 2001. – № 31. – С. 1-16.

Психология. Словарь / Под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – [2-е изд., испр. и доп.]. – М. : Политиздат, 1990. – 494 с. – С. 417.

Published

2016-12-01