THE PROBLEM OF DEVELOPING EDUCATIONAL STANDARDS FOR AGRICULTURAL ENGINEERS TAKING INTO ACCOUNT EXPERIENCE OF TRAINING OF FRANCE

Authors

  • Н.А. Рудницька National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Ukraine

Keywords:

higher education standards, training of engineers, professional competence.

Abstract

Obtaining technological and scientific knowledge process changes incredibly and rapidly in today’s society as individuals continuously must construct and reconstruct their expertise in a process of competence learning. Educational standards define the knowledge and skills students should possess. Now the agribusiness sector to economic development demands not only a good command of relevant knowledge, but diversified social, communication and cooperation skills, ability to work in different contexts with experts from other fields, and ability to critically select, acquire, reproduce, and use knowledge. Consequently, some suggestions were made to acquire different approaches to educational research in developing educational standards for agricultural engineers in Ukraine.

 

Author Biography

Н.А. Рудницька, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

Lecturer, Department of Foreign Languages and Translation

References

Закон України "Про вищу освіту" від 01.07.2014 № 1556-VII: за станом на 30.11.2016 / Відомості Верховної Ради (ВВР) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page

Виявлення та вирішення проблеми розриву у навичках в Україні. ОЕСР Стратегія секторної конкурентоспроможності для України. Звіт за підсумками проекту. Робоча група з розвитку навичок у секторі агробізнесу, грудень 2015. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.oecd.org/globalrelations/Skills_Gap_Assessment_Ukraine_UKR.pdf

Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/ education/reforma-osviti/naukovo-metodichna-rada-ministerstva/metodichni-rekomendacziyi.html.

Рудницька Н.А. Аграрна освіта і аграрна політика франції: перетинання шляхів // Науковий вісник НУБіП. – К., 2010. – № 155, ч.1. – С. 241-247.

Рудницька Н.А. Методична підтримка самостійної роботи майбутніх фахівців-аграріїв (на матеріалі французької мови) // Науковий вісник НУБіП України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія: зб. наук. пр. Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. – Київ: ВЦ НУБіП України, 2014. – Вип. № 199. част. 2. – C. 279-287.

ENAEE. Presentations from the 10th Anniversary Event – Conference & General Assembly, 21-22 November 2016, Rome. – Available at: http://www.enaee.eu/enaee-10th-anniversary-event-conference-general-assembly

Ferron O., Humblot J.-P., Bazile J. & Mayen P. Introduire un référentiel de situations dans les référentiels de diplôme en BTS, Rapport de recherche – Dijon: Enesad, 2006. – 86 p.

Métral J.-F. Qu’est-ce qu’un ingénieur? Ce que nous apprend la validation des acquis de l’expérience. // Recherches & éducations – Dijon: Agrosup Dijon, 2014, – № 10. – С. 61-76.

The European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF) Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2008. – Available at: https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eac-eqf/files/leaflet_en.pdf

TUNING (для ознайомлення зі спеціальними (фаховими) компетентностями та прикладами стандартів – Available at: http://www.unideusto.org/tuningeu/

Published

2016-12-04